De 300 de ani, povestea Timișoreana merge mai departe

De 300 de ani, povestea Timișoreana merge mai departe

Timișoreana, cea mai iubită bere de către consumatorii români, sărbătorește 300 de ani de tradiție în fabricarea berii. Povestea Timișoreana a început în anul 1718, când s-a înființat prima fabrică de bere de pe teritoriul României, la ordinul Principelui de Savoya. 

 

Aniversarea a 300 de ani de Timișoreana a fost sărbătorită la Timișoara, unde a început povestea acestui brand unic, încărcat de tradiție. Timișorenii au asistat la un moment cu o semnificație istorică și simbolică: o reconstituire a marșului gărzilor de la 1718, care a pornit din Curtea Fabricii și s-a oprit în Piața Unirii, unde a avut loc ceremonialul schimbării gărzilor, pregătit de Asociația Eugeniu de Savoya, cu susținerea Timișoreana.

 

 

”Fabrica de bere din Timișoara este un important reper al orașului și al istoriei berii din țara noastră. De atunci, meșteșugul berarilor continuă să aducă românilor momente de bucurie alături de cei dragi. Generații după generații de berari dedicați duc mai departe povestea Timișoreana. Bucuria, dăruirea și pasiunea berarilor noștri vor rămâne cele mai importante ingrediente ale succesului Timișoreana”, declară Mihai Bârsan (Vicepreședinte Marketing). 

 

De-a lungul celor 300 de ani, Fabrica de bere din Timișoara a marcat mai multe premiere și multe momente importante:

  • Prima mașina de produs frig artificial a fost introdusă în 1900;
  • În monografia orașului Timișoara, scrisă de Armin Barat, se face referire la calitatea berii care s-a îmbunătățit foarte mult fiind chiar exportată în țările vecine;
  • În 1908, berea Timișoreana obține “Grand Prix” la expoziția din Timișoara;
  • În jurul anilor 1900 a fost introdus primul filtru de bere;
  • Anii 1960 – 1962 au reprezentat o perioadă de investiții și modernizări: s-a construit o nouă clădire a fabricii dotată cu cele mai moderne echipamente din lume la vremea respectivă: prima secție de fierbere semi-automată care a funcționat cu program pe cartele perforate;
  • În 1968 se introduce, în premieră, butoiul din aluminiu care l-a înlocuit pe cel din lemn utilizat anterior;
  • După 1975, investițiile au fost îndreptate înspre retehnologizarea liniilor de îmbuteliere și ambalare la butoi.

Investiții în ultimii 15 ani în fabrica Timișoreana:

Prima fabrică de bere din România și una dintre cele mai moderne fabrici de bere din România de azi a avut o evoluție continuă și a beneficiat de investiții de peste 100 de milioane de euro, doar în ultimii 15 ani.

Investițiile au fost realizate în:

- Triplarea capacității de producție și asigurarea flexibilității, prin instalarea de linii de producție și îmbuteliere moderne, care asigură cele mai înalte standarde de calitate și de siguranță a alimentului;

- Echipamente și sisteme informatice de control al procesului de producție, precum și în implementarea bunelor practici de operare;

- Echipamente și instalații de recuperare și reutilizare a energiei, de tratament al apelor uzate, de obținere a bioenergiei, pentru asigurarea protecției mediului si a unei dezvoltări durabile;

- Sisteme integrate de control al calității;

- Introducerea de filtre speciale;

- Menținerea clădirilor și a sitului istoric.

Timișoreana este liderul pieții de bere în vanzări și în preferințele consumatorilor de peste 10 ani, înregistrând vânzări în valoare de 200 de milioane de euro în retail în 2017. De asemenea, este cea mai bine vândută bere românească în afara țării cu peste 7 milioane de unități în 2017.

 

Campania aniversară Timișoreana 300 de ani

Sărbătorirea celor 300 de ani este marcată în toate activitățile de comunicare ale brandului pe parcursul acestui an, de la reclama TV dedicată, la ambalajul cu logo aniversar și va continua cu alte momente pe care Timișoreana le-a pregătit pe parcursul acestui an.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Subiecte

Sectiune



Related