Andreea Munteanu (Pernod Ricard): In spatele deciziilor clientului nu sunt intotdeauna doar oameni de marketing

Andreea Munteanu (Pernod Ricard): In spatele deciziilor clientului nu sunt intotdeauna doar oameni de marketing

Daca suntem corecti politic, curajul este in egala masura un atribut al agentiilor si al clientilor. Dar, pentru ca vorbim deschis, Andreea Munteanu (‎Brand Manager Absolut Vodka & White Spirits, Pernod Ricard) puncteaza faptul ca agentiile sunt mult mai curajoase. Motivul esentializat? Au mai putin de pierdut. Deciziile de la client nu apartin intotdeauna exclusiv oamenilor de marketing, iar imaginea de ansamblu uneori ia prioritate in defavoarea ideilor bune pentru un anumit moment.

Dar increderea construita intre o agentie si clientul ei pot genera o punte peste obstacole de pe parcurs si spre curajul asumat la comun pe termen lung. Iar la Premiile FIBRA, sustinute de Absolut Vodka, asta vom sarbatori: rezultatele unor agentii care utilizeaza destept curajul si creativitatea pentru clientii lor si, respectiv, ale unor clienti care au incredere in viziunile agentiilor pentru brandurile lor.

Perspectiva Andreei in ce priveste parteneriatele dintre clienti si agentii, in continuare:

 

Bune si rele in relatia dintre clienti si agentii

Daca ma intrebati pe mine, relatia client-agentie se bazeaza in primul rand pe incredere. Incredere de toate felurile dar, mai ales, incredere in potential. Potentialul clientului de a fi curajos si potentialul agentie de a livra „impulsuri”. Azi, cred ca atat agentiile cat si clientii incep sa aiba o relatie matura. Pitch-ul cu cele 80 de agentii din 2015 a fost o lectie pentru toata lumea.

Apoi, chimia dintre oameni conteaza intotdeauna, in orice fel de relatie, asta in primul rand pentru ca suntem oameni si nu roboti. Business sau nu business, cu totii avem preferinte, chiar daca pornim de la faptul ca nu ar trebui sa avem. Dar cred ca nu mai e cazul sa ne mintim dupa atatia ani  :)

Momente delicate pot fi pe tot parcurul relatiei, nu as putea sa numesc doar cateva specifice.

 

Clienti dificili. Agentii dificile

Cred ca toti clientii au fost cel putin o data in viata dificili, la fel si agentiile - cu toate ca, de obicei, clientilor li se atarna de gat acest „compliment” mai des. Iar cu punctele forte/slabe ale fiecarei parti, cred ca depinde de fiecare caz in particular, de experienta chiar si de bugete, de ce sa nu recunoastem.

 

Libertati si responsabilitati in parteneriatul client-agentie

De multe ori, cuvantul "parteneriat" capata alte valente si uitam de fapt ca parteneriat nu inseamna ca unul il „subjuga” pe celalalt.

Agentia poate sa aiba atata libertate cat castiga, pentru ca libertatea se castiga. Iar clientul trebuie sa fie pregatit: atunci cand aproba si incredinteaza un proiect unei agentii, exista marea probabilitate ca deciziile de moment sa nu ii apartina.

Aici apare increderea. Daca acel client are incredere, agentia poate sa decida. Pentru ca, la fel, si increderea se castiga.

 

Agentii si clienti: diferente de perceptie asupra creativitatii

Daca discutam despre creativitate si perceptiile asupra ei, s-ar putea sa nu terminam niciodata. Creativitatea provine din verbul „a crea”, care inseamna printre altele si a inventa. Deci, pe scurt: cate minti, atatea perceptii. Am avut sansa sa fiu o data agentie si de 2 ori client pana acum. De fiecare data, creativitatea a avut aceeasi definitie pentru mine.

 

Un boost la capitolul curaj – clientii sau agentiile

Politic, as raspunde ca atat agentia, cat si clientul :) Dar aici noi vorbim deschis, asa ca as spune ca agentiile sunt mult mai curajoase. Cred ca si pentru ca au mai putin de pierdut. Ideile curajoase se pot tempera foarte usor.

In schimb, in spatele deciziilor clientului nu sunt intotdeauna doar oameni de marketing, asta in primul rand; in al doilea rand, clientul trebuie sa aiba o privire de ansamblu intotdeauna, iar unele idei pot fi perfecte doar pentru un moment.

Dar atat la agentii, cat si la clienti, curajul depinde de o serie de elemente - obiectivele, experienta, increderea si, de ce nu, banii.

 

O propunere refuzata pentru ca era prea indrazneata

Nu-mi amintesc sa fi refuzat vreodata o idee din acest motiv. Asta poate pentru ca am avut sansa sa lucrez pe doua branduri ce au creativitatea in ADN-ul lor. Doar invers, pentru ca era prea putin creativa idea.

 

Efectele unui festival local al industriei asupra raporturilor dintre agentii si clienti

Un festival local poate doar sa aduca mai aproape cele doua entitati. Si sa le ajute sa se inteleaga mai bine una pe cealalta.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Companii

Branduri

Festivaluri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Related