O treime dintre angajații din mediul urban au simțit că angajatorul s-a apropiat de ei în perioada pandemiei

O treime dintre angajații din mediul urban au simțit că angajatorul s-a apropiat de ei în perioada pandemiei

O treime (34%) dintre angajații din mediul urban din România au remarcat îmbunătățiri ale comportamentului angajatorului în perioada pandemiei, arată un studiu realizat de către compania de cercetare de piață iSense Solutions, folosind o metodologie mixtă, calitativ-cantitativ, cercetarea cantitativă fiind reprezentativă urban. Studiul relevă faptul că schimbările în modul de lucru aduse de pandemie au avut un impact și în dinamica relațiilor între angajatori și angajați. 

Printre lucrurile bune observate de către angajați se numără soluțiile eficient implementate astfel încât activitatea angajaților să nu aibă de suferit, o mai mare apropiere a angajatorului față de ei și o mai bună înțelegere a nevoilor angajaților.

Pe de altă parte, 19% dintre angajați au simțit că angajatorul și-a schimbat comportamentul într-un mod negativ în pandemie, fiind mai sever cu angajații, mai puțin implicat în relația cu aceștia și implementând soluții în defavoarea angajaților. Pentru 47% dintre angajații din mediul urban, relația cu angajatorul a rămas la fel ca înaintea pandemiei.

Pentru aproape o treime (28%) dintre angajații din mediul urban din țara noastră, impactul pandemiei asupra situației profesionale și a beneficiilor obținute a fost unul negativ (salariul și beneficiile au scăzut, au fost în șomaj tehnic, au fost concediați). În acelasi timp, 65% dintre angajați afirmă că lucrurile au rămas la fel ca inainte de apariția pandemiei, în timp ce 7% au o situație profesională mai bună acum.

Discuțiile în profunzime cu angajații participanți la studiul din comunitatea de cercetare calitativă online „iSense Modern Consumers” au relevat că starea dominantă a acestora la începuturile pandemiei era caracterizată de nesiguranță, instabilitate, teamă și stres. Cu toate acestea, aceștia au putut aprecia faptul că restricțiile pentru limitarea răspândirii Covid-19 au reprezentat un prilej foarte bun pentru  implementarea activității profesionale de acasă, aducându-le o serie de beneficii atât lor (economie de timp, protejare prin minimizarea expunerii fizice în afara casei), cât și angajatorilor. Angajatorii au fost apreciați pentru spiritul civic și grija față de siguranța echipelor lor de care au dat dovadă implementând lucrul de acasă.

 

Care sunt beneficiile dorite de către angajați în prezent?

Beneficiile dorite de angajați depind într-o foarte mare măsură de modul și locația din care și-au desfășurat activitatea în această perioadă.  Astfel, 33% dintre angajații din mediul urban și-au continuat activitatea de la birou, 27% de acasă, 23% au avut posibilitatea de a lucra și de acasă și de la birou și 17% au lucrat în alte condiții (teren/fabrici/șantiere).

Pentru angajații care lucrează de la birou, lista de beneficii așteptate din partea angajatorului cuprinde: măsuri sporite de siguranță la birou (50%): materiale sanitare, măști de protecție, distanțare între birouri, igienizare a spațiului de lucru, testare Covid-19 gratuită (44%), stabilirea unui program de lucru flexibil pentru evitarea aglomerației din timpul orelor de vârf (37%), posibilitatea de a lucra și de acasă (34%), oferirea unui suport financiar pentru transport individual, pentru evitarea mijloacelor de transport în comun (27%), oferirea unui ajutor financiar pentru părinți în găsirea unei soluții de supraveghere a copiilor – grădiniță/școală privată/ bonă (25%), punerea la dispoziție a anumitor mijloace alternative de deplasare precum biciclete, trotinete (10%).

Pentru angajații care și-au continuat activitatea profesională de acasă, lista de dorințe este mai complexă, aceștia dorindu-și: o mai mare flexibilitate a programului de lucru (32%), o mai mare încredere din partea angajatorului (30%), asigurarea materialelor tehnice necesare pentru desfășurarea activității precum laptop/PC/imprimantă (28%), tichete de masă (25%), ajutor în plata facturilor furnizorilor de internet și energie (22%), ajutor financiar pentru achiziționarea mobilierului de birou necesar (16%), mai multe activități online de echipă pentru a nu resimți lipsa socializării cu colegii (14%), oferirea unor soluții pentru supravegherea copiilor în timpul programului de lucru (12%), suport psihologic/ședinte online cu specialiști (10%).

Dincolo de aceste nevoi măsurate și în studiul cantitativ, în Comunitatea de Cercetare Calitativă „iSense Modern Consumers” angajații au mai menționat și alte beneficii, printre care și oferirea unui spor de pandemie pentru achiziționarea de măști și dezinfectanți în afara serviciului, posibilitatea de trecere cât mai mare în online a activității companiei și găsirea unor soluții mai puțin radicale precum șomajul sau concedierea (reducerea salariilor, micșorarea programului de lucru). Pe de altă parte, percepute la fel de importante sunt și beneficiile emoționale, astfel angajații și-ar dori să primească din partea angajatorilor un suport emoțional mai mare (empatie, apropiere, motivare, încurajare) și de asemenea mai multă flexibilitate. 

 

„Ultimele 6 luni au fost, fără îndoială, benefice schimbărilor și chiar transformărilor (în anumite situații). Atât angajații, cât și angajatorii au fost nevoiți să-și adapteze din mers noul mod de lucru în noile condiții, acest lucru dând naștere și unor noi nevoi. Chiar dacă am fi tentați să considerăm că impactul financiar și lipsurile specifice acestei perioade i-a făcut pe angajați să se orienteze către o paletă mai mare de beneficii materiale, se pare că instabilitatea și nevoia de a avea o plasă de siguranță i-a determinat pe aceștia să-și dorească o serie de beneficii emoționale din partea angajatorului, printre care nevoia de a li se acorda mai multă încredere, încurajare și sprijin emoțional. Chiar dacă specificul situației are ca lait-motiv distanțarea fizică, angajații au simțit nevoia de mai multă apropiere emoțională din partea angajatorilor”, afirmă Denisa Apreutesei (Qualitive Research Director, iSense Solutions).

 

Datale au fost prezentate în cadrul conferinței Employer Branding 2020, organizată de Evensys, în data de 11 septembrie 2020.

Datele prezentate sunt parte a unui studiu mixt, calitativ-cantitativ, realizat de către compania de cercetare de piață iSense Solutions. Cercetarea calitativă a fost realizată în decursul lunilor august – septembrie 2020, în comunitatea online iSense Modern Consumers, comunitate ce cuprinde 50 de persoane cu vârsta între 18 și 55 de ani, din mediul urban. Cercetarea cantitativă a fost realizată pe un eșantion de 500 persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, prin metodologia computer-assisted web interviews, în lunia august-septembrie 2020 și este reprezentativă la nivel urban, cu un grad de eroare +-4.38% la un nivel de încredere de 95%.

iSense Modern Consumers Online Community este un instrument de cercetare iSense Solutions ce beneficiază ca infrastructură de propriul soft de comunități online dezvoltat in-house (Sense Communities). Prin intermediul acestei comunitați, companiile pot afla rapid percepțiile consumatorilor și pot identifica trenduri comportamentale relevante. Insighturile obținute prin intermediul unei comunitati online sunt mai complexe și mai bine argumentate, tehnologia utilizată permițând gamificări, încărcarea de material multimedia, implicarea în sarcinile de cercetare din confortul propriei locuințe și în propriul ritm. Soft-ul de comunități Sense Communities poate fi utilizat și pentru dezvoltarea de comunități de activare de brand și este 100% personalizabil.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related