Studiu OLX: Ce au cumpărat românii în această toamnă: haine preloved, grătare și telefoane

Studiu OLX: Ce au cumpărat românii în această toamnă: haine preloved, grătare și telefoane

Pe baza creșterii inflației în ultimul an, românii optează tot mai des achiziționarea articolelor de îmbrăcaminte preloved, accesibile, sau haine de tip vintage, inclusiv branduri de lux precum Dolce Gabbana, Burberry, Gucci sau Dior, sugerează un raport realizat de platforma OLX.  

Prin achiziționarea îmbrăcămintei preloved de lux, consumatorii conștientizează efectul pozitiv pe care îl au asupra mediului și rolul activ în reducerea fenomenului fast – fashion. Conform OLX, comerţul de produse second hand, în cadrul platformei, a permis reducerea emisiilor de carbon cu 1,7 milioane de tone şi, în acelaşi timp, economisirea a 18 milioane de metri cubi de apă şi a 209.000 de tone de materiale textile.  

În cadrul platformei OLX, utilizatorii preferă produsele din cadrul categoriei modă & frumusețe, dominând paleta de căutări, articole ale brandurilor de lux: Dolce Gabbana, Burberry, Gucci, Dior, Chanel sau Michael Kors. Adițional, următoarele cele mai căutate categorii sunt: casă și gradină, electronice și electrocasnice.

Toamna aceasta, românii s-au implicat în activități de casă, iar alegerea obiectelor de grădină potrivite le-a permis să se bucure de activități precum grătarul, petrecerile în curte, picnicurile sau doar relaxarea în aer liber. Conform statisticilor, acestia au achizitionat mobilier de exterior, accesorii pentru grătar și alte articole care le asigură confortul și divertismentul în timpul activităților în aer liber.

De asemenea, odată cu inovațiile în domeniul electronicelor si electrocasnicelor, utilizatorii platformei OLX sunt interesanți de gadgeturi performante, dispozitive inteligente ce le pot aduce un plus de confort și eficiență în viața de zi cu zi. Cele mai populare căutări pentru această categorie sunt pentru produse precum: tabletă, Iphone 14 Pro Max, frigider, boxe, laptop, boombox, JBL.

OLX, prin serviciul de livrare propriu, oferă utilizatorilor cea mai sigură metodă de a tranzacționa în cadrul platformei, evitând tentativele de phishing. Pentru a veni în sprijinul consumatorilor, serviciul de Livrare prin OLX s-a ieftinit permanent, începând cu 9,98 de lei.

Dacă vom considera că în medie un părinte român comandă pe OLX de 25 de ori pe an, acesta economisește echivalentul unei luni de alocație.

“Observăm că utilizatorii preferă articolele preloved de lux. Acestea sunt articole vestimentare care trec testul timpului, iar decizia de achiziție a unor obiecte vestimentare preloved contribuie la salvarea planetei. Prin intermediul livrării prin OLX, venim în ajutorul cumpărătorilor, dar și în ajutorul vânzătorilor noștri. Lucrăm constant pentru a optimiza și pentru a dezvolta platforma OLX, pentru a se adapta noilor cerințe în piață. Pentru serviciul de livrare, avem filtru dedicat produselor care sunt vândute prin „livrare prin OLX.”, declară Andreea Popescu, Senior Brand Manager OLX - Goods.

OLX România, parte a OLX Group, este liderul pieței locale de anunțuri generaliste, cu peste 6 milioane de anunțuri active și o medie lunară de peste 15 milioane de vizitatori, potrivit SATI.  OLX accelerează creșterea vânzărilor, extinderea națională și dezvoltarea sustenabilă a afacerilor. Lunar, zeci de mii de afaceri își postează și promovează produsele sau serviciile pe OLX, beneficiind de vizibilitate extinsă și acces la o bază de milioane de clienți.

Pe OLX se găsește o gamă largă de categorii printre care electronice și electrocasnice, mașini, proprietăți imobiliare, obiecte de vestimentație sau pentru casă și grădină. Platforma se poate accesa atât de pe desktop, cât și din aplicațiile mobile pentru iOS, Android.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


OLX Group

At OLX we improve people’s lives by bringing them together for win-win exchanges. Sellers win. Buyers win. Communities win. OLX wins. And most of all, you win. Being part of something special. In an open... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related