Mastercard anunță lansarea Sustainability Innovation Lab

Mastercard anunță lansarea Sustainability Innovation Lab

Situat în Stockholm, Suedia, laboratorul va funcționa ca un centru global de cercetare și dezvoltare de produse și soluții digitale sustenabile, și va susține totodată start-up-urile și clienții asociați cu o misiune sustenabilă.

Mastercard a anunțat lansarea Sustainability Innovation Lab, vârful de lance pentru dezvoltarea portofoliului de produse și soluții digitale eco-friendly al companiei. Laboratorul se va concentra pe dezvoltarea de soluții prin care pot fi susținute atât afacerile, cât și consumatorii, în transformarea modului în care produc, distribuie și cumpără diferite produse și servicii, asigurându-se că oamenii și planeta pot prospera pe măsură ce economia globală se digitalizează rapid.

În calitate de ambasador al Pactului Climatic European și al Pactului Verde European, Mastercard a ales capitala Suediei, Stockholm, ca sediu al noului centru global – un oraș care se află de mult timp în fruntea inovației sustenabile, datorită angajamentului puternic al consumatorilor, autorităților și al afacerilor în tranziția către o economie verde.

Promovarea soluțiilor inovatoare cu aplicații practice este urgent necesară pentru a atinge obiectivele globale ale schimbărilor climatice”, declară Kristina Kloberdanz, Chief Sustainability Officer, Mastercard. „Pe măsură ce continuăm să construim o ecomonie digitală sustenabilă, acest centru ne va permite să creăm împreună un portofoliu robust de soluții ecologice, reunind toate părțile interesate – atât întreprinderile, cât și consumatorii – în acțiunile de protejare a mediului.

Pentru a îndeplini obiectivele globale de reducere a emisiilor de carbon, consumul trebuie să urmeze o traiectorie sustenabilă. În acest sens, Mastercard reimaginează viitorul comerțului dezvoltând soluții digitale care să încurajeze companiile, autoritățile și miliarde de consumatori din propria rețea să contribuie la conservarea mediului. Centrul de la Stockholm se va concentra în mod particular pe soluții care permit achiziții sustenabile, întrucât din ce în ce mai mulți consumatori doresc să se implice în acțiuni care țin de protejarea mediul înconjurător, precum și să crească vizibilitatea și trasabilitatea în lanțurile valorice pentru producția de produse care au un impact pozitiv asupra oamenilor și a planetei.

Inovația susține sustenabilitatea

Mastercard este deja un partener de tradiție al startup-urilor inovatoare din regiunea nordică, cea mai recentă colaborare fiind împreună cu fintech-ul suedez Doconomy pentru crearea Mastercard Carbon Calculator. Compania susține, de asemenea, fintech-urile inovatoare centrate pe schimbările climatice prin programe adresate acestora, precum Climate Fintech Cards & Payments Challenge sau Start Path.

Fără îndoială acțiunile omului au creat criza climatică și este tot responsabilitatea noastră să o rezolvăm”, spune Mathias Wikström, CEO, Doconomy. „Lucrând alături de Mastercard și de partenerii noștri din întreaga lume, suntem încrezători că inovația ne va ajuta la găsirea de soluții. Este cu adevărat inspirator modul în care noul centru de inovație în sustenabilitate dezvoltat de Mastercard susține acțiunile incluzive dedicate mediului prin fiecare bancă, pe fiecare piață.

Cercetarea și dezvoltarea de noi soluții sub umbrela Sustainability Innovation Lab sunt deja în desfășurare, cu implicarea angajaților Mastercard, a partenerilor din cadrul diferitelor start-up-uri și a clienților. Locația fizică din Stockholm va fi deschisă în primăvara anului 2022.

Noul laborator se bazează pe experiența îndelungată a Mastercard în inovare cu relevanță, în domenii precum incluziunea financiară, explorarea modului în care tehnologii precum 5G, tehnologia cuantică și blockchain pot fi aplicate pentru rezolvarea provocărilor de mediu. Acesta va fi format din centrul de cercetare și dezvoltare axat pe soluții de consum sustenabil și lanțuri valorice, platforma  „Labs as a Service”, care va reuni parteneri și clienți în co-crearea de soluții durabile și Centrul Mastercard Experience pentru demonstrații practice  și interacțiunea oamenilor cu produsele.

Prioritățile inițiale ale noului centru vor include iterarea caracteristicilor Mastercard Carbon Calculator, instrument încorporat acum în rețeaua globală a companiei, asigurând implementarea cu succes de către clienți, alături de echipa din cadrul Doconomy. Mai mult, centrul va explora modul în care Mastercard Provenance, o soluție bazată pe tehnologia blockchain, poate continua să ofere transparență nu doar la nivel social, cât și la nivel de mediu, cum este susținerea furnizorilor din lanțul de aprovizionare să ia decizii de producție mai sustenabile.

Pentru a stimula mai departe acțiunea colectivă privind schimbările climatice, Mastercard continuă să facă progrese în ceea ce privește angajamentul său de a atinge zero net emisii de carbon, alăturându-se inițiativei 1.5°C Supply Chain Leaders, prin care adresează volumul de emisii de carbon în cadrul rețelei de furnizori. Mai mult, compania a reunit peste 65 de parteneri la nivel global în cadrul Priceless Planet Coalition, care își propune să planteze 100 de milioane de copaci.

Mastercard este o companie de tehnologie în industria globală de plăți. Misiunea noastră este să generăm și să dezvoltăm o economie digitală atotcuprinzătoare, care să ofere tranzacții sigure, simple, inteligente și accesibile, în beneficiul tuturor, de pretutindeni. Prin transfer de date sigur și prin rețele impenetrabile, prin parteneriate și cu pasiune, inovațiile și soluțiile noastre le permit persoanelor fizice, instituțiilor financiare, guvernelor și companiilor să își atingă potențialul maxim. Coeficientul nostru de decență (DQ) este pilonul de bază al culturii care ne reprezintă și pe care se sprijină tot ceea ce facem în companie și în afara ei. Conexiunile noastre acoperă peste 210 țări și teritorii, astfel încât construim o lume sustenabilă care le oferă tuturor accesul la posibilități de neprețuit.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related