ECOMpedia sărbătorește 8 ani și face o analiză a domeniului e-commerce cu toate provocările din 2020

ECOMpedia sărbătorește 8 ani și face o analiză a domeniului e-commerce cu toate provocările din 2020

ECOMpedia sărbătorește 8 ani de existență pe piața din România, perioadă în care domeniul comerțului online s-a schimbat în ritm accelerat. Liviu Taloi, fondator ECOMpedia, a prezentat estimări privind evoluția sectorului e-commerce în 2020.

În cei 8 ani de existență ECOMpedia, piața de e-commerce a crescut anual cu câte două cifre, între 25 - 35% în fiecare an. Totodată, ultimul deceniu a adus și o schimbare în ceea ce privește produsele disponibile pentru comerțul online. Dacă la începutul anilor 2000 focusul era pe IT&C și electronice sau electrocasnice, în 2020 vorbim deja de materiale de construcție, alimente, produse de îngrijire personală sau haine.

 

„ECOMpedia și-a propus încă de la lansare să ajute 10.000 de magazine în acest proces de a migra din offline în online. Parte din acest ambițios target l-am atins. Am ajuns în acești 8 ani la peste 1,5 milioane de oameni din industria de e-commerce și marketing digital. Totodată, ne bucurăm să punem la dispoziția antreprenorilor un ghid complet pentru adaptarea la comerțul pe internet: «Tot ce trebuie să știi despre un MAGAZIN ONLINE, ghidul începătorului». Acesta a fost realizat împreună cu specialiștii de top din România. În 2020, deja am înregistrat peste 750 de descărcări și observăm astfel că încă e loc de creștere în e-commerce și ne bucurăm să le fim alături celor care fac primul pas în această industrie sau celor care vor să-și dezvolte afacerile”, a declarat Liviu Taloi, fondator ECOMpedia.

 

În acești 8 ani s-a produs și una dintre cele mai mari schimbări când vine vorba de consumatorul final. Navigatul și achiziția s-au mutat de pe computerul clasic pe telefon. Astfel, s-a produs o schimbare de paradigmă în comerțul online, ceea ce a influențat atât modalitățile de promovare, cât și îmbunătățirea infrastructurii magazinelor online.

 

Lecții pentru antreprenorii de azi și de mâine din industria e-commerce

Provocările crizei medicale din 2020 au demonstrat că încă este loc de creștere în zona e-commerce. Liviu Taloi, fondator ECOMpedia, indică și un procent care pune România în fața unei oportunități imense. Țara noastră are cea mai mică rată de IMM-uri care vând online, conform indicelui DESI. Doar 11% din IMM-urile din Romania vând online. Estimarea ECOMpedia este că sub 50% au site-uri pregătite pentru acest nou val de utilizatori care folosesc doar telefonul pentru a cumpăra.

Lecții învățate în 8 ani de ECOMpedia:

  • Comerțul poate exista oriunde, de la un anunț pe o platformă social media până la un magazin online într-un marketplace pus la dispoziție de o platformă dedicată.
  • Provocările sunt numeroase și trebuie luate în calcul înainte de debut, de la costuri și cerințe pentru dezvoltatorul magazinului online, până la metode de plată și logistica de livrare.
  • Magazinul tău online trebuie lansat ieri, dacă se poate. Orice așteptare poate dăuna afacerii.
  • Instruirea permanentă e vitală într-un domeniu atât de dinamic.
  • Colaborarea cu echipa și partenerii e crucială în e-commerce.

ECOMpedia estimează că 2020 ar putea fi anul cu cea mai mare migrare offline - online, dar și o consolidare a activității pentru zona digitală a afacerii. O astfel de transformare va fi vizibilă atât pentru jucători mici, dar mai ales pentru jucătorii mari. Totodată, accentul va fi pus pe trei piloni de creștere și de câștigare a încrederii clienților: livrare, ambalare și siguranță sanitară sporită. Pe partea consumatorilor, Liviu Taloi preconizează că vor începe să cumpere mulți clienți noi care până acum nu au preferat cumpărăturile online.

 

„Principalii retaileri online, o parte fiind și clienții mei, au investit în creșterea departamentului de call center pentru a răspunde nevoilor unui val nou de clienți, de regulă novici în zona de e-commerce, cu răspunsuri simple și vocabular simplu. Vedem astfel această oportunitate majoră a e-commerce-ului care vine să scape de faliment multe industrii în acest moment. Acest nou val de clienți este atât un succes pentru comerțul online, cât și o provocare imensă pentru magazine, deoarece site-urile trebuie și mai mult simplificate și testate pentru aceștia, cu accent pe o abordare mai prietenoasă”, a afirmat Liviu Taloi, fondator ECOMpedia.

 

ECOMpedia.ro este un site axat pe domeniile e-commerce și marketing online. Vizate sunt piața de e-commerce, business, marketing şi comunicare, usability și optimizarea conversiilor, dar și registrul tehnic, care are în vedere realizarea propriu-zisă a unui magazin online sau alegerea platformei de e-commerce.
Platforma reunește specialiști din domeniile vizate, persoane interesate de astfel de informații precum viitorii specialiști, antreprenori etc. Platforma își propune să furnizeze răspunsuri pentru toate întrebările ce țin de comerțul electronic.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related