[SMARK KnowHow: Target BootCamp] Razvan Matasel (Arsenoaiei & Matasel), despre sharing economy si comunitatea 4inmasina

[SMARK KnowHow: Target BootCamp] Razvan Matasel (Arsenoaiei & Matasel), despre sharing economy si comunitatea 4inmasina

Razvan Matasel (Managing Director & Head of Strategy, Arsenoaiei & Matasel) a continuat cel de-al treilea si ultimul panel di ncadrul evenimentului Target BootCamp - Romanian Youth Focus 2015 vorbind pe marginea subiectului sharing economy. Un fenomen care in afara a inceput sa ia amploare, iar corespondentii locali care se inscriu in aceasta categorie incepand si ei sa apara tot mai entuziast.

Principiile care stau la baza sharing economy tin de preferintele tinerilor pentru acces, nu pentru posesie, a explicat Razvan. Astfel ca, putem descrie conceptul de sharing economy cu intagma 'noul comunism', in care colaborarea cu ceilalti membri ai societatii pentru a-ti atinge scopurile bate nevoia de a acumula obiecte si de a utiliza servicii in mod individual.

Conform unui studiu Nielsen din 2013 efectuat in 60 de tari, ce avea ca obiect masuraraea deschiderii oamenilor la a imparti bunuri/servicii cu alte persoane si de a folosi bunuri si servicii oferite de altii, zonele aflate pe ultimele doua locuri sunt America de Nord (52% dintre oameni au pus ca sunt dispusi sa imparta; 43% au declarat ca ar folosi un bun provenit de la o alta persoana) si Europa (54%, repectiv 44%). 

Media globala a studiului arata ca 68% dintre respondenti vor sa imparta, iar 66% isi doresc sa foloseasca un bun sau un serviciu "shared".

Din acelasi studiu a reiesit ca obiectele pe care sunt dispusi oamenii sa le imparta intr-o proportie mai mare sunt: produele electronice (28%), cursuri/alte servicii (26%), unelte electrice (23%), biciclete (22%), haine (22%), obiecte casnice (22%), echipamente sport (22%), masini (21%). Motocicletele au fost tipul dep roduse pe care oamenii au declarat ca le-ar imparti in proportia cea mai mica (13%).

Numele mari au inceput sa ia seama de asta, a spus Razvan. 

De asemenea, a continuat el, sharing-ul poate avea mai multe valente:

- imprumutul de obiecte/servicii (Bookster, Aventuria, Zonga, Haine de Inchiriat, Dedeman cu optiunea de a inchiria scule si ustensile etc.);

- schimburile sau trocurile de obiecte/servicii (trooc.ro, Schimb de Carti, Bisnit.ro)

- donarea (Lucruri Gratis, DauGratis.ro);

- impartirea efectiva a obiectelor/serviciilor (Impact Hub).

Razvan a vorbit in continuare despre comunitatea 4inmasina, care a colaborat pana acum cu branduri precum Pepsi sau BCR. La fel si Uber, cu Renault Zoe sau Magnum, branduri care au inteles trendul sharing-ului.

Despre motivele pentru care brandurile si-ar putea dori o asociere cu 4inmasina, Razvan a mentionat:

- Beneficii de imagine.
- Ar face CSR care chiar ar ajuta la schimbarea mentalitatilor.
- Ar oferi “utility” unora dintre cei mai frumosi oameni din Romania si poate i-ar convinge sa le devina ambasadori.
- Ar creste impreuna cu un fenomen care nu va mai putea fi ignorat in viitorul apropiat.
- Si brandzii ar ajunge mai repede la munca.

Target BootCamp este un eveniment SMARK KnowHow.
Parteneri de know-how au fost: Interactions si Spoon.
Parteneri: Avon, Domeniile Samburesti, Aqua Carpatica si Silhoutte
Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner. 
Fotografiile de la eveniment poarta semnatura photosnacks si a lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial. 
Coffee provided by NTS Coffee.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Sectiune



Related