Clinicile "Dr. Holhoș", campanie de screening oftalmologic gratuit pentru probleme de vedere pentru aproape 1.400 de copii de grădiniță

Clinicile "Dr. Holhoș", campanie de screening oftalmologic gratuit pentru probleme de vedere pentru aproape 1.400 de copii de grădiniță

Rețeaua de clinici „Dr. Holhoș”, cea mai mare rețea privată de clinici de oftalmologie din România, a finalizat anul acesta cea de-a cincea ediție a campaniei de screening oftalmologic pentru copiii de vârstă preșcolară, campanie desfășurată cu titlu gratuit în județele unde funcționează unități ale rețelei. Aceasta este cea mai amplă campanie umanitară de screening realizată în România de o rețea privată de clinici de oftalmologie.

Screeningul oftalmologic al preșcolarilor este realizat gratuit de personalul medical al Clinicilor „Dr. Holhoș”, în parteneriat cu școlile și grădinițele participante.

 

42% din copiii testați au probleme de vedere

În actualul sezon, campania s-a desfășurat la finalul lui 2023 și începutul acestui an, în 21 de unități școlare din județele Alba și Cluj, pe un număr de 1.396 de copii. Aceștia au fost testați de personal calificat pentru a identifica posibile probleme de vedere care pot apărea în copilăria timpurie, de la ambliopie (așa-numitul sindrom de „ochi leneș”) la strabism, astigmatism, miopie, hipermetropie sau altele. Majoritatea copiilor testați sunt înscriși la grădinițe aflate în orașe (1208), în vreme ce 188 frecventează grădinițe din mediul rural.

În cursul campaniei de screening au fost depistate 512 de cazuri de defecte de vedere, reprezentând 42% din numărul total al copiilor testați. Aproape 38% din copiii din mediul rural au fost depistați cu probleme de vedere; în condițiile accesului limitat al populației rurale la servicii de oftalmologie, este extrem de important ca astfel de campanii de screening să fie derulate periodic pentru a identifica problemele de vedere, deoarece la pacienții de vârste mici acestea sunt în marea lor majoritate corectabile.

Dintre acestea, au fost depistate 83 de cazuri de miopie, 177 de cazuri de hipermetropie, 93 de cazuri de astigmatism, 11 cazuri de astigmatism miopic, 141 de cazuri de hipermetropie cu astigmatism și 7 cazuri de strabism.

 

Importanța consultului oftalmologic la copii

„Foarte puțini oameni, chiar și dintre cei mai educați, sunt conștienți de importanța consultului oftalmologic la copiii de vârstă mică”, spune dr. Teodor Holhoș, fondatorul rețelei de clinici care îi poartă numele. „Nu este neapărat vina părinților, pentru că în spațiul public se vorbește rar despre acest subiect. Din păcate, la vârsta de 2-5 ani, un copil, chiar dacă are o problemă de vedere, nu își dă seama că nu vede bine sau nu știe să se exprime. Părinții sunt de obicei aceia care observă anumite semne: micuțul ține obiectele aproape ca să le vadă, sau mijește ochii, sau își acoperă un ochi, ochii nu se mișcă perfect în tandem, coordonarea mână-ochi nu e bună, adică nu are o îndemânare normală la jocuri cu mingea și așa mai departe. Însă uneori defectul de vedere nu este atât de pronunțat, iar părinții, dacă nu sunt foarte atenți, îl identifică prea târziu ca să îl mai putem corecta. Așa se poate întâmpla la ambliopie, de exemplu. De aici și importanța screeningului la vârstă mică.”

Dacă defecte de vedere precum viciile de refracție – ca miopia, astigmatismul etc. – sunt corectabile la orice vârstă, ambliopia netratată la timp rămâne permanentă aproximativ după vârsta de 7 ani. Pe de altă parte, tratamentul defectelor de vedere la copii este aproape întotdeauna noninvaziv, implicând portul ochelarilor (sau, în cazul ambliopiei, a unui ocluzor care acoperă un singur ochi).

 

Campania se extinde în Sibiu și Mureș

„Dat fiind succesul pe care îl are inițiativa noastră, vrem ca începând din următorul an școlar să începem să ne extindem aria de acoperire a campaniei de screening pentru preșcolari și în celelalte județe unde suntem prezenți cu clinicile noastre, respectiv Sibiu și Mureș, astfel încât cât mai mulți copii să aibă această șansă de identifica la timp posibile probleme de vedere”, spune dr. Teodor Holhoș. „Aș vrea de asemenea să le fac o recomandare tuturor părinților. Atunci când screeningul identifică o problemă, evident că se impune un consult realizat de un medic specialist, ca să vedem cât de severă este problema și să prescriem un tratament adecvat. Însă chiar și atunci când totul pare în regulă, recomandarea de specialitate este ca părinții să meargă neapărat cu copilul la un consult oftalmologic cel puțin o dată în primii ani de viață, pentru că unele probleme oftalmologice, cum sunt cataracta sau glaucomul, nu se pot depista la screening. Noi avem în clinicile noastre aparatură de specialitate care poate depista probleme de vedere chiar și la bebeluși de șase luni, cu metode noninvazive.”

Clinicile „Dr. Holhoș” reprezintă cea mai mare rețea privată de clinici de oftalmologie din România, cu șase unități deschise în Alba Iulia, Sibiu, Mediaș, Turda, Cluj-Napoca și Târgu Mureș, la care se adaugă 13 cabinete de optică medicală care funcționează în localități din județele Alba, Sibiu, Cluj și Mureș. Este, de asemenea, singura rețea de clinici de oftalmologie din țară care deține două unități (la Târgu Mureș și Cluj-Napoca) unde se realizează operația SMILE Pro, cea mai rapidă și mai sigură intervenție chirurgicală cu laser din lume pentru corecția miopiei sau a astigmatismului miopic. În clinicile „Dr. Holhoș”, toate intervențiile chirurgicale, inclusiv SMILE Pro, sunt realizate personal de către dr. Teodor Holhoș, pe bază de programare. Cu o activitate de peste 20 de ani în oftalmologie și peste 25.000 de operații realizate până în prezent, dr. Teodor Holhoș este unul dintre cei mai experimentați specialiști în chirurgia refractivă din România, fiind primul care a realizat în Transilvania operația SMILE Pro.

Clinicile „Dr. Holhoș” oferă întreaga suită de operații refractive cu laser, pentru corecția miopiei, a astigmatismului, hipermetropiei sau presbiopiei (SMILE Pro, PRK, FemtoLASIK, Presbyond), operații de implant de cristalin, intervenții pe retină, operații crosslinking pentru tratarea keratoconusului, operații laser pentru glaucom și altele.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded