Decathlon implineste 40 de ani si anunta ca va pastra in continuare politica de preturi in scadere

Decathlon implineste 40 de ani si anunta ca va pastra in continuare politica de preturi in scadere

Decathlon, binecunoscutul retailer de echipamente sportive, aniverseaza, in iunie, 40 de ani de la infiintarea sa, 40 de ani de inovatie si actiuni cu scopul de a face sportul accesibil tuturor, pe care ii va celebra sambata alaturi de clientii sai prin diferite evenimente organizate in fiecare magazin. 

Povestea a inceput cu 7 prieteni - Benoit, Didier, Herve, Nicolas, Stanislas , Michel si Stephane- care impartaseau aceeasi pasiune pentru sport si care s-au decis sa deschida un hipermarket dedicat in totalitate sportului.

Astfel, in 1976, s-a deschis primul magazin Decathlon unde consumatorii au descoperit o gama extinsa de echipamente sportive la preturi accesibile, toate aflandu-se sub acelasi acoperis.

Numele hipermarketului a fost ales dupa numeroase incercari precum Pentathlon, Triathlon, Marathon, Sportland and Sportmarche insa a fost aleasa denumirea „Decathlon” pentru ca reunea 10 sporturi, astazi ajungand la peste 70 de sporturi indragite.

 

Inovatie, originalitate, creativitate

Conceptul sub care Decathlon isi desfasoara, de 40 de ani, activitatea, este bazat pe buna cunoastere a fiecarui produs, testarea acestuia de catre vanzatori, interactiunea acestora cu toti clientii care vin in magazin si atentia pe care o acorda fiecarei solicitari din partea cumparatorilor.

Acest contact direct dintre personalul Decathon si cumparatori se remarca implicit in organizarea interna, managerii avand, de asemenea, birourile chiar in magazin. Insa politica de preturi mici pe care retailerul o practica, a atras dupa sine si reactii din partea furnizorilor.

Unii dintre acestia au refuzat sa mai colaboreze cu magazinele deschise in acea perioada, insa conducerea Decathlon a gasit diferite modalitati de a-si surprinde clientii si de a le onora necesitatile in materie de sport.

Pe acest fond, in 1986 se ia decizia de a investi in productia proprie, oferindu-le in acest fel cumparatorilor o alternativa mai ieftina si la aceeasi calitate la articolele de la marcile deja consacrate.

Grija pentru clienti se reflecta, de asemenea, in inovatiile care se gasesc permanent in magazin. Astfel, in fiecare an este organizata la nivel mondial o competitie in care intra produse inovative, iar printre principalele criterii de selectie se numara designul, pretul accesibil, fiabilitatea si originalitatea.

Innovation Awards by Decathlon atrage, anual, sute de designeri si ingineri din intreaga lume care isi inscriu proiectele in competitie, la evenimentul de premiere fiind prezente peste 60.000 de persoane.

Castigatoarele acestei comptetitii sunt articole surprinzatoare si extrem de practice precum cortul care se monteaza in 2 secunde, masca de snorkeling in care se respira la fel ca pe uscat, ochelarii de inot cu un singur cadru dar cu trei perechi de lentile diferite, trotineta pentru copii cu sistem de directie brevetat si multe altele.

 

Decathlon in Romania

Povestea Decathlon in Romania a inceput in 2009, cu deschiderea primului magazin la Iuliu Maniu, in Bucuresti, iar in urmatorii ani s-au inaugurat inca 3 magazine in Bucuresti si alte 13 in principalele orase din tara, numarul total ridicandu-se in prezent la 17. Insa expansiunea Decathlon nu se termina aici, urmand a fi deschise magazine si in orasele mai mici.

Inca de la inceput, Decathlon a dezvoltat in Romania si productia de biciclete prin fabrica de la Resita.

 

Politica preturilor in scadere

De-a lungul anilor, Decathlon si-a obisnuit clientii cu o politica permanenta de scadere a preturilor pe care o va pastra si in viitor. Tocmai de aceea a fost creat conceptul de “Prim Pret Tehnic”. Este vorba de o serie de produse si echipamente sportive de calitate, disponibile la cel mai mic pret toata durata anului.

Pe scurt, cei 40 de ani de Decathlon inseamna acum peste 63.000 de colaboratori pasionati de sport, 530 de ingineri de produs, 130 de designeri, 3000 de prototipuri, peste 2300 de produse testate in fiecare an si multa pasiune in a face sportul accesibil tuturor, iar aceasta este directia pe care conducerea retailerului francez o va pastra si in urmatorii ani.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related