Raportul Pareto, primul studiu dedicat celui mai important segment din populație pentru business, devine disponibil public pe www.paretoreport.ro

Raportul Pareto, primul studiu dedicat celui mai important segment din populație pentru business, devine disponibil public pe www.paretoreport.ro

Populația Pareto primește o atenție sporită ca forță majoră nu doar din punct de vedere economic, dar și în schimbarea de mentalități.

În 1906, economistul italian Vilifredo Pareto a făcut faimoasa observație că 20% din populație deținea 80% din proprietăți în Italia. Aceasta a fost apoi generalizată de economistul de origine română, Joseph M. Juran, în "Principul Pareto" sau "Regula 80/20". Pentru afaceri, principiul se aplică mai ales ca "80% din vânzări provin de la 20% din clienți". Și, într-adevăr, investigând consumatorii români cu venituri in top 20%, am descoperit o piață distinctă cu impact disproporționat: Populația Pareto.

Fiecare țară are o populație Pareto, consumatorii cei mai valoroși care generează o cotă disproporționat de mare din cifra de afaceri în cele mai multe categorii de consum. Ei sunt, de asemenea, și forța motrice pentru adoptarea de noi produse și servicii dar și pe piața ideilor.

"Înțelegerea lumii Pareto oferă context esențial pentru alegerea grupurilor țintă, rafinarea strategiilor de portofoliu, introducerea de noi produse și servicii, poziționare de brand, strategii de preț și de comunicare.", declară Mihai Bârsan, fondator Pareto Report.
"Studiul realizat împreună cu echipa AHA Moments este destinat oricărui business orientat către consumator, care vrea să înțeleagă contextul în care poate avea o creștere accelerată. În esență misiunea sa este de a fi un "growth hack" accesibil tuturor.", declară acesta.

Raportul Pareto este rezultatul unei cercetări complexe, realizate în mai multe stagii distincte ce ne oferă posibilitatea de a descoperi și înțelege Populația Pareto din foarte multe unghiuri:

  • Cine sunt ei, cum sunt ei diferiți de populația generală?
  • Cât de mult câștigă aceștia și cum își folosesc banii?
  • Ce îi motivează? Care le sunt dorințele și fricile?
  • Cum își iau deciziile în materie de cheltuieli?
  • Cum văd banca ideală, mașina ideală, băutura ideală, etc.?
  • Care este atitudinea lor față de carieră, parenting, timp liber?
  • Care le sunt sursele de informare și alegerile media?
  • Care este abilitatea lor de a fi trendsetteri?
  • Ce cred / simt / fac în legătură cu a trăi în România?
  • Cum se sub-segmentează Populația Pareto și ce profil au aceste tiplogii?

Radiografia Populatiei Pareto a fost realizată în comparație cu Publicul Comercial Extins, iar acest fapt a condus la identificarea unor perspective extrem de valoroase. 

“Publicul Pareto are o pondere numerică de 20%, dar una valorică de 43%, având un impact financiar major pe multe categorii de bunuri și servicii. Spre exemplu, Populația Pareto cheltuie în tursim de 2,5 ori mai mult (suma per capita), pe bunuri de larg consum de 1.8 ori mai mult și pe gadget-uri de 2 ori mai mult. Impactul economic disproporționat nu este singular, fiind dublat de un impact semnificativ în mentalitate și a adopție a inovațiilor. Astfel, Publicul Pareto se distinge prin dorința de auto-progres, de a fi cel mai bun și de a avea influență, devenind un motor de generare de idei, atitudini si comportamente noi. Drept dovadă, în analiza Vizionarilor (Early Adopters), am identifcat că 83% dintre cei care încearcă noile tendințe de piață vin din Publicul Pareto și doar 17% din Publicul Comercial Extins, confirmând că impactul Pareto nu e deloc de ignorat.", declară Manuela Mancaș, fondator AHA Moments și co-fondator The Pareto  Report. AHA Moments este o agenție locală de cercetare de marketing, lansată in 2021, recunoscută deja în piață pentru studiile strategice cu grad ridicat de complexitate, datorită expertizei echipei sale de cercetători și statisticieni (+15 ani experiență).

Despre utilitatea Paportului Pareto vorbesc companiile care au beneficiat deja de el:

Laura Mihăilă, Head of Marketing BCR declară:

"Studiul a propus o noutate pe piața de research – profilarea  unui segment de audiență care, deși foarte atractiv, nu are neapărat un capitol atât de detaliat în studiile de piață pe care le facem in mod frecvent. Echipa de marketing din BCR a fost entuziasmată de profesionalismul echipei, de acuratețea datelor dar mai ales de gradul mare de acționabilitate a insighturilor aflate despre client, prin intermediul studiului. El a fost foarte rapid adoptat in organizație, mulți dintre colegii mei numesc deja acest segment, Pareto."

Razvan Orbulescu, director marketing FrieslandCampina Romania declară:

"Operăm cu toții într-un mediu în rapidă schimbare, în care adaptarea strategiilor a devenit o condiție de succes în business. În acest context e critic sa ai informații granulare despre consumatori - doar așa echipele de brand management pot descoperi insighturi suficient de distinctive pentru a avea impact, înaintea competitorilor. Aducând o viziune asupra top 20% din romani după venituri, raportul Pareto da exact aceasta posibilitate, având in plus si o perspectiva unică despre tendințele în formare."

Dragoș Anastasiu, owner/CEO Eurolines Group, fondator Rethink Romania declară:

"Sunt multe condiții ale succesului durabil in business, iar pe locuri fruntașe sunt cunoașterea clienților și concentrarea resurselor acolo unde contează cel mai mult. Raportul Pareto te ajută sa le adresezi pe ambele in același timp, cu informații esențiale despre consumatorii cei mai valoroși pentru majoritatea piețelor B2C. Un studiu de o valoare excepțională pentru businessuri, fie că vorbim de inițiative antreprenoriale, fie că vorbim de corporații." 

Este pentru prima oara când Raportul Pareto devine accesibil tuturor. Studiul este disponibil într-o versiune gratuita care conține informații esențiale despre cine sunt oamenii Pareto in Romania, dar și sub forma unor rapoarte de complexitate diferită in funcție de nevoile și bugetele companiilor care au nevoie de aceste date.

Raportul Pareto este un studiu sindicalizat realizat in urma unui plan de cercetare complex in 4 etape: 1) analiza veniturilor din România, 2) interviuri și etnografii cu 20 de români Pareto, 3) un studiu cantitativ 4) sesiuni creative de lucru pentru activarea rezultatelor. Cea de-a treia etapa, studiul cantitativ, a cuprins un esantion de 1400 de persoane, dintre care 900 reprezentative pentru Populatia Pareto, iar 500 pentru Publicul Comercial Extins. Raportul este disponibil in versiunile Free, White Paper, Gold Report si Black Report.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related