[SMARK KnowHow: Target BootCamp] Anca Nuta (UniCredit): Renuntati la clisee si incercati sa intelegeti ca fiecare femeie e mai mult decat un stereotip

[SMARK KnowHow: Target BootCamp] Anca Nuta (UniCredit): Renuntati la clisee si incercati sa intelegeti ca fiecare femeie e mai mult decat un stereotip

Anca Nuta, Identity & Communication Director, UniCredit Bank, a decis sa-si deschida prezentare cu un clip pentru Goldie Blox care acum doi ani a rulat la Superbowl, fiind considerat un clip non-sexist. Prezentarea a continuat cu afirmatia ca rozul scoate din minti femeile pentru ca e o abordare simplista care nu face decat sa perpetueze clisee sexiste bine impamantenite de-a lungul timpului.

In realitatea de azi, genul nu ar trebui sa mai stea baza segmentarii pe care marketerii o folosesc, ci sa fie printre ultimele lucruri la care acestia se gandesc.

Anca a adresat apoi o intrebare salii: "Daca n-ar exista genul, cum ati clasifica un target?". Au urmat raspunsuri legate de varsta, venituri, comportament sau alte variabile. Apoi Anca a precizat si oamenii de marketing n-ar trebui sa renunte la segmentarea pe aceste criterii, chiar si daca ar afla apoi ca targetul e format din femei sau barbati.

Ideea de target denumit specific „femei” nu exista pentru ca e un segment prea general. O abordare mai potrivita in acest sens ar fi ca specialistii in marketing sa se concentreze pe o abordare mai ingusta in care  sa inteleaga ce isi doreste publicul respectiv de la viata, care sunt aspiratiile lor, visele si comportamentele.

A vorbi despre targetul „femei” la general ii face pe marketeri sa perpetueze niste clisee, iar renuntarea la acest lucru este important pentru ca cei carora li se adreseaza isi doresc mai mult decat o clasificare de tipul produse pentru femei, produse pentru barbati.

Anca Nuta a prezentat in continuare si o serie de spoturi care aratau ca ideile preconcepute despre femei sunt, de fapt, niste stereotipuri sexiste care nu fac deloc dreptate in ceea ce le priveste.

Ea a completat cu precizarea ca totul tine de intelegerea realitatii femeilor, pentru ca fiecare femeie este mai mult decat termenul generic cu care este denumita, mai mult de un singur lucru (de exemplu, doar mama), iar daca oamenii de marketing nu renunta la asta, nu au nicio sansa ca brandurile lor sa fie luate in seama.

Prezentarea s-a incheiat cu o replica: „Mai lasati-ne, va rog, cu rozul ca innebunim”, cu referire la cliseele vizuale si simbolistice care se folosesc in promovarea produselor destinate femeilor.

Target BootCamp este un eveniment SMARK KnowHow.
Parteneri de know-how au fost: Interactions si Spoon.
Parteneri: Avon, Domeniile Samburesti, Aqua Carpatica si Silhoutte
Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner. 
Fotografiile de la eveniment poarta semnatura photosnacks si a lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial. 
Coffee provided by NTS Coffee.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related