După 15 de experiență în companii de top din industria ospitalității, Alina Vlădulescu și Cătălina Toma (Roșu) lansează WIN Advisors, hub regional de consultanță și management hotelier

După 15 de experiență în companii de top din industria ospitalității, Alina Vlădulescu și Cătălina Toma (Roșu) lansează WIN Advisors, hub regional de consultanță și management hotelier
Catalina Toma si Alina Vladulescu, WIN Advisors

Tendințe în piața hotelieră. Cât costă să deschizi un hotel de 3 stele în România: de la 50-60.000 euro/cameră.

După mai bine de 15 ani de experiență în corporații de top, Alina Vlădulescu, ex-General Manager al Ibis Styles Bucharest City Center și Mercure Bucharest City Center, și Cătălina Toma (Roșu), ex-Director de Dezvoltare Accor pentru România, Bulgaria și Moldova se asociază și lansează WIN Advisors, un hub regional de consultanță și management hotelier.

WIN Advisors va activa pe piețele din România, Bulgaria și Republica Moldova. Printre tendințele remarcate de antreprenoare în piața hotelieră în 2024 se numără integrarea sistemelor și platformelor hoteliere pentru eficientizarea rezultatelor și a resurselor, atenție sporită către sustenabilitate și optimizarea experienței oaspeților prin detalii de design și servicii profesioniste.

 

Inovația, punct central în strategia de dezvoltare WIN Advisors.

WIN Advisors se remarcă printr-o experiență bogată și diversificată în dezvoltarea și operarea hotelurilor, dar și prin abordarea lor unică, care prioritizează clientul și oferă soluții personalizate.

Potrivit celor două antreprenoare, inovația este esențială pentru WIN Advisors, atât în dezvoltarea hotelieră, cât și în operare.

Inovația este cheia succesului și una dintre valorile noastre fundamentale. Venim cu idei noi, creative, inovatoare, cu acel strop în plus față de ce există pe piață, astfel încât să creăm oportunități, soluții atât pentru clienții noștri cât și pentru industrie în general. Vom lucra la parteneriate de tip joint -venture, unde vom uni operatori cu fonduri de investiții, în crearea diverselor mecanisme de investiții, sau vom fi deschizătoare de drumuri pentru noi intrări pe piață. Toată strategia noastră de business se bazează pe inovație”, spune Cătălina Toma, cofondator WIN Advisors.

Proiectul WIN Advisors, lansat de cele două antreprenoare în această primăvară, vizează parteneriate cu investitorii din domeniul hotelier, serviciile acoperind toată suita de nevoi din acest segment. Astfel, WIN Advisors funcționează ca un hub regional specializat în servicii pentru segmentul hotelier, având parteneriate cu profesioniști cu experiență pe toate verticalele. Astfel, servicii precum strategie de brand sau de marketing, design de hotel, consultanță și management hotelier și multe altele sunt aliniate și integrate în proiectele WIN Advisors.

 

Tendințe în piața hotelieră. Cât costă să deschizi un hotel de 3 stele în România: de la 50-60.000 euro/cameră.

Potrivit celor două antreprenoare, pentru un hotel de 3 stele investiția merge până la 50-60.000 euro/key, la 4 stele urca la 70-80.000 euro/ key iar la 5 stele și mai sus. Factorii care influențează investiția sunt situația clădirii, dacă este o construcție nouă, o reconversie sau o modernizare, costul cu terenul, dar și structura de finanțare.

“De multe ori ajungem în locații care sunt deschise și investitorii nu știu cum să facă să își optimizeze veniturile și implicit profiturile, iar când le arătam și începem să construim o strategie de redresare pentru business-ul lor, îmbrățișează viziunea noastră și “lupta” alături de noi sa schimbăm percepția internă despre hotel, cât și în piață. Poți inova în orice segment, dacă ai dorință, viziune, dar și încrederea investitorului”, completează Alina Vlădulescu, cofondator WIN Advisors.

WIN Advisors funcționează ca hub specializat, având colaboratori specializați pe diverse segmente de expertiză necesare optimizării activității pentru hoteluri: de la concept și strategie de brand și de go to market, până la design și arhitectură interioară, consultanță financiară sau management hotelier.

Pentru acest an, WIN Advisors mizează pe oferirea de consultanță pentru 30 de proiecte hoteliere, aflate în diverse stadii.

“Ne dorim să ajutăm cât mai mulți proprietari și investitori să aibă o afacere de succes. Începând cu 2025 ne vom concentra atenția și pe direcția de operare: fie doar suport operațional, sau full management atât pentru hoteluri independente, cât și branded”, spune Cătălina Toma (Roșu).

 

Provocări și oportunități în industria turismului

Dificultățile de finanțare, lipsa unei strategii coerente de dezvoltare a turismului, standardele învechite, alături de birocrația stufoasă, instabilitatea legislativă și influența geo-politică se numără, potrivit celor două antreprenoare, printre principalele provocări cu care se confruntă industria locală de turism.

La polul opus, dorința din ce în ce mai mare a investitorilor de a cere ajutor specializat pentru business-urile hoteliere, apariția în piață a unor unități hoteliere noi care ridică mult piața și interesul turiștilor interni și internaționali, dar și interesul anumitor investitori care caută proiecte în Europa de Est reprezintă oportunități semnificative pentru creșterea și dezvoltarea industriei hoteliere din România.

În România, comparativ cu Polonia de exemplu, gradul de absorbție a grupurilor hoteliere internaționale este destul de redus, vorbim de un nivel de aproape 13%, față de peste 40% în Polonia. Cu siguranță sunt multe oportunități pentru lanțurile internaționale, însă în același timp vedem foarte mult spațiu pe piața pentru hotelurile independente sau lanțurile locale, de a pătrunde în destinații care erau active acum 30 de ani precum: zona balneo-spa, resorturi, litoral, destinații montane neexplorate activ sau regiuni viticole cu istorie bogată. Ce este important este că investiția sau operarea să se facă la un nivel ridicat de profesionalism, astfel încât să putem pune destinațiile nu doar pe harta națională cât și să trezim interesul pieței internaționale”, spune Cătălina Toma (Roșu).

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related