PENNY Market extinde parteneriatul cu World Vision și oferă 100 de burse și stagii elevilor din mediul rural în cadrul programului „Vreau în clasa a 9-a”

PENNY Market extinde parteneriatul cu World Vision și oferă 100 de burse și stagii elevilor din mediul rural în cadrul programului „Vreau în clasa a 9-a”

PENNY Market vine în sprijinul a 100 de elevi de la sate și le oferă burse și stagii de practică în cadrul magazinelor, cu oportunitatea de angajare ulterioară. Pe parcursul perioadei de practică, transportul și masa pentru cei 100 de elevi sunt acoperite de companie.

Cei 100 de elevi susținuți de PENNY Market fac parte din programul „Vreau în clasa a 9-a”, program derulat de 11 ani de Fundația World Vision România. PENNY este unul dintre partenerii programului și, pe lângă oportunități de practică și angajare, susține cei 100 de elevi cu burse lunare în valoare de 150 de lei per elev și le oferă posibilitatea tuturor de a participa la cursurile școlii de vară.

“Experiența este grozavă! Am cunoscut o grămadă de oameni și am învățat lucruri utile. Nu au mulți colegi de-ai mei oportunitatea să intre direct în pâine, pe piața muncii, așa că mă bucur de această șansă!”, a spus unul dintre elevii care face stagiul de practică la PENNY Market. În plus, și profesorii consideră că proiectul aduce schimbări benefice pentru elevi. “Este bine că reușesc să vadă care sunt realitățile de pe piața muncii, că muncesc în echipă și-și dezvoltă atât abilități profesionale, cât și personale”, a precizat unul dintre profesori.

 

“Fiecare bursă din cadrul proiectului Vreau în clasa a 9-a este, de fapt, încununarea unei mici izbânde: că un copil din mediul rural a reușit să meargă mai departe la liceu. Datorită sprijinului PENNY Market, visurile a 100 de tineri de a-și construi o carieră sunt mai aproape de realitate! Și pentru asta, atât elevii, cât și noi, le suntem recunoscători!”, a declarat Mihaela Nabăr (director executiv World Vision România).

 

“Am început parteneriatul cu World Vision România în 2017, când ne-am propus să îi susținem pe tinerii din mediul rural într-una dintre cele mai importante etape din viața lor: orientarea în alegerea unei cariere. În primii doi ani, am susținut 28 de elevi prin burse de studiu, stagii de practică și oportunități de angajare, iar în prezent, suntem bucuroși că am crescut numărul de burse și stagii la 100. Vom continua să investim în educație și să îi sprijinim pe tinerii care nu au posibilitățile materiale pentru continuarea studiilor și sperăm ca din ce în ce mai mulți copii din România să își poată îndeplini visele legate de carieră și găsirea unui loc de muncă.”, a declarat Irina Butnaru (PENNY Market | REWE România).

 

Bursa lunară în valoare de 150 de lei acoperă următoarele elemente:

• Rechizite și manuale
• Atelier lunare de socializare, gândire critică, anteprenoriat, vocaționale
• Consiliere individuală și sprijin individualizat, inclusiv pentru gestionarea bugetului

 

Rezultatele înregistrate în proiect până acum arată cât de mult contează pentru îmbunătățirea performanțelor școlare a copiilor din mediul rural o investiție reală și personalizată în educația lor:

• 692 de bursieri în anul școlar 2018 - 2019
• 1.513 absolvenți în total (2008 - 2019)
• 260 de absolvenți de facultate

 

Context

Lipsa locurilor de muncă este una dintre principalele probleme cu care se confruntă tinerii din mediul rural. Conform datelor Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, la sfârșitul lunii februarie 2019, numărul de cetățeni șomeri era de 288.568, din care 202.922 provin din mediul rural.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related