5 caracteristici esențiale ale produsului ideal pentru Amazon

5 caracteristici esențiale ale produsului ideal pentru Amazon

Business-ul cu listarea produselor pe Amazon este modelul de afaceri al momentului, iar fiecare antreprenor își dorește să minimizeze riscurile și să maximizeze profitul. Primul pas către succesul afacerii este alegerea nișei potrivite. 

Găsirea unei oportunități de afacere viabile poate pune multe provocări celor care doresc să se lanseze în businessul pe Amazon. Sergiu Nichitean, fondatorul comunității amazon-seller.ro și trainer al cursului de Amazon Business Boost a oferit câteva sfaturi practice persoanelor aflate la început.

 

Experiența personală a lui Sergiu Nichtean stă la baza trainingului pe care acesta în realizează pentru agenția Creative Business Management. Sfatul pe care acesta îl oferă celor care doresc să înceapă o afacere pe Amazon este să înceapă cu un singur produs:

”M-am lansat și am promovat mai multe produse la început și consider că a fost o greșeală. Cu timpul am înțeles că dacă te focalizezi pe un singur produs, îl vei putea crește până când acesta se va descurca singur, dar dacă te împarți în mai multe, s-ar putea să eșuezi cu toate”, a spus trainerul.

 

Din punctul de vedere al trainerului și antreprenorului Sergiu Nichitean, produsul ideal pentru Amazon trebuie să îndeplinească majoritatea caracteristicilor următoare pentru a avea o rată de succes ridicată.

 

Private Label

În primul rând un produs ideal pentru Amazon trebuie să îndeplinească două caracteristici de bază. Produsul viabil trebuie să poată fi vândut Private Label, adică să nu fie protejat de patente și să se încadreze într-o nișă care să îți permită să construiești un brand și să poți lansa pe viitor produse similare.

 

Mărimea

Este de preferat ca produsul să fie cât mai mic și mai ușor, astfel încât costurile de depozitare și de livrare să fie cât mai scăzute. Cu cât un produs este mai mare sau are mai multe părți mobile va fi mai dificil pentru tine și va implica un cost mai mare. De asemenea, pentru a reduce riscurile ar trebui să eviți și produsele fragile.

 

Costurile

Încă un aspect esențial de care trebuie să ții cont este prețul. Produsul ideal trebuie să aibă un preț de producție cât mai mic, dar să poată fi vândut pe Amazon la un preț cât mai mare. Despre diferențele, avantajele și dezavantajele listării produselor românești și a celor fabricate în China, Sergiu Nichitean scrie în broșura ”Fabricat în România, vândut pe Amazon” pe care o vor primi și participanții la cursul său.

 

Concurența

În ceea ce privește concurența este indicat să alegi un produs pe care îl vând un număr cât mai mic de competitori, iar cei care îl comercializează au puține review-uri sau deloc. De asemenea, dacă alegi un produs a cărui cere este mare, dar are recenzii negative, tu ar trebui să poți oferi o îmbunătățire a respectivului produs care să rezolve majoritatea problemelor competitorilor.

 

Cererea

Produsul listat de tine trebuie să aibă o cerere cât mai mare și implicit să aibă vânzări cât mai bune. În funcție de statistici, poți găsi un produs care să devină foarte căutat și să profiți de oportunitatea de a crește împreună cu acesta.

Categoriile recomandate de Sergiu Nichitean pentru cei care doresc să înceapă un business pe Amazon sunt: Arts, Crafts & Sewing, Baby, Camera & Photo, Cell Phones & Accessories, Home & Kitchen, Industrial & Scientific, Musical Instruments, Office Products, Patio, Lawn & Garden, Pet Supplies, Sports & Outdoors, Tools & Hardware și Toys & Games.

În alegerea nișei trebuie să gândești lucrurile în viitor în care vei lista o categorie de produse și nu un singur produs. De aceea, este important ca domeniul în jurul căruia alegi să îți construiești afacerea să fie unul care să te intereseze și pe care să îl cunoști.

Jungle Scout este o platformă foarte utilă pentru cei care vor să înceapă un business pe Amazon. Aplicația vă ajută în cercetarea produselor printr-un sistem complex care scanează automat milioane de pagini pe Amazon zilnic. Aplicația web îți permite să scanezi întreaga bază de date a Amazon în funcție de categorie, preț, vânzări și să urmărești activitatea competitorilor direcți. Extensia Chrome te ajută să obții date instant despre orice pagină cauți.

”Primul pas este să faci o căutare bazată pe volum de vânzări și număr de review-uri, pentru ca în etapele următoare să elimini treptat produse care nu îndeplinesc anumite criterii. La sfârșit vor rămâne în listă câteva produse care sunt cu adevărat viabile”, a explicat trainerul.

 

Cu toate acestea sunt produse care deși apar în lista inițială din Jungle Scout Produc Database și îndeplinesc criteriile fizice nu îndeplinesc criteriile pieței. Exemplul oferit de trainer este cel al fidget spinnerelor.

”Acest produs n-ar trebui să mai apară în lista inițială din Product Database pentru că nici măcar primul produs din listă nu depășește $10.000/lună în vânzări. Însă poate ai auzit de acest produs din alte părți și te-ar tenta vânzarea lui. Problemele nișei sunt concurența mare ( peste 6000 de listing-uri) și cererea mică. Acesta est un exemplu perfect de așa nu pe Google Trends. Se poate vedea clar un vârf de interes în mai 2017, după care o prăbușire până în ziua de azi”, a explicat Sergiu Nichitean.

 

Unul dintre cele mai mari riscuri pe care și le asumă o persoană care începe un business cu listarea produselor pe Amazon este alegerea nișei greșite. Cei care doresc să afle cum pot lansa produse viabile care sa genereze minim 10 recenzii și vânzări zilnice pot învăța de la Sergiu Nichitean în cadrul cursului de Amazon Business Boost, organizat de agenția de training Creative Business Management.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related