KFC România lansează programul Harvest – o inițiativă care își propune să susțină comunitatea locală și să reducă risipa alimentară

KFC România lansează programul Harvest – o inițiativă care își propune să susțină comunitatea locală și să reducă risipa alimentară

KFC România contribuie la reducerea risipei alimentare și la sprijinirea persoanelor ce provin din medii defavorizate, prin intermediul programului internațional de responsabilitate socială: Harvest. Implementat inițial ca o platformă pilot, pentru prima oară în România, în noiembrie 2017, programul Harvest reprezintă o măsură sustenabilă de a folosi surplusul alimentar din restaurantele KFC, pentru a veni în sprijinul persoanelor din medii defavorizate sau aflate în risc de excluziune socială. În anul 2018, în cadrul programului au fost donate peste 1.000 de kg de produse din pui, din restaurantele KFC Drive Thru Mihai Bravu și KFC Drive Thru Iancului, către Asociația Caritas, din București, prima organizație non-guvernamentală care s-a alăturat programului.

De la demararea programului pilot KFC Harvest în România, aproximativ 200 de beneficiari, susținuți de Asociația Caritas din București, beneficiază zilnic de donațiile programului. Anul acesta, pentru a extinde sprijinul în rândul comunităților locale, programul KFC Harvest va include a doua organizație non-guvernamentală: Organizaţia Umanitară Concordia. Cu un istoric de 28 de ani în România, organizația are ca misiune susținerea şi (re)integrarea socială, familială, școlară și profesională a copiilor, tinerilor și familiilor aflate în dificultate, spre o viață independentă și autonomă. Proiectele acestora se derulează în București, Ploiești și Ariceștii Rahtivani, Județul Prahova, și se adresează unui număr de peste 2.000 de persoane anual.

 

 „Risipa alimentară are un impact din ce în ce mai mare asupra mediului și societății, dar și asupra economiei. De aceea, încercarea noastră de a oferi soluții la problemele identificate în comunitate reprezintă o prioritate în eforturile de responsabilitate socială ale companiei. Programul Harvest este o oportunitate extraordinară de a avea un impact pozitiv, prin susținerea organizațiilor care se îngrijesc de persoanele aflate în diverse situații de risc.  

Am început programul printr-un parteneriat pe termen lung cu o organizație non-guvernamentală locală, iar extinderea lui printr-un nou parteneriat strategic ne face să credem și mai mult în obiectivele curajoase pe care ni le propunem.”, a declarat Claudia Porojan (Senior PR & CSR Manager, Sphera Franchise Group).

 

Fiecare dintre beneficiarii proiectului Harvest are o poveste de viață emoționantă: familii nevoiașe cu mulți copii aflate la limita de existență, persoane în vârstă, singure și cu diferite afecțiuni, persoane aflate în dificultate, vulnerabile sau marginalizate social sau persoane cu dizabilități. Pentru ei toți, programul Harvest, deși răspunde unei nevoi de bază, și anume asigurarea unei mese calde zilnice, reprezintă, de fapt, mult mai mult. Este un mod prin care oferim un confort fizic, dar mai ales psihic celor pentru care siguranța zilei de mâine a devenit o povară,  este o modalitate de implicare activă, responsabilă și asumată.”, a declarat Maricica Cihodaru (Director Asociația Caritas București).

 

Programul Harvest este implementat la nivel internațional în mai multe țări, precum: SUA, Puerto Rico, Marea Britanie, Canada, Spania, Italia, Africa de Sud, iar acum în Europa de Est. În aceste țări, restaurantele KFC donează, în fiecare an, aproape 1,600 de tone de alimente bogate în proteine, către organizațiile non-guvernamentale. În 2017, KFC România s-a alăturat acestui demers, având ca scop combaterea foametei și a risipei alimentare și va continua acest program, dezvoltându-se la nivel național, pentru a susține cât mai mulți beneficiari.

La nivel global, partenerul cheie pentru KFC, în implementarea programului Harvest, este Food Donation Connection (FDC), o organizație cu sediul în SUA, ce urmărește identificarea partenerilor de donație, pe piețele locale, punând la dispoziție toate materialele necesare. De asemenea, organizația supervizează îndeaproape procesul de desfășurare al donațiilor și siguranța alimentelor, oferind suport pentru toate țările care participă în acest program.

Printre produsele KFC România care pot fi donate se numără: Zinger fillet, Fillet, Fillet bites, Crispy Strips sau bucăţi de pui. De asemenea, introducerea unei organizații  non-guvernamentale ca partener în cadrul programului, presupune verificarea unor standarde obligatorii: o bucătărie complet echipată care să dețină toate autorizațiile legale, condiții de transport care să permită menținerea unei temperaturi adecvate, ustensile pentru gătit, ș.a. De aceea, există o verificare foarte amănunțită a organizațiilor non-guvernamentale pentru a le oferi acces în program.

Restaurantele KFC din întreaga lume sunt implicate în programul Harvest ce are ca scop reducerea risipei alimentare, sprijinul comunităților nevoiașe și reducerea amprentei ecologice.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related