Ziua V, programul de voluntariat al BRD, sărbătorește 5 ani printr-o nouă acțiune la care participă un număr record de voluntari înscriși

Ziua V, programul de voluntariat al BRD, sărbătorește 5 ani printr-o nouă acțiune la care participă un număr record de voluntari înscriși
  • BRD Groupe Société Générale aniversează anul acesta cinci ani de ZiuaV, inițiativa de responsabilitate socială care le oferă angajaților băncii și celor din filiale beneficii și oportunități diverse de voluntariat, pentru a se implica în comunitate.
  • Programul este complementar cu Lumea9, platforma de sustenabilitate a BRD ce reunește temele pe care banca le consideră esențiale pentru construirea unui viitor mai bun, de la economie sustenabilă la educație, cultură, societate, știință, tehnologie și mediu.
  • Mai multe informații despre ZiuaV sunt disponibile pe site-ul programului - ZiuaV.ro.

Voluntari din cadrul BRD Groupe Société Générale se vor reuni vineri să contribuie la unul dintre cele mai de succes proiecte desfășurate până acum în cadrul programului ZiuaV, inițiativa de implicare socială a băncii. ZiuaV este programul dezvoltat de BRD pentru angajații săi și cei din filiale (ALD Automotive, EBS, BRD Asset Management, BRD Asigurări de Viață, BRD Finance, BRD Pensii, BRD Sogelease), pentru a le oferi beneficii interne și oportunități de implicare în proiecte conduse de ONG-uri cu activitate valoroasă sau recunoscută în domeniul non-profit.

Sub umbrela Zilei V sunt reunite sute de proiecte aliniate la prioritățile care definesc cultura organizațională a BRD, ai căror piloni principali au în comun investiția în noua generație, fie că vorbim de cultură, educație sau tehnologie, inovație sau sport. Pe parcursul ultimilor cinci ani, mii de voluntari BRD și-au dedicat cel puțin o zi unei cauze dragi lor. De la plantări în zone vulnerabile, programe de mentorat, maratoane sau curse caritabile și până la campanii pentru donarea de sânge, rechizite sau alimente, sprijin pentru spitale, ajutor pentru refugiați, inițiative de încurajare a incluziunii sociale sau de încurajare a performanțelor academice, de toate acestea au beneficiat comunități diverse.

„ZiuaV este cu siguranță unul dintre cele mai frumoase proiecte ale noastre – mă fascinează modul în care voluntarii noștri reușesc, an de an și lună de lună să scoată la suprafață caracterul uman ce definește BRD ca angajator și actor în comunitate. Indiferent că vorbim de colegii care au pregătit zeci de ore de meditații la diferite materii pentru copiii devaforizați din rețeaua Asociației The Social Incubator sau de cei care le-au oferit costume de supereroi copiilor care și-au petrecut ziua de 1 iunie în tratament la Spitalul Marie Curie sau la Institutul Oncologic București, cred cu tărie în puterea noastră, a tuturor, de a modela o generație cum nu s-a mai văzut. Am dezvoltat în ultimii ani relații puternice cu ONG-uri mici și mari din România, iar anul acesta numărul colegilor care s-au implicat în proiectele din cadrul ZiuaV a crescut exponențial. Am început să ne implicăm tot mai mult în acțiuni desfășurate în natură și activități sportive, fără a renunța la campaniile noastre dragi, în beneficiul copiilor și persoanelor vulnerabile. Acum,  când ne uităm că o simplă acțiune de împădurire ca cea organizată de Asociația «Se Poate» în Comuna Lipănești a reușit să adune aproape 170 de doritori din rândurile noastre, suntem încrezători că acesta este doar începutul.”, a declarat Flavia Popa, Secretar General, BRD Groupe Société Générale.

 

Acțiunea de împădurire din Comuna Lipănești, Județul Prahova

Asociația „Se Poate”, în parteneriat cu administrația comunei Lipănești și cu sprijinul partenerilor, își propune să încurajeze cetățenii să se implice în proiecte locale care vizează îmbunătățirea sănătății și a calității vieții. Asociaţia are ca obiectiv până în 2027, ca prin acțiuni de împădurire desfășurate în Județul Prahova,  să planteze peste 100.000 de puieţi într-o zonă situată la 15 km depărtare de Ploieşti (pe DN1A Ploieşti – Vălenii de Munte – Cheia – Braşov), pe o suprafaţă de 17,6 de hectare. Malul râului Teleajen are nevoie de consolidare, și, în afara comunităţii locale, cei mai importanţi beneficiari sunt apicultorii din zonă.

Asociaţia „Se Poate” se va ocupa de lucrările de pregătire a solului şi a materialului de plantat, voluntarii BRD având apoi misiunea de a planta puieţii, de a acoperi cu pământ gropile şi de a tasa solul, acompaniaţi de membrii Asociaţiei şi de personalul Ocolului Silvic. Echipa „Se Poate” a desfășurat în trecut și alte proiecte în Comuna Lipănești, fiind o zonă neproductivă pe care asociația și-a asumat misiunea de a o transforma, alături de BRD, după dezvoltarea unui studiu de fezabilitate din care a reieșit că potențialul există. O altă concluzie a fost faptul că salcâmul este poate singurul pom care poate popula acea zonă, motiv pentru care numai din această specie vor fi plantați între 3000 și 5000 de puieți de salcâm în cadrul acțiunilor viitoare.

Voluntarii BRD vor planta numai pe 18 noiembrie un număr de 5000 de puieți în comuna Lipănești, un nou pas în construirea unui ecosistem de peste 100.000 de arbori plantați pe parcursul următorilor 5 ani, cu obiectivul de a transforma perimetrul într-o zonă de promenadă în mijlocul naturii. În urma acțiunilor asociației, în zonă au fost deja puse fundațiile unui habitat prielnic faunei, urmând ca, prin contribuția BRD, acesta să recapete bogăția vegetației din regiune și să ofere un prilej de relaxare pentru localnici și turiști.

„Acțiunea din Lipănești este o continuare firească a ceea ce întreprindem de ceva vreme prin programul Fondul BRD pentru Păduri, în cadrul căruia ne-am propus să finanțăm proiecte care ocrotesc pădurile din România. Totodată, este o dovadă a succesului programului nostru de voluntariat, Ziua V, prin care care am reușit să mobilizăm aproape 200 de angajați BRD în cadrul acestei acțiuni de plantare, voluntari cărora doresc să le mulțumesc pentru implicarea lor entuziastă”, a declarat François Bloch, CEO, BRD Groupe Société Générale.

Plantarea desfășurată vineri, pe 18 noiembrie, este prima dintr-o serie de acțiuni susținute, prin care BRD și Asociația „Se Poate” vor activa comunitatea, cât și alte companii în acțiunile de plantare. În continuare, un obiectiv este ca, începând din 2024, la sfârșitul lunii mai, Asociația „Se Poate” să organizeze Festivalul Florii de Salcâm, în jurul stupilor nou-amplasați în proaspătul ecosistem în care vizitatorii se vor putea bucura de zone special-amenajate pentru recreere în noua pădure Lipănești, precum piste de bicicletă sau locuri de joacă.

Anul acesta, platforma ZiuaV.ro a devenit mai intuitivă și mai descriptivă, ajutând astfel la creșterea numărului de voluntari cu peste 1500 de membri și depășind în total peste 3500, cel mai mare număr de persoane mobilizate post-pandemie din cadrul BRD. Voluntarii și-au dedicat timpul unui număr de 22 de proiecte dezvoltate în opt regiuni ale țării, pentru cauze din domenii variate, promovate de zeci de ONG-uri partenere. 

Lumea9 este platforma de sustenabilitate care reunește toate temele pe care BRD le consideră a fi importante pentru construirea unui viitor mai bun, de la economie sustenabilă, produse și servicii bancare cu impact pozitiv, la educație, cultură, societate, știință, tehnologie și mediu și biodiversitate. Ca parte a Grupului Société Générale, semnatar al Pactului Global al Națiunilor Unite (ONU) din 2003, Grupul BRD integrează principiile referitoare la drepturile omului, condițiile de muncă și lupta împotriva corupției în toate activitățile sale și participă în mod activ la promovarea principiilor din lanțul valoric. În plus, Grupul BRD sprijină și contribuie la îndeplinirea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă (ODD) ale ONU, recunoscând importanța acestora în abordarea celor mai mari provocări societale ale lumii. Platforma Lumea9 se sprijină și pe proiectele fondate și finanțate de BRD – Groupe Société Générale ce țin de dezvoltarea societății românești. În ultimii 10 ani, investițiile BRD în aceste programe au fost de peste 20 de milioane de euro.

Pentru mediu și biodiversitate, a fost lansat în 2019 Fondul BRD pentru Păduri. Companiile din Grupul BRD s-au implicat într-un program de monitorizare și protejare a unei păduri valoroase în zona Sibiului, împreună cu Fundația WWF România și o inițiativă de reîmpădurire în Deleni, județul Iași, pe o suprafață de 60 hectare, parte dintr-o asociere cu mai multe entități din Franța și România.

BRD Groupe Société Générale este unul dintre liderii pieței bancare din România. Banca operează o rețea de 470 de unități și are active totale în valoare de 69 mld. lei (la 30 septembrie 2022). BRD deține o poziție de lider pe piața de retail, este un jucător de top pe piața de corporate banking și liderul pieței românești de factoring.

BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai importante grupuri europene de servicii financiare. Société Générale are peste 117.000 de angajați în 66 de țări și sprijină zilnic 25 de milioane de clienți persoane fizice, companii și investitori instituționali din întreaga lume, oferind o gamă largă de servicii de consultanță și soluții financiare personalizate.

Ca actor social, BRD investește în cultură, educație, tehnologie și sport, sprijinind proiecte care construiesc, dezvoltă, cresc o nouă generație și aduc valoare pe termen lung. Sub această viziune a fost creată Fundația9, care coordonează platforma de jurnalism cultural Scena9, dar și centrul cultural Rezidenta9 din București. În educație, BRD a creat Școala9, o platformă de jurnalism specializat, și sprijină programe care susțin demersul profesorilor din sistemul formal, dar și planuri, idei și proiecte în sfera inovării și a tehnologiei. Cea mai nouă platformă de jurnalism lansată de BRD este Mindcraft Stories, care își propune să deschidă o conversație despre descoperiri din România și din lume, despre modul în care tehnologia ne atinge viețile, despre inteligența artificială, robotică, medicină și multe altele.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Campanii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related