[Optimism de business] Anamaria Pirea, Hug Me Blanket: Cred că în perioada aceasta, este mai bine să fii “cautiously optimistic”

[Optimism de business] Anamaria Pirea, Hug Me Blanket: Cred că în perioada aceasta, este mai bine să fii “cautiously optimistic”

La început de drum în antreprenoriat, dar fără frică de ”fail”, își continuă drumul zilele astea și Anamaria Pirea, fondatoarea brandului de pături ponderate Hug Me Blanket. Își amintește sesiunile de Q&A cu mentorii Festivalului de Teatru Ideo Ideis din 2018, cum au întors acolo eșecul pe toate părțile și l-au demitizat. Acum nu îi mai dă nici ea atâta putere ca în trecut, i-a folosit experiența.

Abia dăduse drumul la business, că a venit pandemia. În loc să apese mai mult pedala marketingului, s-a gândit că nu este etic să profite de vulnerabilitatea momentului și a luat o pauză de comunicare online în timpul stării de urgență. Deși vânzările au stagnat, a supraviețuit. A lansat un produs nou și lucrează deja la un altul, iar între timp a achiziționat și o mașină de brodat, cu care va personaliza păturile bune pentru somn.

”La finalul lunii martie, am luat decizia de a suspenda activitatea timp de 6 săptămâni, pentru a îmi da o șansă reală să obțin a doua tranșă de finanțare. A fost o perioadă de reflecție, în care am decis să nu fac promovare, pentru că oamenii căutau produse esențiale și informații despre virus și cum se pot proteja, restul nu era important. Iar clienții care au avut nevoie de noi, ne-au găsit oricum”

Cu Anamaria Pirea povestim în continuare despre antreprenoriat de criză și brandul Hug Me Blanket.

 

Profil de tânăr antreprenor

Eu sunt Anamaria Pirea, fondatoarea Hug Me Blanket. Din punct de vedere profesional, am purtat multe pălării, m-am plimbat dintr-un domeniu în altul, pentru că nu am știut de la început ce vreau să fac, ce skill-uri am, ce este important pentru mine. Sunt din Alexandria, am studiat Marketing la ASE București, iar în anul doi am plecat în Portugalia cu o bursă Erasmus. Semestrul petrecut acolo a fost esențial în dezvoltarea mea personală și a dat tonul pentru anii ce au urmat.

După ce am absolvit facultatea, am plecat în India pentru un internship AIESESC în departamentul de marketing al unei companii de fotografie. Apoi am lucrat timp de 2 ani și jumătate într-o multinațională din București. După aceea, am plecat în Brazilia, tot prin AIESEC, unde am predat engleză într-o școală privată, timp de un an. M-am întors în România în 2015 și tot ce știam era că nu vreau să mă întorc în multinațională, că orice fac în continuare trebuie să îmi aducă sens și bucurie.

Așa că am început să studiez nutriție, am făcut un curs de calificare și o mulțime de cursuri online, iar anul trecut am absolvit programul de masterat “Nutriție și remodelare corporală” al Facultății de Kinetoterapie din cadrul UNEFS București. Între timp, am deschis un cabinet, am început să țin training-uri în corporații și ore de nutriție în școli în proiecte de voluntariat. De aproape un an, timpul meu se împarte între Hug Me Blanket și ocazional, training-uri de nutriție.

 

De la cine înveți să fii un bun antreprenor

Wow, un antreprenor bun! Sunt departe de a spune asta despre mine, este prea devreme. M-a ajutat să am în jurul meu oameni curajoși, care și-au asumat riscuri pentru a urma un vis. Pe unii nu îi cunosc personal, însă i-am descoperit și apoi urmărit online. Cel mai important, poate, a fost să văd alte femei care au reușit.

Inspirația vine de pretutindeni, trebuie doar să fiu atentă și prezentă. De exemplu, îmi amintesc sesiunile de Q&A cu mentorii festivalului de teatru Ideo Ideis de acum 2 ani. În 2018, tema festivalului a fost “Tu cât ai dat cu fail?”, s-a vorbit mult despre eșec, l-au demitizat, iar asta m-a ajutat să nu-mi mai fie frică “să dau cu fail”.

 

Abilități și competențe importante

În primul rând, este nevoie de curaj, adaptabilitate și foarte multă muncă. Fără curaj aș fi rămas cu o pătură și o idee. Apoi, este important să știi ce competențe nu ai și să le cauți în oamenii pe care îi angajezi sau cu care colaborezi.

Experiențele din afara țării, unde am călătorit singură, am locuit, studiat, lucrat, m-au ajutat să mă dezvolt ca persoană, am prins curaj, încredere în mine, am învățat să mă adaptez la culturi foarte diferite. Acestea sunt abilități care m-au ajutat profesional mai mult decât orice studii, cărți, cursuri, workshop-uri etc.

 

Lecțiile începuturilor

Am învățat că este important să planific, să am un timeline, obiective clare, dar și mai important să fiu dispusă să deviez de la plan, să accept că sunt lucruri pe care nu le pot controla și că este o risipă de energie să încerc.

Am învățat să am răbdare cu mine, să iau pauze, să îmi dau voie să nu termin to do list-ul.

Am învățat să cer ajutor atunci când nu știu sau pur și simplu nu mai pot.

Dacă aș lua-o de la capăt, aș lansa mai devreme, nu aș astepta să fie totul perfect.

 

Povestea brandului

Ideea Hug Me Blanket a încolțit în 2017, când am descoperit păturile ponderate. Era o perioadă stresantă, plină de anxietate și aveam un program de somn haotic. Am găsit soluția într-un articol care explica beneficiile păturilor ponderate pentru insomnii, anxietate, depresie și alte afecțiuni. Însă în România nu existau producători locali, iar ce am găsit în afara țării era fie prea scump, fie de o calitate slabă. Așa că m-am hotărât să îmi fac singură o pătură.

A fost o nevoie personală care s-a întâlnit cu o oportunitate: un curs de antreprenoriat la finalul căruia am făcut planul de afaceri, care a fost selectat pentru finanțare. Hug Me Blanket a apărut pentru că eu am avut nevoie de ea și a crescut pentru a ajuta persoane care trec prin aceleași provocări ca mine.

 

Pătura ”magică”

Hug Me Blanket este o pătură ponderată, un produs nou și inovator care vine în întâmpinarea unor afecțiuni de care suferă din ce în ce mai multe persoane: insomnie, tulburări de somn, depresie, anxietate, afecțiuni din spectrul autismului, ADHD, tulburări de procesare senzorială etc. În acest moment, este singura pătură ponderată produsă în România.

Hug Me Blanket este concepută să aibă aproximativ 8-12% din greutatea corpului și are un efect liniștitor, calmant, relaxant. Greutatea este distribuită în mod egal pe suprafața corpului, în caroiaje de aproximativ 14cm x 14cm, care sunt umplute manual. Astfel, funcționează ca o îmbrățișare strânsă și are un efect de calmare a sistemului nervos, determinând organismul să producă serotonină (hormonul „fericirii”) și melatonină (hormonul „somnului”) și să reducă nivelul de cortizol („hormonul stresului”).

Am obținut o finanțare prin România Start Up Plus, în valoare de aproximativ 170.000 RON. Am încasat prima tranșă, în valoare de 75%, în luna octombrie, când am dat startul operațional. Am ales să investesc cea mai mare parte a finanțării în echipamente și materii prime.
Tranșa a doua, diferența de 25%, a depins de atingerea unei cifre de afaceri de aproximativ 40.000 RON, în maxim un an de la înființarea firmei și semnarea contractului.

 

Valorile brandului

Responsabilitate – M-am documentat foarte mult la început, am apelat la studii științifice și am găsit explicații credibile pe care le-am incorporat în prezentarea produsului și în strategia de comunicare. Am căutat materiale de calitate, hipoalergenice, pe care le-am testat în diverse combinații de dimensiuni și greutăți, până când am fost mulțumită de rezultat.
Inovație – Mi-am luat angajamentul de a oferi soluții palpabile, eficiente, accesibile pentru a îmbunătăți calitatea odihnei clienților Hug Me Blanket.

Transparență – Este o valoare pe care o caut la parteneri și furnizori și de la care nu mă abat niciodată. Nu pretind că Hug Me Blanket are scop medical, nu promit că poate să vindece sau să trateze afecțiuni medicale. Este o soluție inovatoare, non-farmacologică și un instrument complementar.

 

Ce nu știai și te-a învățat experiența

A fost mult mai greu decât mă așteptam să găsesc o croitoreasă bună, care să poată să facă o pătură de la cap la coadă. Am descoperit o lume în afara bulei mele, care îmi amintește despre problemele sociale din România. Este ușor să uiți când nu te afectează direct.

Legat de business, nu aveam așteptări mari. Sigur, speram să ating cifra de afaceri la timp, să primesc a doua tranșă, însă m-am pregătit pentru ambele scenarii.

Nu știam nici câtă birocrație presupune un proiect finanțat cu fonduri europene.

 

Clienții

Clienta sau clientul Hug Me Blanket este orice persoană care simte că stresul, suprasolicitările zilnice sau hiperactivitatea, îi afectează calitatea somnului. De asemenea, pătura poate fi folosită de persoanele care suferă de insomnii, tulburări ale somnului, anxietate, depresie, afecțiuni din spectrul autismului, ADHD, tulburări de procesare senzorială etc.

Un client mi-a scris că se odihnește mult mai bine de când folosește pătura și că îi place că deși este grea, nu îi este cald, nu se simte sufocat. O mămică mi-a mulțumit că i-am schimbat viața copilului, care avea un somn foarte chinuit și și-a dorit o pătură ponderată cadou de ziua lui. Atunci când au o experiență pozitivă, clienții povestesc mai departe prietenilor, colegilor, familiei.

Desigur, sunt clienți care cumpără mai multe pături pentru familie sau pentru a le face cadou, alții care vor mai multe huse sau lenjerie și fețe de pernă care se asortează cu pătura. Însă acesta este un obiectiv secundar. În primul rând, îmi doresc ca Hug Me Blanket să ajungă la cât mai multe persoane care au nevoie de ea.

Ce caută clienții mai mult ca oricând? Stabilitate, liniște, odihnă, conectare.

 

Business în pandemie

Pandemia ne-a găsit la câteva săptămâni după lansare, când abia ne luam avânt. Aveam emoții, începuseră să apară primii clienți pe care nu îi cunoșteam (ăsta era primul milestone, să cumpere și alcineva în afară de familie și prieteni), feedback-ul era pozitiv, îndrăzneam să fiu optimistă.

Perioada asta a venit cu mult stres și anxietate, iar Hug Me Blanket este un produs care adresează chiar aceste probleme. Cu toate acestea, am considerat că nu este etic să profit de vulnerabilitatea momentului. Așa că am luat o pauză de la social media în timpul stării de urgență. Obiectivele, valorile, tonul, rămân aceleași ca înainte de pandemie: comunicăm transparent, clar, încercăm să educăm publicul despre ce sunt și cum pot ajuta păturile ponderate.

 

Provocările și învățăturile perioadei

Când a fost declarată starea de urgență, vânzările au stagnat, așa cum era de așteptat. La finalul lunii martie, am luat decizia de a suspenda activitatea timp de 6 săptămâni, pentru a îmi da o șansă reală să obțin a doua tranșă de finanțare. A fost o perioadă de reflecție, în care am decis să nu fac promovare, pentru că oamenii căutau produse esențiale și informații despre virus și cum se pot proteja, restul nu era important. Iar clienții care au avut nevoie de noi, ne-au găsit oricum. Sunt conștientă că am fost într-o situație privilegiată, că aveam finanțarea ca plasă de siguranță, că au fost business-uri mult mai afectate.

 

Măsuri de susținere

Singurele produse noi pe care le-am lansat au fost husele subțiri, de bumbac. Acestea erau oricum în plan, pentru ca pătura ponderată să poată fi folosită vara. Am diversificat print-urile și culorile pentru cei care aleg să personalizeze pătura în funcție de nevoi și preferințe.

Recent, am achiziționat o mașină de brodat, care vine în completarea serviciilor de personalizare. O primesc zilele următoare și abia aștept să o testez. :)

Am hotărât destul de devreme că nu vreau să fac măști sau echipamente de protecție. Poate sună naiv, însă eu mi-am dorit să fac pături ponderate și atât. Cred că aș avea de pierdut pe termen lung dacă mi-aș canaliza energia în altă parte. Lucrez acum la un produs nou, ponderat, pentru bebeluși, și sper că va fi gata până la finalul anului.

 

Cum stai cu optimismul în perioada asta

Cred că în perioada aceasta, este mai bine să fii “cautiously optimistic”. Este greu să fii antreprenor începător într-o perioadă cu atât de multă incertitudine. Până la urmă, faci tot ce îți stă în putință și speri că este suficient. 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related