5 to go avansează încă o poziție în topul cafenelelor din Europa

5 to go avansează încă o poziție în topul cafenelelor din Europa
Lucian Badilă/ Radu Savopol

Brandul românesc 5 to go a urcat pe locul 9 în topul european al lanțurilor de cafenele pentru 2022, conform clasamentului anual publicat recent de Food Service, Europe & Middle East, fiind brandul cu cea mai mare creștere absolută a numărului de cafenele din Europa. Această performanță excepțională aduce pentru brandul românesc o poziționare extrem de valoroasă, alături de cei mai importanți competitori din industria cafelei, cu tradiție și cu o prezență remarcabilă la nivel mondial, precum McCafé, Costa Coffee sau Starbucks, liderii acestui top care include nu mai puțin de 80 de branduri cu renume.

Odată cu dezvoltarea constantă a sistemului de franciză, 5 to go a atins un număr total de 500 de cafenele deschise local, dintre care 84 doar pe parcursul anului 2023, și este deja prezent cu cel puțin o locație în 105 orașe din România, acoperind astfel 40% din țară. Proximitatea rămâne unul dintre pilonii strategici ce stau la baza dezvoltării brandului, alături de calitatea și diversitatea produselor, precum și designul și atmosfera din cafenele, care împreună asigură o experiență optimă de consum.

Și anul acesta, brandul 5 to go păstrează trendul ascendent și înregistrează cea mai mare creștere de până acum în privința nivelului de vânzări, a cotei de piață pe segmentul lanțurilor de cafenele din România și a cifrei de afaceri, care a depășit 25 de milioane de euro în luna august 2023, cu 50% mai mult față de anul 2022.

Încă de la lansarea 5 to go ne-am propus să devenim un punct de reper pentru consumatorii din România, în primul rând, apoi, prin dezvoltare constantă și creșterea notorietății, și în industria locală și internațională a cafelei. Această poziționare, după doar 8 ani de prezență pe piață, și faptul că avansăm constant în topul lanțurilor de cafenele din Europa ne plasează acolo unde ne dorim să fim, pe lista brandurilor puternice, cu o performanță solidă și o strategie câștigătoare, în linie cu tendințele actuale. Pe o piață alertă și competitivă, un astfel de rezultat este o dovadă a versatilității, angajamentului, implicării și pasiunii întregii echipe și a fiecăruia dintre cei 270 de antreprenori care împărtășesc viziunea 5 to go. Vom continua investițiile strategice în dezvoltarea brandului”, a declarat Radu Savopol, cofondator 5 to go.

 

5 to go accesează noi piețe la nivel internațional

În perioada următoare, 5 to go continuă planurile de expansiune și vizează noi piețe internaționale. În curând se vor deschide două noi cafenele în Ungaria, ajungând la 4 cafenele deschise în această țară, iar pentru începutul anului 2024 este planificată deschiderea unei filiale în Bratislava, Slovacia, unde brandul demarează un proiect ambițios de 50 de locații pentru o perioadă de 4 ani.

Păstrăm în continuare radarul activ pentru a detecta noi oportunități de dezvoltare și ne adaptăm abordarea și portofoliul în permanență, astfel încât să ne atingem obiectivele setate, prin explorarea zonelor cu potențial. După o analiză complexă a pieței și a comportamentelor de consum, avem convingerea că brandul 5 to go va fi foarte bine primit în Slovacia, unde intenționăm să atragem și să fidelizăm consumatorii din comunitățile locale mizând pe gust, calitate, diversitate, preț corect și atmosfera relaxată din cafenele, cu care ne dorim să fim asociați oriunde vom ajunge”, completează Lucian Bădilă, cofondator 5 to go.

În anii următori, și alte piețe internaționale vor fi testate și incluse pe harta dezvoltării globale a brandului.

5 to go a luat naștere în 2015, iar până în prezent a depășit pragul de 500 de unități, fiind cel mai mare lanț de cafenele din Europa de Est, dar și cea mai accesată franciză din România. Radu Savopol și Lucian Bădilă sunt fondatorii 5 to go, cei care au adus pe piața HoReCa din România conceptul inovator de preț unic pentru toate produsele comercializate. Sub sloganul „Smile, there’s coffee!”, lanțul de cafenele oferă consumatorilor un spațiu cald și prietenos, unde cafeaua este actorul principal. Cafeaua folosită este una cu o aromă intensă, corpolentă, cremoasă, ce se constituie într-un amestec unic, creat special pentru lanțul de cafenele 5 to go. Pentru că cifra 5 reprezintă elementul de structură a brandului, echipa 5 to go oferă clienților cinci motive principale să revină în una dintre cafenelele din grup: gustul, profesionalismul, rapiditatea, diversitatea și stilul de viață. 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related