BRD aduce la Gaudeamus prima instalație interactivă care transformă lectura în spectacol

BRD aduce la Gaudeamus prima instalație interactivă care transformă lectura în spectacol

Vizitatorii Târgului Internațional Gaudeamus vor putea testa pentru prima dată, anul acesta, o instalație interactivă unică, ce transformă lectura într-o proiecție vizuală creată chiar de creierul cititorilor. „Laboratorul de imaginar” este o instalație semnată de scenograful Adrian Damian și BRD – Groupe Société Générale, în parteneriat cu CINETic, ce presupune utilizarea căștilor neuronale pentru măsurarea undelor cerebrale și transformarea acestora în proiecții vizuale ce diferă în funcție de intensitatea emoțiilor resimțite în momentul lecturii.

Soluțiile interactive prezente în „Laboratorul de imaginar” captează și interpretează activitatea creierului în timpul lecturii, includ tehnologie de detecție a ochilor, mapare video și o aplicație personalizată, totul pentru a surprinde și a arăta intensitatea emoțiilor generate de pasaje reprezentative din literatura universală.

 

Am testat conceptul de Imaginar în contextul Festivalului Național de Teatru Tânăr IDEO IDEIS pentru a arăta ce important este consumul de cultură pentru a ne îmbogăți perspectivele asupra lumii din jurul nostru. De această dată ne-am propus să mergem mai departe și să explorăm ce se întâmplă în mintea oamenilor atunci când citesc, îmbinând cultura și tehnologia. Prin transformarea spațiului BRD de la Gaudeamus în «Laboratorul de imaginar» ne dorim să le oferim participanților la târg o proiecție vizuală a imaginarului, să metamorfozăm experiența intimă a lecturii într-un spectacol vizual de care să ne bucurăm cu toții”, a declarat Sabina Știrb, Brand Communication Manager, BRD – Groupe Société Générale.

 

În tot ceea ce fac, fie că e vorba de scenografie de teatru sau instalații de lumini și video, scopul meu nu e ceea ce construiesc pe scenă, ci cum acel produs reverberează în mintea și sufletul spectatorilor. De aceea, propunerea BRD de a sonda imaginarul m-a atras de la început. Mi se pare fabulos să putem vizualiza undele pe care creierul nostru le emite în timpul lecturii și modul în care acestea generează lumi imaginare. Cred cu tărie că opera de artă nu e cea care există în fața ta, ci aceea care se formează în mintea ta”, a adăugat Adrian Damian, scenograf.

 

Adrian Damian este scenograf independent, nominalizat de trei ori la Premiile UNITER pentru spectacolele „Viața e vis” și „Iarna”, în regia lui Mihai Măniuțiu, cât și pentru „Cântăreața cheală”, în regia lui Radu-Alexandru Nica, spectacol care i-a și adus premiul UNITER pentru scenografie în anul 2016. De asemenea, a fost laureat cu premiul pentru cea mai bună scenografie din partea Uniunii Artiștilor Plastici în 2015 și de Asociația Criticilor de Teatru din Ungaria în 2016. Este recunoscut în domeniul artei teatrale pentru stilul deosebit și încărcarea decorurilor și obiectelor de recuzită cu emoții și simboluri.

În spațiul BRD de la Târgului Internațional Gaudeamus vor avea loc și o serie de evenimente pentru public, printre care o ediție specială a „Intersecțiilor de miercuri” cu poeta Elena Vlădăreanu și regizoarea de teatru Ioana Păun, moderată de Svetlana Cârstean, despre condiția artistului în România, precum și o dezbatere despre construcția și deconstrucția imaginarului din multiple perspective.

BRD este partenerul Târgul Internațional Gaudeamus pentru al 3-lea an consecutiv, ca parte a seriei de inițiative ale companiei pentru susținerea proiectelor culturale și a creatorilor de conținut din domeniu. Printre acestea se numără Festivalul Național de Teatru Tânăr de la Alexandria – IDEO IDEIS, Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, Festivalul Național de Teatru de la București, dar și turneele “Manifest pentru dialog” (Teatrul Radu Stanca – Sibiu, 2015, 2016 și 2017) și Vanilla Skype (Teatrul Act, 2016). În domeniul muzical, BRD susține proiectul SoNoRo Conac și Turneul Stradivarius, iar din 2016 este partener al Apollo 111, cel mai nou spațiu de teatru independent din București, fondat de actorul Bogdan Dumitrache.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Campanii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related