Comerțul electronic este în creștere: 6,8 milioane de români şi-au făcut cumpărăturile online în 2016

Comerțul electronic este în creștere: 6,8 milioane de români şi-au făcut cumpărăturile online în 2016

Cu vânzări de sute de milioane de euro, piaţa de eCommerce este din ce în ce mai profitabilă şi deschisă oricui. Atât în Europa, cât şi în România, vânzările explodează an de an. Principalele produse cumpărate de români în 2016 sunt cele din domeniile electronic, fashion, home&deco şi articolele pentru copii.

Sell them your story! este şi tema evenimentului premium de comerț electronic, TeCOMM eCommerce Conference&Expo Bucureşti, aflat la cea de-a 10-a ediţie, unde îşi dau întâlnire trendsetterii din Europa de Est. Peste 250 de participanţi la conferinţa TeCOMM Bucureşti vor afla în 26-27 aprilie ce stă de fapt în spatele poveştilor de succes în industria online.

Proprietarii magazinelor online și profesioniștii în eCommerce vor prezenta interactiv, prin workshopuri, prezentări şi dezbateri cunoştinţele lor de afaceri şi strategiile care le-au determinat succesul.

Comerţul online, într-o continuă creştere

73,5% din populația Europei utilizează Internetul, iar potenţialul pentru comerţul online este imens, informează twenga-solutions.com. Se estimează că două treimi dintre aceștia au făcut în 2015 cumpărăturile online. Printre cele mai populare produse cumpărate la nivel european sunt hainele şi produsele sportive. Marea Britanie, Germania şi Franţa nu numai că deţin cea mai mare distribuire în pieţele respective, dar au şi 81,5% din vânzările din Europa, informează twenga-solutions.com.

Comerțul electronic devine din ce în ce mai profitabil și în România. În 2016, aproximativ 6,8 milioane de români şi-au făcut cumpărăturile online, iar estimările arată că s-au cheltuit peste 2 miliarde de euro, conform studiilor efectuate de Asociaţia Română a Magazinelor Online, informează dcnews.ro.

Ce vor clienţii în online?

Retenția clienților este unul dintre aspectele cheie pe care magazinele online îl urmăresc pentru dezvoltarea brandului și a vânzărilor cu atât mai mult cu cât preferințele clienților se schimbă constant. Intervine întrebarea „Tu știi cu adevărat ce vor clienţii tăi?”, iar în cadrul TeCOMM București, speakerul britanic Mike Bainbridge, Chief Digital Technologist la Rackspace va prezenta modalitățile prin care afli nevoile clienților în online. Cu experienţa sa în IT de peste 18 ani, Mike Bainbridge este responsabil de UX, performanţă şi criterii de succes în cadrul Rackspace, companie care activează la nivel internațional în cloud computing.  

Ce sfaturi am pentru oamenii de afaceri în 2017? Temele principale le reprezintă performanţele viitorului şi valorificarea datelor. Nu trebuie să fie dubii că unele companii, cum ar fi cea pe care o reprezint şi eu, care analizează date, au un avantaj  imens.

Dacă iei în continuare decizii şi te bazezi pe resursa umană sau pe intuiţie, atunci trebuie să-ţi pui în capul listei o strategie de analiză a datelor. Cea mai mare creştere în câmpul muncii o reprezintă meseria de analist de date”, a declarat recent Mike Bainbridge.

O temă asemănătoare propusă spre dezbatere participanţilor, va fi cea a lui Eugen Potlog, UX Lead&Product Manager la Conversion, parte din grupul eMAG. Eugen va prezenta modul în care relația cu clienții în online poate trece de barierele banalului. Eugen are peste 10 ani experienţă în lumea digitală, iar de-a lungul carierei sale a coordonat dezvoltarea unora dintre cele mai cunoscute platforme online din România, Profitshare și Conectoo.

Unul dintre elementele care nu trebuie neglijate în eCommerce este marketingul, iar în cadrul TeCOMM București va fi prezent şi fondatorul unei agenţii de top de marketing din România, Attila Birtha, Digital Marketing Strategist şi fondatorul Proclick. De mai bine de 10 ani, Proclick ajută companii de top din România să-şi atingă obiectivele în zona de marketing digital.

Pentru prima oară în România, din Statele Unite, Richard Prenderville (CMO & Fondator, Peloton Digital Marketing Group) se alătură speakerilor internaționali de renume precum Richard Clark (Marketing Director Boohoo), Nick Lansley (Innovation Insider Nick Lansley's Innovation Lab), Carlo Terreni (Director General, Netcomm Suisse), Sven Bally (Fondator&Consultant, XETA) sau Horia Grozea (Director Online&Mobile Payments, Netopia). TeCOMM București va fi moderat de Ovidiu Joița (Owner, Iagency).

Proprietarii magazinelor online împărtășesc experiențe în offline

TeCOMM eCommerce Conference&Expo, organizat de Libero Events, este evenimentul premium din Europa de Est dedicat industriei eCommerce. An de an, TeCOMM aduce împreună oamenii cheie din industrie, proprietari de magazine online sau persoane cu influenţă în domeniu, cu scopul de a educa, inspira şi de a găsi soluţii practice la problemele întâlnite zi de zi în eCommerce. Ediţia din acest an TeCOMM Bucureşti are loc în perioada 26 – 27 aprilie la Hotel Radisson Blu.

Companiile care înțeleg aportul pe care conferința de eCommerce îl are în dezvoltarea mediului de business online şi care susţin evenimentul sunt:

Parteneri: Hostvision, Proclick, Iagency, Content Speed, DWF, Customsoft

Recommended Payment Processor: Netopia mobilPay, Conectoo

Susţinut de: Mready, MxHost

Official Car: Midocar

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


DWF

Suntem agentia specializata exclusiv in servicii SEO infiintata in anul 2013. Crestem traficul organic non-brand pe site conform obiectivelor de business ale fiecarei companii care apeleaza la serviciile... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related