Asociația KinetoBebe și Carrefour România lansează un proiect ce pune în vizor sănătatea celor mici

Asociația KinetoBebe și Carrefour România lansează un proiect ce pune în vizor sănătatea celor mici
  • Proiectul debutează cu un sondaj național adresat părinților, pentru identificarea obiceiurilor alimentare ale copiilor din ultimii doi ani;
  • Ulterior, rezultatele sondajului vor fi folosite pentru conturarea unui ghid educațional de familie.

Asociația KinetoBebe derulează alături de Carrefour România proiectul „Obiceiurile alimentare și starea de sănătate a copiilor”, un amplu demers prin care cei doi parteneri își propun îmbunătățirea obiceiurilor alimentare ale copiilor, în vederea reducerii supraponderabilității și a obezității printre cei mici. Proiectul debutează cu Sondajul despre obiceiurile alimentare și starea de sănătate a copiilor, prin care Asociația KinetoBebe și Carrefour România lansează un apel părinților din România pentru a împărtăși deprinderile copiilor din ultimii doi ani cu privire la alimentație. Pe baza concluziilor sondajului, se vor mapa obiceiurile alimentare ca prim pas către identificarea unor soluții viabile și de impact cu ajutorul specialiștilor. 

„Ultimii doi ani au însemnat pentru mulți dintre noi sedentarism, lipsă de energie, oboseală. Este important să recunoaștem aceste stări, atât când vine vorba de noi, cât și de cei mici, afectați la rândul lor de contextul acestei perioade, iar apoi să le înțelegem și să le tratăm chiar de la sursă, pentru a le da familiilor noastre șansa la o viață sănătoasă. Alimentația este o parte importantă din această ecuație, iar Carrefour și-a asumat un angajament clar la nivel de grup de a susține clienții în tranziția către o alimentație sănătoasă, bazată pe produse proaspete, locale și curate. Iar în spatele fiecărui client, se află familia sa, copiii sau nepoții săi, care încă își formează obiceiuri alimentare și care trebuie susținuți pe drumul către o alimentație corespunzătoare. Prin demersul alături de KinetoBebe, ne propunem să ducem mai departe acest angajament”, a declarat Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv al Carrefour România.

Proiectul Obiceiurile alimentare și starea de sănătate a copiilor va avea două etape de dezvoltare și implementare. După realizarea Sondajului despre obiceiurile alimentare și starea de sănătate a copiilor, care va funcționa ca o radiografie a impactului stilului de alimentație a copiilor în ultimii doi ani, în cea de-a doua etapă a proiectului o echipă formată din medic nutriționist, psihologi pediatri și kinetoterapeuți vor elabora un Ghid pentru familie prin care să îi ajute să adopte obiceiuri alimentare sănătoase.

Suntem convinși că demersul de a identifica obiceiurile alimentare existente în familie și comunitate este primul pas spre a găsi soluții adaptate nevoilor familiei pentru a adopta un stil de viață sănătos. Greutatea copiilor nu este doar o problemă de sanatate fizică ci și una de sanatate psihică. Un copil supraponderal sau obez se va confrunta cu numeroase probleme de adaptare și integrare socială.Acești copii și adolescenți se confruntă cu anxietate, depresie, stimă de sine scăzută, probleme de integrare socială, bullyng, probleme de comportament si învațare. Prin demersul nostru alături de Carrefour ne dorim să ajutăm la dezvoltarea corectă a unor copii si adolescenți sanatosi fizic si psihic.”, Ana Raluca Chisu, Fondator Asociația KinetoBebe.

De ce sunt importante soluțiile ușor de implementat pentru a combate creșterea în greutate a copiilor?

Studiul European Childhood Obesity Surveillance Initiative (COSI) – România, publicat în anul 2020, relevă faptul că “Prevalența supraponderalității, inclusiv obezitatea, crește o dată cu vârsta copilului, ea fiind de 27,3% la copiii de 7-8 ani, de 31,4% la cei de 8-9 ani și de 34,6% la cei de 9-10 ani (χ2 = 39,01; p<0,001)”.

Mai mult, în anul 2021 , după un an de pandemie, în urma realizării unui "Studiu cu privire la activitatile fizice si evolutia dezvoltarii motorii a copiilor in perioada martie – decembrie 2020" realizat de Asociația KinetoBebe, părinții observau că 27. 7 % dintre copii au modificări de greutate, ca urmare a sedentarismului și a lipsei de mișcare.

Asociația KinetoBebe, pe lângă serviciile medicale pe care le oferă, promovează un stil de viață sănătos și se implică în educarea tinerilor și a copiilor în această direcție. Astfel, de-a lungul timpului, a lansat numeroase proiecte și campanii de educare parentală și informare a familiilor și specialiștilor cu privire la primii ani de viață ai copiilor, la dezvoltarea neuromotorie a acestora și mai ales la modalitățile de stimulare prin terapie și mișcare a copiilor pentru o viață sănătoasă. Proiectele respective au fost inspirate din nevoile identificate în familiile copiilor precum și din întrebările specialiștilor din întreaga țară.

Carrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 360 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO, în cadrul căreia a introdus în premieră în România, eticheta “în conversie la bio”.Totodată, a lansat programul Act For Good, care transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social: prin fiecare sesiune de shopping și nu numai, utilizatorii primesc puncte Act For Good, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.".

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Initiative Romania

Initiative este una dintre cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de strategie, planificare si cumparare de media. Initiative este membra a Interpublic Group of... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related