[Cum isi aleg brandurile endorserii] Miruna Smeureanu (Coca-Cola Romania): Alaturi de Connect-R si Delia, am consolidat o poveste de brand locala, inceputa de cei doi artisti si continuata de fanii nostri

[Cum isi aleg brandurile endorserii] Miruna Smeureanu (Coca-Cola Romania): Alaturi de Connect-R si Delia, am consolidat o poveste de brand locala, inceputa de cei doi artisti si continuata de fanii nostri

Pe Delia si pe Connect-R i-ati vazut pe panouri outdoor, la TV si online, ca parte din sirul sarutarilor reusite de brandul Coca-Cola in decursul a 100 de ani de la lansarea sticlei Contur. Iar daca privim contextul de business, vom afla de la Miruna Smeureanu (‎Public Affairs & Communications Manager, Coca-Cola Romania) ca atributele pentru care brandul i-a ales pe cei doi pentru a reprezenta aceasta campanie aniversara sunt autenticitatea, spiritul inovator si calitatea de trendsetter.

Prin actiunile desfasurate in cadrul campaniei, precizeaza Miruna, s-a avut in vedere crearea unor elemente de continut dinamic, care ulterior au fost transferate si catre fanii brandului. Despre ce este vorba, aflam in continuare.

Tematica endorserilor de brand a fost inspirata de studiul „Influence Me”, realizat de Starcom MediaVest Group in parteneriat cu iVox. Parte din seria HumanGraphExperience, acesta vizeaza ierarhizarea diverselor tipologii de influencers (e.g. actori, cantareti, oameni de afaceri, vloggers & blogers, prezentatori TV & radio, scriitori, fashion designers) functie de preferintele romanilor si punctarea influentei acestora in deciziile de achizitie ale consumatorilor romani in domeniile telecom, retail, financiar, moda si medical.

 

Asocierea Coca-Cola cu Delia si Connect-R

Anul acesta, peste 130 de tari din lume au sarbatorit 100 de ani la lansarea primei sticle Contur de Coca-Cola, un simbol international pentru compania noastra, dar si pentru advertising.

Ca parte din aceasta initiativa, alaturi de Connect-R si Delia am consolidat o poveste de brand locala, inceputa de cei doi artisti si continuata de fanii nostri. Acestia au avut ocazia, in baza unui concurs, sa devina protagonistii panourilor aniversare Coca-Cola.

 

Care sunt obiectivele asocierii?

Intre Coca-Cola si milioane de tineri exista un dialog permanent si nenumarate momente speciale, iar prin Delia si Connect-R am continuat sa dam o voce acestor experiente unice.

Astfel, in cadrul campaniei aniversare, i-am intrebat pe cei doi artisti despre fericire, clipe memorabile petrecute cu cei dragi, visuri si prima sticla de Coca-Cola „sarutata”. Confesiunile lor au fost extrem de apreciate, fiind in top 5 cele mai vizionate clipuri de catre romani pe YouTube, in luna mai.

 

Atributele cu care Coca-Cola si-a dorit asocierea

Autenticitatea, spiritul inovator sau calitatea de a fi trendsetters sunt doar o parte din atributele cheie care au stabilit un punct comun intre Coca-Cola, Delia si Connect-R si totodata au dat startul acestui parteneriat. 

Aproape de noua generatie, Delia si Connect-R sunt doi artisti care cuceresc publicul prin carisma si energia lor pozitiva. Alaturi de ei am adus in comunicarea aniversara noi elemente de continut dinamic.

 

Actiuni de comunicare

Am dezvoltat panouri outdoor aniversare, distribuite la nivel national, am creat continut video, precum si mesaje speciale pentru mediul online. Totodata, Delia si Connect-R ne-au fost alaturi la petrecerea aniversara, in cadrul careia am sarbatorit momentele cheie din istoria sticlei Contur.

Campania aniversara s-a derulat pe parcursul a trei luni, la nivel national.

 

Alti endorseri. Numitorul comun

Este important sa avem alaturi parteneri care au incredere in brand si care se identifica cu targetul si specificul campaniei. De la un proiect la altul, endorserii cu care am colaborat sunt diferiti.

Spre exemplu, in 2014, in cadrul Cupei Coca-Cola – cea mai mare competitie de fotbal in sala la nivel de liceu, i-am avut alaturi pe fotbalistii Alex Maxim si Gicu Grozav.

Pe de alta parte, miscarea „Hai sa mancam impreuna” este sustinuta de Teodora Rogobete – blogger culinar la TeosKitchen.ro, care ni s-a alaturat la inceputul anului 2015 in calitate de ambasador.

In cadrul colaborarii, Teo dezvaluie consumatorilor retetele din spatele preparatelor postate pe Facebook sau Instagram sub hashtagul #HaiSaMancamImpreuna.

 

Evaluarea rezultatelor obtinute

Asocierile s-au dovedit a fi de succes, lucru care s-a vazut in primul rand in reactiile pozitive si in numarul mare de utilizatori care au accesat continutul de brand si l-au distribuit pe canalele lor de social media.

Cel mai recent exemplu este chiar campania aniversara, care a fost foarte bine primita.

 

Efectele asocierilor asupra indicatorilor de brand

Prin aceasta asociere am dezvoltat o comunicare relevanta la nivel local, avand alaturi unii dintre cei mai admirati artisti ai momentului.

Alaturi de Connect-R si Delia, am continuat sa avem o prezenta activa in toate mediile in care activeaza atat consumatorii nostri, cat si fanii celor doi artisti si sa ducem mesajul aniversar cat mai departe.

An de an, Coca-Cola isi mentine pozitia de leader prin campaniile de brand desfasurare, si ramane, astfel, cea mai bine vanduta bautura racoritoare din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Sectiune



Related