Arçelik și Hitachi Global Life Solutions anunță intenția de a forma o asociere pe piața globală de electrocasnice (excluzând Japonia)

Arçelik și Hitachi Global Life Solutions anunță intenția de a forma o asociere pe piața globală de electrocasnice (excluzând Japonia)

Parteneriatul istoric creează un jucător major în zona Asia-Pacific - cea mai mare piață mondială de electrocasnice - și va extinde vânzările globale ale produselor Hitachi printr-un lanț de distribuție comun și competitiv

Arçelik A.Ș. (ARCLK: IST, „Arçelik”) și Hitachi Global Life Solutions, Inc. („Hitachi GLS”) au semnat un contract de cumpărare de acțiuni, în vederea înființării unei noi companii mixte. Ca parte a tranzacției, Hitachi GLS va înființa o nouă societate în care își va transfera afacerea globală de electrocasnice din afara Japoniei. Arçelik va deține o cotă de participare de 60% în cadrul noii companii, pe care ambii parteneri își propun să o înființeze în primăvara anului 2021, după obținerea aprobărilor din partea organismelor de reglementare și implementarea tuturor condițiilor necesare.

Valoarea tranzacției este calculată la 300 de milioane de dolari pentru 60% din afacerea liberă de datorii și va fi supusă ajustărilor obișnuite bazate pe soldul datoriei nete, capitalului circulant net și acțiunilor minoritare restante de la data închiderii.

Arçelik și Hitachi GLS intenționează să construiască un lanț valoric competitiv, care să valorifice strategiile ambelor companii și să creeze noi oportunități. Acordul va facilita accesul pe piețe noi, va lărgi gama de produse și va extinde capacitățile de vânzare, oferind în același timp o competitivitate sporită în cadrul lanțului de distribuție și al operațiunilor de producție.

Arçelik și-a extins în mod constant activitatea, ajungând în prezent în peste 145 de țări din întreaga lume. În ultimul deceniu, compania s-a extins și dezvoltat semnificativ mai ales în Europa și a înregistrat o creștere puternică în Asia de Sud. În prezent, Hitachi GLS își desfășoară activitatea în principal în Asia de Sud-Est și Orientul Mijlociu, fiind percepută ca o marcă de electrocasnice premium. Compania mixtă va produce, vinde și va oferi servicii post-vânzare pentru electrocasnicele marca Hitachi (inclusiv frigidere, mașini de spălat, aspiratoare etc.) la nivel global, excluzând piața japoneză. Ambii parteneri vor beneficia de pe urma acestei prezențe comune în acoperirea geografică a canalelor de vânzări și distribuție, precum și de schimbul de experiență care va decurge din această colaborare.

Compania mixtă înglobează 12 companii ale grupului Hitachi GLS din afara Japoniei (două companii producătoare, zece companii de vânzări) și aproximativ 3.800 de angajați. Portofoliul generează un venit de peste 100 de miliarde de yeni din vânzări (aproximativ 1 miliard de dolari). Folosind rețeaua comună de vânzări a Arçelik și Hitachi GLS, societatea în participațiune va extinde vânzările produselor marca Hitachi în Europa, Asia de Sud și Africa, precum și Asia de Sud-Est și Orientul Mijlociu. În plus, Arçelik și Hitachi GLS vor face schimb de expertiză și în alte domenii cheie, cum ar fi cercetarea și dezvoltarea, achizițiile și sistemele de producție, pentru a optimiza lanțul global de distribuție al societății mixte și pentru a-și consolida poziționarea pe piață.

Sustenabilitatea se află la baza strategiilor Arçelik și Hitachi. Asocierea între doi lideri axați pe eficiență energetică și soluții sustenabile pentru locuințe va spori competitivitatea la nivelul pieței în jurul acestor probleme cheie.

 

Această asociere reprezintă o nouă realizare semnificativă în strategia noastră comercială. Piața electrocasnicelor din Asia-Pacific oferă un context de creștere datorat extinderii populației din clasa de mijloc, dezvoltării canalelor de vânzare cu amănuntul, creșterii venitului familial și dezvoltării stilului de viață. Vom combina expertiza noastră globală cu poziția puternică pe piață și cu patrimoniul brandului Hitachi, pentru a înțelege și mai bine nevoile pieței globale și locale”, spune Fatih Kemal Ebiçlioğlu, Președintele Consumer Durables Group Koç Holding (grupul din care face parte Arçelik).

 

Hitachi GLS are o prezență puternică în Asia de Sud-Est, oferă aparate electrocasnice de ultimă generație pe piața asiatică aflată în creștere rapidă și este un partener strategic și puternic pentru Arçelik, în ceea ce privește poziția geografică, renumele mărcii și gama de produse. Acest acord istoric cu Hitachi GLS servește ca un pas major în extinderea noastră ambițioasă la nivel global și în călătoria noastră spre a deveni una dintre cele mai importante companii de electrocasnice din lume. Această asociere propulsează semnificativ strategiile globale ale Arçelik și Hitachi și oferă perspective solide de creștere, deoarece va beneficia de sinergia forțelor a doi jucători puternici”, a declarat Hakan Bulgurlu, CEO Arçelik.

 

Keiji Kojima, Vicepreședinte Executiv și Director Executiv Hitachi, Ltd. (compania mamă a Hitachi GLS), a comentat:

Îmi face o deosebită plăcere să pot anunța înființarea unei societăți mixte împreună cu Arçelik, companie renumită pentru înalta calitate și eficiență operațională. Grupul Hitachi își propune să contribuie la crearea unei societăți sustenabile, rezolvând problemele din fiecare regiune prin „Social Innovation Business”, care valorifică portofoliul nostru larg de tehnologii, inclusiv în zona IT. Odată cu pandemia cauzată de COVID-19, lucratul la distanță a devenit noul normal, iar activitatea Hitachi GLS, care are misiunea de a face viața de acasă mai sigură și mai confortabilă, este importantă din punct de vedere strategic pentru Hitachi Group. Prin înființarea acestei societăți mixte, intenționăm să contribuim la îmbunătățirea calității vieții oamenilor, asigurând disponibilitatea electrocasnicelor Hitachi într-o arie mai largă.”

 

Jun Taniguchi, Președinte Hitachi Global Life Solutions, Inc., spune:

Sunt încântat de acordul de înființare a unei societăți mixte cu Arçelik. Parteneriatul nostru strategic îmbunătățește relația dintre rețelele noastre de vânzări și strategiile de producție. Folosind punctele forte ale ambelor companii, vom crește competitivitatea afacerilor noastre cu electrocasnice la nivel global. Prin tehnologiile avansate deținute de cele două companii, ne vom strădui, de asemenea, să dezvoltăm produse și servicii care să satisfacă nevoile consumatorilor.”

 

Cu sediul în Tokyo, Japonia, Hitachi Global Life Solutions, Inc. este o subsidiară deținută în totalitate de Hitachi, Ltd., care oferă servicii de inginerie și întreținere pentru electrocasnice, echipamente de aer condiționat și alte echipamente și dispozitive, precum și soluții care utilizează tehnologii digitale pentru vânzarea electrocasnicelor. Activând sub sloganul „360 de grade de fericire: o viață fericită pentru fiecare client”, încercăm să dobândim o mai bună înțelegere a stilului de viață al clienților. Oferind produse utile, atent proiectate și soluții sofisticate pentru rezolvarea problemelor unice dictate de  stilul de viață al clienților, aspirăm la a fi o companie care contribuie la îmbunătățirea calității vieții pentru clienții din întreaga lume.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related