Arçelik devine neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon în operațiunile de producție globale

Arçelik devine neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon în operațiunile de producție globale

Arçelik, aflată în topul celor mai sustenabile companii, a reușit să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon în producția globală, cu propriile sale credite de carbon și a făcut, astfel, un alt pas important în lupta împotriva schimbărilor climatice. Grupul Arçelik desfășoară operațiuni în aproape 150 de țări, iar în România, este prezent prin producătorul de electrocasnice Arctic, cu două fabrici, la Găești și la Ulmi, unde sunt produse frigidere, respectiv mașini de spălat.

Dezvoltând produse care utilizează mai puține resurse și care sunt accesibile tuturor, în conformitate cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite pentru 2030, Arçelik marchează o etapă importantă în eforturile privind sustenabilitatea.

„În cadrul proiectului de finanțare a carbonului pentru frigidere eficiente din punct de vedere energetic din Turcia, între 2013 și 2018, am obținut dreptul reducerii unor emisii echivalente a 305.407 tone de CO2. Cu acest credit de carbon, pe care l-am obținut prin introducerea pe piața turcă a frigiderelor inovatoare cu un nivel ridicat de eficiență energetică, am realizat o schimbare semnificativă a modelului de business spre tehnologizare, astfel încât facilitățile noastre de producție globale* vor deveni neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon în anii fiscali 2019 și 2020. Pentru noi, sustenabilitatea este atât o necesitate pentru viitor, cât și un model de afaceri profitabil”, a declarat Hakan Bulgurlu (CEO Arçelik).

Proiectul de finanțare a carbonului a fost inițiat de Arçelik, sub îndrumarea GAIA Carbon Finance în 2013. Creditul de 305.407 tone de CO2 obținut de Arçelik prin intermediul proiectului de finanțare a fost verificat de RINA, o companie terță de audit, în conformitate cu standardele internaționale în domeniu. Compania va utiliza acest credit pentru a compensa emisiile sale directe și indirecte (domeniile 1 și 2) generate în instalațiile de producție globale în 2019*(verificate de o instituție independentă terță, Grupul BSI) și 2020 și, astfel, va deveni neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon în producția globală, în anii fiscali 2019 și 2020, fără a achiziționa un credit de compensare a carbonului, în conformitate cu standardul de neutralitate a carbonului PAS 2060.

În România, fabrica de mașini de spălat de la Ulmi, inaugurată în urmă cu un an, contribuie semnificativ la combaterea schimbărilor climatice. Unitatea de producție integrează inovații tehnologice, fiind axată pe reciclare și utilizarea eficientă a resurselor. Datorită unor sisteme performante de tratare a apelor reziduale și de colectare a apei pluviale, o cantitate de apă echivalentă cu consumul a 450 de gospodării se reciclează aici anual. În același timp, fabrica reușește să reducă cu 363 tone emisiile anuale de CO2, prin intermediul unui sistem fotovoltaic care produce 1 milion kWh/an.

Unitatea de producție este prima fabrică Industry 4.0 din România care a primit certificatul LEED Platinum (Leadership in Energy and Environmental Design), document care îi atestă performanțele în domeniul producției sustenabile. Fabrica a fost recompensată, de asemenea, și de Forumul Economic Mondial cu prestigiosul premiu „Lighthouse Network Factory”, devenind astfel unul dintre membrii comunității WEF Light House.

Arctic este și primul producător din România care a primit distincția Siemens Platinum Certificate pentru Eficiență Energetică în Producție.

 

„Ne-am asumat responsabilitatea de a reduce semnificativ impactul pe care activitatea noastră îl are asupra mediului înconjurător, iar sustenabilitatea a devenit esențială în modul în care ne stabilim strategia de dezvoltare atât la nivel de grup, cât și pe plan local. Investim constant în zona de cercetare și facem eforturi de a ne diferenția prin produse, tehnologii și sisteme moderne de management al producției care susțin sustenabilitatea”, a declarat Murat Büyükerk (Chief Executive Officer Arctic).

Prin strategia sa pe termen lung, care urmărește neutralitatea emisiilor de carbon, în conformitate cu iniţiativa Obiectivelor Science Based (SBTi), Arçelik intenționează să continue proiectul de finanțare a carbonului încă 4 ani și să contribuie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră prin diferite investiții în energie regenerabilă și supravegherea atentă a propriilor eforturi ce privesc reciclarea deșeurilor de echipamente electrice și electronice (DEEE), prin care compania se diferențiază în domeniu. Angajată în iniţiativa Obiectivelor Science Based (SBTi) încă din 2017, Arçelik își continuă eforturile pentru finalizarea obiectivelor globale de reducere a emisiilor din domeniile 1-2-3, stabilite de GreenHouse Gas Protocol.

În conformitate cu strategia de sustenabilitate pe termen lung, Arçelik a anunțat și obiectivele pentru 2030, în cel de-al 12-lea raport de sustenabilitate. Hakan Bulgurlu spune: „Ghidați de viziunea noastră Respecting the World, Respected Worldwide, planul nostru este de a realiza, în următorii ani, o investiție suplimentară de 50 de milioane de dolari în energie regenerabilă și eficiență energetică pentru viitorul planetei.”

Pentru a aborda criza climatică și a menține neutralitatea emisiilor de carbon, Arçelik se va concentra pe următoarele practici:

  • Investiții în sisteme de energie regenerabilă în propriile locații de producție

o Obiectiv pentru 2030: Instalarea a 15 MW de sisteme de energie regenerabilă

  • Achiziționarea de energie electrică din surse regenerabile documentate

o În 2019, 100% din energia electrică a fost achiziționată din surse regenerabile documentate, în operațiunile din Turcia și România.

o Obiectiv pentru 2030: achiziționarea a 100% din energia electrică din surse regenerabile documentate în unitățile globale de producție, acolo unde permite piața.

  • Investiții în proiecte de eficiență energetică în producție

o Obiectiv pentru 2030: reducerea consumului de energie necesar creării unui produs cu 45% (comparativ cu valoarea inițială din 2015 în operațiunile din Africa de Sud, Rusia, Turcia, România, China, Thailanda și Pakistan)

* Singer Bangladesh care a fost achiziționat în 2019 și Voltbek din India, care a început producția în 2020, sunt excluse din calcule.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Campanii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related