Atragerea magazinelor cu activitate complexă, motor de creștere cu 50% a afacerilor MerchantPro în 2022, până la 1.37 milioane euro

Atragerea magazinelor cu activitate complexă, motor de creștere cu 50% a afacerilor MerchantPro în 2022, până la 1.37 milioane euro

MerchantPro, platformă de soluții Saas pentru e-Commerce, a încheiat 2022 cu o cifră de afaceri de peste 1.3 milioane Euro, marcând astfel o creștere cu aproape 50% față de anul precedent. Dinamica pozitivă s-a datorat atât fidelizării antreprenorilor din platformă, cât și atragerii de noi magazine online mari, cu activitate complexă și un număr mare de tranzacții. În 2023 MerchantPro mizează pe o creștere de 20% și continuă investițiile în automatizări, inclusiv pentru integrarea și adopția soluțiilor de inteligență artificială, precum și creșterea performanței magazinelor din perspectiva comercianților, prin funcționalități extinse în panoul de control.

Platforma MerchantPro este folosită de aproape 2000 de magazine online locale, în special din domeniile Fashion, Beauty, Sport, Sănătate, Auto-moto și Echipamente Industriale. În 2022, prin intermediul platformei au fost înregistrate 2.7 milioane de tranzacții, în creștere cu 10% față de 2021. Astfel, potrivit datelor MerchantPro, la nivelul tuturor magazinelor online care folosesc platforma de e-Commerce MerchantPro, s-au plasat anul trecut comenzi în valoare de aproape 250 de milioane de euro, în creștere cu peste 50% față de anul precedent, în momentul de față susținând aproximativ 4% din comerțul online local.

"Focusul nostru constant este pe dezvoltarea platformei, în prezent lucrăm la o suită de funcționalități, un nou panou de control care aduce un grad ridicat de performanță tehnică, viteză, nivel extins de automatizare, flexibilitate și customizare, dar, de această dată din perspectiva back-end, adică a antreprenorului din eCommerce. Iar mai departe, ne propunem să completăm soluțiile oferite de MerchantPro cu o serie de produse complementare din aria aplicațiilor de helpdesk- lansarea unei platforme integrate de customer service 360 grade, precum și din aria serviciilor de payments", precizează Arthur Rădulescu, MerchantPro.

 

Miză și investiții în funcționalități complexe care atrag magazinele online mature

În 2022 zeci de magazine  cu activitate complexă și un număr mare de tranzacții au migrat către MerchantPro din sisteme open source sau de pe alte platforme. Printre factorii care au determinat magazinele online să caute soluții de upgrade se numără importanța vitezei de încărcare, simplificarea procesului de check-out sau a zonei de fulfillment post vânzare, dar și nevoia de a optimiza procesele operaționale interne.

"Multe magazine mari și medii au realizat în pandemie limitările platformelor și soluțiilor folosite anterior, au constatat că este foarte scump să dezvolți în open source, că este ineficient sau că performanța site-ului nu a crescut proporțional cu așteptările cumpărătorilor tot mai exigenți. Obiectivul nostru pentru următorii ani este să ridicăm nivelul de eficiență operațională la un nou nivel, prin integrarea de tehnologii de AI care să reducă la un minim posibil intervenția umană în operațiunile zilnice de administrare a unui business online", completează Arthur Rădulescu.

În acest context, în 2022, MerchantPro a avut afaceri de 1.37 milioane Euro, în creștere cu 50% față de anul precedent și estimează o creștere de minim 20% în 2023.

"Anul trecut au fost zeci de magazine de dimensiune medie și mare, adică cu peste 100-150 de comenzi zilnic care au migrat către platforma MerchantPro, iar anul acesta ne așteptăm să fie peste 100. În acest context, ne așteptăm la o creștere de cel puțin 10% a numărului de comercianți activi în 2023", mai precizează Arthur Rădulescu.

După un an 2022 de consolidare a pieței, 2023 este un an de optimizare puternică și, din semnalele actuale, de upgrade pentru majoritatea magazinelor online cu tradiție. Astfel, printre tendințele care se remarcă în 2023 sunt investițiile în automatizări, inclusiv pentru integrarea și adopția soluțiilor de inteligență artificială, precum și creșterea performanței magazinelor din perspectiva vizitatorilor, la nivel de storefront.

MerchantPro dezvoltă în prezent MerchantPro Flex, care integrează instrumente de inteligență artificială, precum Chat GPT, Google Translate sau Deepl care vor permite comercianților să se diferențieze față de competiție prin conținut și personalizare. Investiția în această dezvoltare de produs se ridică la aproximativ 300.000 Euro și urmează să fie lansată în următoarele luni.

Pentru creșterea performanțelor și flexibilității în zona de frontend, MerchantPro a investit în ultimii 2 ani 400.000 euro în dezvoltarea MerchantPro Next, care a adus o creștere a vitezei de încărcare a magazinelor de pe platformă, precum și noi funcționalități și un sistem deschis de editare a codului HTML&CSS și a template-urilor de randare a conținutului, o suită de teme de design preconfigurate și un modul de creare și personalizare de pagini după principii de design no code.

 

Costurile lunare și principalele avantaje ale platformei

Abonamentele pe platforma MerchantPro pornesc de la 30 euro/ lună, pentru planul premium dedicat începătorilor în eCommerce. Abonamentele care cuprind funcționalități dedicate business-urilor cu necesități operaționale mai ridicate pornesc de la 50 euro/ lună, iar printre principalele avantaje se numără flexibilitate și posibilități ridicate de customizare, stabilitate, performanță tehnică, ecosistem fluid și deschis, stabilitate și asistență locală foarte promptă.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România și Europa, prin funcționalități competitive de eCommerce, servicii profesioniste de suport și soluții personalizate, adaptate necesităților specific de dezvoltare. 

Platforma MerchantPro este folosită la nivel regional, peste 5.000 magazine online utilizându-i funcționalitățile în cei peste 15 ani de prezență pe piață. În ultimii doi ani, MerchantPro și-a consolidat prezența pe piața internă și internațională, cu aproape 2000 de magazine active în România, și un număr în creștere continuă pe piața din Vestul, respectiv sud-estul Europei.   

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related