Sondaj Tohani România: Când spun vin roșu, 80% dintre români se gândesc la Fetească Neagră

Sondaj Tohani România: Când spun vin roșu, 80% dintre români se gândesc la Fetească Neagră

Peste jumătate dintre români preferă vinul roșu, iar 40% achiziționează săptămânal vin, arată un sondaj al Tohani România. Potrivit aceleiași surse, Feteasca Neagră este soiul asociat cu vinul roșu românesc de către 80% dintre români, iar soiul și producătorul se numără printre criteriile cele mai importante menționate de aceștia în procesul de achiziție al vinului.

Românii asociază consumul de vin cu relaxarea (60%), cina fiind preferată ca moment al zilei pentru consum, de obicei în compania partenerului de viață (71%) sau a prietenilor (74%), arată datele unui sondaj online realizat de Tohani România la nivel național*. Jumătate preferă vinul roșu, iar procentul celor care preferă vinul alb, respectiv rose este apropiat, 27% versus 23%.

Când spune vin roșu, majoritatea (84%) se gândește la un vin românesc, pe care îl consideră cel puțin la fel de bun precum cele internaționale (69%). Aproximativ o treime dintre respondenți asociază vinul roșu cu cel franțuzesc, respectiv italian, mai arată sursa citată. Mai mult decât atât, soiul cu care este asociat vinul roșu românesc este Feteasca Neagră (80%). Printre soiurile românești menționate de respondenți s-au mai numărat Negru de Drăgășani (5,3%), Băbească Neagră (5,7%) și altele.

"Ne bucurăm să primim o nouă confirmare că interesul pentru Feteasca Neagră este tot mai mare, atât pe fondul creșterii notorietății acestui soi în rândul consumatorului, dar și ca urmare a creșterii calității vinului. În ultimii 15 ani, Tohani România a investit constant în podgoria de Fetească Neagră, cea mai întinsă din Dealu Mare, iar acum ne putem bucura de roadele acestor investiții: recunoașterea consumatorului, la nivel local și internațional, dar și un portofoliu de etichete medaliate în fiecare an", a precizat Virgil Mândru, CEO și proprietar Tohani România.

De unde achiziționează și ce buget alocă

De altfel, atunci când achiziționează vin, românii iau în considerare în primul rând producătorul (84%), apoi soiul (79%), recomandările prietenilor (35%), respectiv eticheta (25%) fiind lăsate în plan secund. Mai mult de două treimi dintre respondenții la sondajul Tohani România au precizat că achiziționează de obicei vinul din supermarket (76%). Un procent semnificativ (40%) se îndreaptă către magazinele specializate, fie acestea online sau offline. 40% achiziționează vin săptămânal, iar 30% lunar.

Mai mult de o treime dintre respondenți au precizat că alocă lunar între 51 și 100 de lei pentru a cumpăra vin, iar 25% alocă între 101 și 200 de lei lunar. Aproape 20% alocă peste 200 de lei pentru a cumpăra vin.

Sondajul a mai arătat și că românii devin tot mai interesați de povestea vinului, de istoria și farmecul podgoriei de unde provine. Astfel, 70% dintre respondenți au precizat că au vizitat cel puțin o cramă, iar 45% că achiziționează vin de la cramă.

"În ecosistemul vinului, locul unde se naște acesta este definitoriu. Cei care ne trec pragul aici, #AcasăLaFeteascaNeagră simt energia locului și ajung să devină parte din povestea vinului produs pe o moșie regală, încărcată de istorie. Ne mândrim cu un vin multiplu medaliat la nivel mondial, care a scos un soi românesc din anonimat, așa că ne bucurăm că putem oferi un cadru pe măsură pentru ca iubitorii de vin să-l cunoască îndeaproape", a mai precizat Virgil Mândru.

În 2020, Tohani România a depășit pragul de 1 milion de sticle de Fetească Neagră îmbuteliate. Producția de struguri din această toamnă aduce vești bune pentru soiul românesc, cantitatea strugurilor de calitate recoltați fiind cu peste 20% superioară celei de anul trecut.  

* Sondaj efectuat online în perioada 1-30 septembrie 2021, cu 472 de respondenți, 52% bărbați.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Branduri

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related