Groupama Asigurări și Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) lansează primul barometru al turismului din România

Groupama Asigurări și Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) lansează primul barometru al turismului din România

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) și Groupama Asigurări au lansat „Carta Albă a Turismului din România”, primul barometru al turismului din România. Studiul prezintă situația turismului din România prin identificarea principalelor caracteristici, riscuri, vulnerabilități și oportunități din cadrul acestui sector.

Lucrarea este prima cercetare care analizează  situația operatorilor de turism din țară, furnizând informații cu privire la specificul turismului pe două domenii importante: unități de cazare și agenții de turism, examinând serviciile operatorilor, factorii care le influențează afacerile, dar și evoluția sectorului de turism, în ansamblul său, concentrând perspectiva operatorilor și previziunile lor pentru anul 2018.

 

„Identificarea riscurilor reprezintă o condiţie esenţială, mai ales pentru o activitate economică ce ia amploare, astfel că demersul de a realiza un Barometru pentru industria turismului, care să aibă în vedere şi aspecte legate de risc şi incertitudine, a fost binevenit şi în egală măsură necesar. Acesta este motivul pentru care Groupama Asigurări, alături de partenerii de la CNIPMMR, a inițiat realizarea primului barometru dedicat activităților de turism din România. Barometrul a relevat o reală preocupare pentru viitor a companiilor din turism, precum şi faptul că acestea ȋnţeleg din ce ȋn ce mai mult importanţa de a avea aproape un partener de ȋncredere, care să le fie alături atunci când apar evenimente neprevăzute.”, François Coste (CEO Groupama Asigurări).

 

 “Carta Albă a Turismului din România reprezintă prima cercetare științifică din cei 28 de ani de economie liberă, cercetare care creează profilul antreprenorului din turism, prezintă situația firmelor, finanțarea activităților lor, strategiile și policile folosite, resursele umane precum și riscurile asciate din turism.

Din analiza efectuată am constatat faptul că vârsta medie a antrepreorilor din turism este de 46 de ani, peste 92% au studii superioare și 6 din 10 sunt economiști, ceea ce demonstrează faptul că în domeniu sunt profesioniști cu continuitate, totuși simțindu-se nevoia de tineri antreprenori care să își asume riscuri și să vină cu un grad ridicat de inovare.

Studiul a mai reflectat următoarele concluzii: întreprinzătorii din turism pun drept factor pozitiv clienții și vizitatorii repetitivi, circuitele turistice sunt pricipalele pachete de servicii oferite de agențiile de turism, pretul mediu de cazare pe noapte este între 110-200lei, site-ul și social media fiind principalul canal de promovare folosit de către firmele din turism.

Totuși, se demontează un mit conform caruia turismul din România se bazeaza pe turism de afaceri, jumătate din respondenți declarând faptul că turismul de agrement este scopul principal al clienților lor.

Pe de altă parte, sprijinul oferit de către autorități este pentru 7 din 10 antreprenori unul nesimifictiv, doar 1 din 10 simțindu-se sprijinit de politicile statului. În plus, TVA redus la 9% pentru cazare și masă este măsura care a avut cel mai mare impact pozitiv asupra afacerii lor, 9 din 10 subliniind necesitatea a 2 măsuri de politică publică: o nouă lege a turismului și înființarea Organizațiilor de Management a Destinațiilor.

Carta Albă a Turismului din România trebuie să fie o lucrare de referință în fundamentarea politicilor publice viitoare atât în ceea ce privește procesele legislative cât și în alocarea de resurse financiare (fonduri europene 2021-2027).”, Florin JIANU, președinte CNIPMMR.

Carta Albă a Turismului din România a fost realizat la nivel naţional, pe un eșantion reprezentativ de 621 de respondenți, reprezentanți ai agențiilor de turism şi ai unităților de cazare din România, şi a inclus companii din toate categoriile de mărime.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related