Mastercard, OTP Bank România și Radcom lansează o soluție de plată unică în România, care optimizează costul călătoriilor pentru pasagerii din transportul public

Mastercard, OTP Bank România și Radcom lansează o soluție de plată unică în România, care optimizează costul călătoriilor pentru pasagerii din transportul public
  • Soluția determină un profil personalizat al pasagerilor, în baza călătoriilor achitate de aceștia contactless cu cardul, cu smartphone-ul sau cu wearables, și facilitează ulterior cel mai bun preț pentru călătorie
  • Pentru operatorii de transport public, noua tehnologie permite reducerea semnificativă a costurilor operaționale de manipulare a numerarului
  • Orașele din România vor beneficia astfel de servicii moderne de plată în transportul public, primele fiind Brașov, Iași și Constanța

Mastercard, în parteneriat cu OTP Bank România și Radcom, dezvoltator de echipamente și soluții complete de ticketing, au finalizat cu succes implementarea unei soluții inovatoare în România, care redefinește plățile pentru călătoriile cu transportul în comun. Tehnologia pusă la dispoziție de Mastercard agregă tranzacțiile pe o anumită perioadă, le interpretează și determină un profil personalizat de călătorie pentru fiecare posesor de card, astfel încât acesta să plătească tariful optim.

Serviciul va fi disponibil tuturor posesorilor de carduri Mastercard, iar primele orașe care vor beneficia, în premieră, de noua soluție sunt Brașov, Constanța și Iași. Operatorii de transport public din aceste orașe dispun deja de echipamente instalate în autobuzele din flota proprie.

Tranzacțiile sunt gestionate de sistemul OptiFare, dezvoltat de Radcom și procesate de OTP Bank. Cele două instituții gestionează agregarea, calcularea tarifului și decontarea prin rețeaua bancară, în funcție de tarifele implementate de fiecare operator de transport public.

Oamenii caută tot mai mult servicii care se pliază pe preferințele și stilul lor de viață și care le pot oferi ceea ce au nevoie, simplu și rapid. Soluția pe care Mastercard a dezvoltat-o alături OTP Bank și Radcom nu doar că le oferă posesorilor de card acces la cel mai bun preț din piață pentru călătoriile cu transportul în comun; ci și ajută operatorii să-și eficientizeze operațiunile și să-și optimizeze costurile, și sprijină obiectivelor municipalităților privind creșterea gradului de utilizare a transportului public pentru decongestionarea traficului și reducerea poluării. Practic, vorbim despre o soluție tehnologică, dar și sustenabilă, care implică un ecosistem vast de beneficiari”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România și Croația.

„Suntem prima bancă din România care implementează acest serviciu ultra-modern de plată în mijloacele de transport public, în parteneriat cu Mastercard și Radcom, continuând astfel seria dezvoltărilor de soluții de plată inovatoare, pe care le punem la dispoziția clienților noștri. Soluția tehnologică este similară cu cele mai avansate soluții de plată disponibile în sistemele de transport public din marile orașe ale Europei, iar introducerea în premieră pe piața din România ne face să fim mândri și încrezători în succesul acesteia, ținând cont de multiplele beneficii pe care le oferă atât operatorilor de servicii de transport public, cât și utilizatorilor finali, posesori de carduri Mastercard”, a declarat Roxana Hidan, Director General Adjunct OTP Bank România, Divizia Afaceri.

Să poți călători fără grija biletului sau a unui abonament preplătit, știind în același timp că nu vei plăti mai mult ci din contră, că vei plăti exact ce ai consumat la cel mai bun tarif disponibil în oferta operatorului de transport devine noua normalitate în transportul public. Suplimentar, operatorii de transport public vor putea beneficia de cardurile deja emise în piață pentru a „activa” inclusiv abonamente subventionațe, funcționalitate care le va aduce importante reduceri de costuri, folosindu-se practic infrastructura de emitere și gestiune furnizată deja de industria bancară. Soluția se adresează tuturor operatorilor locali, regionali din România putând asigura într-un viitor apropiat interoperabilitatea serviciilor de transport”, a declarat Melinda Păunescu, Development Director Radcom. 

Soluția le asigură un beneficiu important și operatorilor de transport public, pentru că permite reducerea considerabilă a costurilor asociate tranzacțiilor cu numerar și o eficiență mult mai bună. De asemenea, prin intermediul noii tehnologii, aceștia le pot oferi posesorilor de card Mastercard costuri preferențiale, în parteneriat cu Mastercard.

Totodată, adminstrația publică a orașelor va dispune, astfel, de un instrument în plus pentru a stimula utilizarea transportului public, ceea ce facilitează fluidizarea traficului rutier, în special în situații excepționale, precum și reducerea gradului de poluare.

Posesorii de carduri Mastercard vor beneficia de servicii moderne de plată, la standarde europene. De aceeași experiență unică se pot bucura și turiștii, printr-o experiență de plată simplificată și accesarea serviciilor de transport public utilizând propriul card Mastercard. Soluția permite achitarea celui mai bun preț în raport cu perioada de timp petrecută pe o anumită rută, dar și folosirea cardului Mastercard ca suport pentru abonamentele de transport.

Mastercard, este o companie de tehnologie în industria globală de plăți. Misiunea noastră este să generăm și să dezvoltăm o economie digitală atotcuprinzătoare, care să ofere tranzacții sigure, simple, inteligente și accesibile, în beneficiul tuturor, de pretutindeni. Prin transfer de date sigur și prin rețele impenetrabile, prin parteneriate și cu pasiune, inovațiile și soluțiile noastre le permit persoanelor fizice, instituțiilor financiare, guvernelor și companiilor să își atingă potențialul maxim. Coeficientul nostru de decență (DQ) este pilonul de bază al culturii care ne reprezintă și pe care se sprijină tot ceea ce facem în companie și în afara ei. Conexiunile noastre acoperă peste 210 țări și teritorii, astfel încât construim o lume sustenabilă care le oferă tuturor accesul la posibilități de neprețuit.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related