TBI Bank își păstrează eficiența operațională și profitabilitatea în prima jumătate a acestui an, înregistrând un profit net de 8,2 milioane euro

TBI Bank își păstrează eficiența operațională și profitabilitatea în prima jumătate a acestui an, înregistrând un profit net de 8,2 milioane euro

Planurile se pot schimba și există multiple motive pentru care se întâmplă acest lucru, însă motivul principal pentru schimbările din 2020 este binecunoscut. În contextul actual, TBI Bank și-a adaptat în aprilie nu doar modelul de business, ci și așteptările financiare pentru întregul an. Chiar și așa, eforturile din ultimele câteva luni ale companiei au avut rezultate, iar performanța din prima jumătate a anului 2020 a depășit ceea ce departamentul nostru financiar numește „reevaluarea previziunilor financiare”.

Profitul net consolidat al TBI Bank s-a cifrat la 8,2 milioane euro, conform rezultatelor neauditate ale băncii pentru prima jumătate a anului 2020, cu doar 16% sub nivelul din aceeași perioadă a anului trecut, ținând cont câ TBI Bank a înregistrat un profit record în 2019, într-o perioadă neafectată de criză. În ciuda contextului actual dificil, TBI Bank a înregistrat creșteri peste media pieței în majoritatea segmentelor de business.

Activele au crescut cu 8% până la 504 milioane euro la sfârșitul lunii iunie. În prima jumătate a anului 2020, TBI Bank a acordat credite noi în valoare de 150 milioane euro în țările în care operează, care au contribuit la creșterea portofoliului consolidat până la 359 milioane euro. În același timp, depozitele TBI Bank au înregistrat un avans de 10% până la 312 milioane euro.

Rezultatele sunt pozitive, mai ales în lumina evenimentelor fără precedent care au lovit întreaga lume în primele șase luni din 2020. Modelul de business rezistent al TBI Bank, stabilitatea financiară și echipa fantastică au avut un rol major în continuarea eficientă a operațiunilor băncii.

Cu peste 500.000 de cereri de credit online și offline în România și Bulgaria și 160.000 de împrumuturi acordate în prima jumătate din 2020, TBI Bank se poziționează printre liderii pieței de creditare din Europa de Sud-Est. În plus, platforma inovatoare Merchant Solutions, care oferă finanțare convenabilă la punctele de vânzare, a creat valoare pentru parteneri și clienți - în prima jumătate a lui 2020 au fost acordate aproape 110.000 de împrumuturi în valoare totală de 62 milioane euro numai prin acest canal.

Totodată, la începutul acestui an, TBI Bank a devenit prima bancă din sud-estul Europei care a lansat soluția de plăți în timp real SEPA Instant, a fost încă o dată desemnată cea mai profitabilă bancă din Bulgaria și a adăugat câțiva membri noi în echipă.

TBI Bank a încheiat prima jumătate a anului 2020 dintr-o poziție puternică și sigură atât privind capitalul, cât și lichiditatea. Rata de adecvare a capitalului (CAR) a fost de 21,6% la finalul lunii iunie, iar rata de acoperire a necesarului de lichiditate (LCR) a fost de 381%.

"Atenția noastră asupra execuției, abordarea responsabilă față de clienți și echipă, la care se adaugă un mix diversificat de canale și produse, generează performanțe bune și sustenabile în vremuri tulburi. TBI Bank a reușit să se folosească de toate aceste componente pentru a obține rezultatele solide din primul semestru și pentru a fi pregătită să beneficieze de revenirea (sperăm că nu pe termen scurt) pe care o observăm în piețele în care activăm. Performanța financiară reală din primul semestru a depășit estimările revizuite din aprilie, iar iulie și august urmează aceleași tendințe de <supraperformanță>. Cu toții muncim foarte mult pentru a menține aceeaşi traiectorie până la finalul anului, dar și în 2021.", spune Denis Gorbunov (CFO al TBI Bank).

 

"Rezultatele financiare din primul semestru sunt dovada clară că planul nostru de acţiune anti-Covid, bazat pe optimizarea costurilor, pe managementul lichidității și, foarte important, pe protejarea sănătății clienților și echipelor noastre, a dat rezultate. Ne-am implicat în fiecare zi pentru a sprijini miile de clienți, parteneri și prieteni. Privind în urmă la aceste momente dificile, suntem acum mai siguri ca niciodată că modelul nostru unic „phygital” oferă clienților sprijinul financiar necesar, iar partenerilor noștri comercianți oportunitățile de a crește chiar și în vremuri fără precedent." spune Petr Baron, CEO al TBIF (TBI Bank).

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Pozitii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related