Kelly Freeman, trainerul in comunicare si event planning din Marea Britanie, la primul Masterclass organizat in Romania de International School of Communication in colaborare cu Creative Business Management

Kelly Freeman, trainerul in comunicare si event planning din Marea Britanie, la primul Masterclass organizat in Romania de International School of Communication in colaborare cu Creative Business Management

“Oamenii sunt inima planificarii unui eveniment”

Specialistii in comunicare si event planning vor avea ocazia sa participe, in perioada 10-12 noiembrie, la primul Masterclass organizat in Romania de International School of Communication in colaborare cu Creative Business Management.

Trainingul este structurat 3 zile, primele doua fiind dedicate organizarii de evenimente si a treia strategiilor de comunicare. Kelly Freeman, trainerul celor doua module ale programului a raspuns catorva intrebari ale organizatorilor despre cum vede succesul in PR si provocarile unei agentii in relatia cu clientii si brandurile care doresc sa comunice pe piata romaneasca.

 

Dupa 25 de ani de experienta in comunicare, ce sfat ai putea sa dai unui PR aflat la inceput de cariera?

Cel mai important lucru pe care l-am invatat de cand lucrez in aceasta industrie este sa ma concentrez pe setarea obiectivelor pentru orice activitate pe care o ai in vedere cu strategia ta de business si sa o faci cunoscuta cat mai mult pentru a nu exista nicio neintelegere in ceea ce priveste scopul si intentia ta. De asemenea, inseamna ca poti seta masura succesului mai usor si sa comunici acest lucru audientei tale, chiar daca este interna sau externa.

 

Care sunt cei cinci pasi pe care trebuie sa ii urmeze un organizator de evenimente pentru a-si construe cariera?

Cei mai importanti pasi pentru un organizator de evenimente sunt legati de a-si folosi abilitatile de comunicare interpersonala, pentru ca, in opinia mea, evenimentele de succes sunt produsul unei echipe. Oamenii sunt inima planificarii unui eveniment.

Un organizator de evenimente ar trebui sa isi dezvolte abilitatile de organizare, sa creeze o retea puternica de furnizori, sa aiba o intelegere a diferitelor tipuri de locatii si sa fie la curent cu noutatile. Nu in ultimul rand, un organizator de evenimente ar trebui sa fie in tema cu inovatiile in tehnologie.

“A intelege domeniul organizarii de evenimente inseamna sa tratezi fiecare proiect ca o oportunitate sa creezi ceva nou”

 

Ce calitati are un organizator de evenimente?

A intelege domeniul organizarii de evenimente inseamna sa tratezi fiecare proiect ca o oportunitate sa creezi ceva nou. Este important sa te concentrezi pe obiectivele tale si pe modul in care clientul tau vede succesul.

Nu in ultimul rand, un organizator de evenimente va concepe evenimentul pe strategia de business a clientului in asa fel incat sa pastreze continuitatea brandului, consistenta mesajelor si sa creeze platforme strategice de dezvoltare.

 

Care este sfatul tau pentru brandurile romanesti? Ce ar trebui ele sa ia in calcul atunci cand angajeaza o companie de PR?

Cand lucrezi cu agentii este foarte important sa comunici care este strategia ta de business si care sunt obiectivele pe care doresti sa le atingi in urma implementarii unei campanii de comunicare. Ar trebui, de asemenea, sa setezi intrumente de evaluare a activitatii lor si sa insiste pe primirea unor idei creative.

Acest lucru va ajuta compania sa creasca un brand solid si sa elimine potentialul unei crize de imagine. Atunci cand angajezi o agentie uita-te la echipa care va lucra pentru tine! Atrata bine impreuna? Ideile lor creative se potrivesc cu strategia ta, succesul lor este adaptat obiectivelor tale? Uita-te la portofoliul lor si cauta sa le cunosti activitatea de pana la acel moment. Chimia dintre oameni este foarte importanta atunci cand iei decizia de a lucra cu o agentie de PR.

 

Care este cea mai amuzanta poveste din organizarea unui eveniment pe care o spui cursantilor tai?

Am fost odata invitata ca speaker alaturi de un important membru al Guvernului britanic si mi-am cumparat un costum nou pentru ocazie. Dupa ce am fost prezentata publicului am realizat ca background-ul scenei era de aceeasi culoare ca si costumului meu, un verde fistic. Atunci cand am urcat pe scena toata lumea a inceput sa rada pentru ca, tot ce vedeau era un cap fara corp. Lectie invatata: intotdeauna verifica culoarea din spatele scenei si evita sindromul “cap fara corp”!

“Multi oameni se considera experti in comunicare doar pentru ca vorbesc”

 

La ce trebuie sa se astepte cursantii care te vor intalni la Bucuresti pe 10 noiembrie?

Sunt pasionata de comunicarea strategica, deci toti cei care intra in contact cu mine vor auzi despre obiective, evaluare, pregatire si despre importanta leadership-ului strategic. Sunt, de asemenea, un avid consumator de comunicare si sfatuiesc oamenii sa se concentreze pe publicitate, PR si creare de continut.

Cred ca agentiile de PR ar trebui sa provoace clientul sa accepte idei noi, sa intrebe ce sta la baza deciziilor sale si cum ar putea sa propuna ceva diferit. Nu voi conteni in a sublinia importanta invatarii permanente si a dezvoltarii profesionale a echipelor de comunicare.

 

Cum iti sfatuiesti cursantii sa rezolve problemele inevitabile generate de organizarea unui eveniment?

Ca sa ai succes in domeniul comunicarii trebuie sa fii pasionat. Multi oameni se considera experti in comunicare doar pentru ca vorbesc. De aceea, comunicatorii strategici trebuie sa fie foarte expliciti atunci cand vine vorba despre descrierea activitatii lor si despre masurarea succesului campaniilor implemementate. Strategii comunicarii trebuie sa aiba capacitatea de a influenta si a pune oameni in contact cu scopul de a-si atinge scopurile.

De aceea cred ca a fi o persoana prietenoasa este o calitate. Simtul umorului este o calitate care nu ar trebui sa te paraseasca niciodata pentru ca te va ajuta sa atenuezi inevitabilele momente de disconfort si presiunea creata de un mediu stresant. In domeniul organizarii de evenimente sunt foarte multe lucruri care se intampla neasteptat, de aceea specialistul in organizare trebuie sa fie capabil sa ia decizii lucide in momente de panica.

 

Kelly este expert in comunicare guvernamentala, cu 25 de ani de experienta in patru departamente guvernamentale si Ministere britanice. A fost Director de Comunicare in Departamentul pentru Mediu, Alimentatie si Probleme Rurale (Defra) si pentru o agentie de aplicare a legii din cadrul Ministerului de Interne. In ambele organizatii, rolul ei principal a fost acela de a dezvolta strategiile de comunicare ale departamentelor si de a contribui la strategia generala de comunicare a Guvernului. Ea este membru activ al Retelei de Comunicare a Guvernului Marii Britanii, contribuind la dezvoltarea instrumentelor, sistemelor si proceselor necesare pentru sustinerea unei abordari strategice a comunicarii guvernamentale. A coordonat reorganizarea strategica a Defra si a stabilit directiile de comunicare in cadrul echipei ei. In cadrul Biroului Central De Informatii, a dezvoltat un cadru de invatare si dezvoltare care a ajuta la transformarea unei culturi a anunturilor pasive in una a implicarii active. In acelasi timp, Kelly a contribuit la dezvoltarea competentelor de comunicare ale angajatilor retelei guvernamentale din intreaga tara. A fost consilier pe tema dezvoltarii proiectului Engage – o metoda de dezvoltare a comunicarii si dezvoltarii de politici bi-directionale – in cadrul guvernului Marii Britanii, in prezent urmand un Masterat in Comunicare Publica Strategica. Kelly a colaborat cu Guvernul din Tanzania pentru a dezvolta un cadru strategic pentru comunicare si a predat in mod frecvent oficialilor de rang inalt din Europa, China si Africa. Kelly a ocupat pozitia de conducere in cadrul Comunitatii Specialistilor in PR din Londra.

Cele trei cursuri intensive incluse in programul sustinut de Kelly Freeman in Bucuresti sunt: Masterclass in Event Planning, cursul avansat de evenimente care se desfasoara pe 10 si 11 noiembrie si Strategii avansate de PR si Comunicare, ce va avea loc pe 12 noiembrie.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related