Allianz-Țiriac: Peste două treimi dintre românii plecați în străinătate nu au niciun fel de asigurare pentru bunurile lăsate în România

Allianz-Țiriac: Peste două treimi dintre românii plecați în străinătate nu au niciun fel de asigurare pentru bunurile lăsate în România

Românii din diaspora își asumă un rol esențial în susținerea financiară a familiilor rămase în țară, însă nu reușesc întotdeauna să asigure și protecția pe termen lung pentru cei dragi și pentru bunurile pe care le dețin în țară.

Astfel, mai mult de două treimi (68,6%) dintre cei plecați nu au niciun fel de asigurare în România, nici măcar cea obligatorie de locuință, arată un sondaj online inițiat de Allianz-Țiriac la nivel național, deși aproape un sfert spun că dețin o casă sau un apartament în țară, iar aproximativ 13% dețin mașina lăsată familiei. În schimb, odată ajunși în diaspora, peste 72% dintre români au ajuns să dețină diverse forme de asigurare în țările în care s-au mutat. Tendința este justificată de cultura de protecție și dezvoltarea industriei asigurărilor în majoritatea țărilor europene unde se stabilesc mulți dintre români, permanent sau temporar. Astfel, aproape 46% dintre românii stabiliți în afara țării au o asigurare de sănătate, peste 43% au o asigurare auto, aproape 30% dețin o poliță de asigurare pentru locuință, în timp ce 23% au o asigurare de viață.

Românii învață foarte repede să se protejeze atunci când trăiesc într-un mediu care le oferă susținere și unde descoperă o cultură orientată pe siguranță financiară. Nu plecarea din țară îi schimbă, ci contextul în care li se arată că protecția e o normalitate, nu un lux. Faptul că, în străinătate, aceeași persoană ajunge să își asigure sănătatea, locuința sau familia arată că nevoia de siguranță există, dar necesită un cadru și o cultură care să încurajeze această preocupare pentru protecție. În România, ca industrie, cred că misiunea noastră este să schimbăm modul în care vorbim despre protecție: nu ca despre un cost sau o obligație, ci ca despre un act de grijă, de responsabilitate și de înțelepciune. Avem șansa să facem din protecția financiară un gest firesc pentru orice familie care își dorește un viitor mai bun”, spune Virgil Șoncutean, CEO al Allianz-Țiriac Asigurări.

În contextul economic actual, volatil și plin de incertitudini, familia din diaspora rămâne un sprijin important pentru România, însă ajutorul pe termen scurt nu este suficient pentru a construi o stabilitate financiară durabilă. Aproape patru din zece respondenți la sondajul Allianz-Țiriac spun că au membri apropiați din familie care trăiesc sau lucrează în prezent în afara țării, iar în peste jumătate din cazuri aceștia sunt stabiliți permanent acolo.

Doi din zece români spun că primesc bani sau produse de la rudele din diaspora, iar în cazul unei treimi dintre aceștia sprijinul financiar vine lunar. În alte 40% dintre cazuri, ajutorul este acordat ocazional, atunci când apar nevoi urgente. Doar 11% dintre beneficiari spun că sprijinul primit este suficient pentru a acoperi cheltuielile curente, în timp ce aproape 16% afirmă că ajutorul nu este suficient, dar se descurcă, iar 3,5% se confruntă cu dificultăți financiare. Pe lângă sprijinul financiar, familiile din România primesc și alte forme de ajutor din partea diasporei. Aproximativ 35% declară că rudele le oferă sfaturi și informații utile, 32% spun că sunt vizitați frecvent, iar o pondere mai mică, de circa 5%, beneficiază de sprijin pentru sănătate, cum ar fi acoperirea unor cheltuieli medicale sau plata unor asigurări.

În ceea ce privește provocările care limitează capacitatea celor plecați în diaspora de a sprijini mai mult familia din România, cele mai frecvent menționate sunt distanța fizică (aproape 46%), problemele financiare pe care le întâmpină la rândul lor în țara unde au plecat temporar sau permanent (30%) și lipsa unor asigurări adecvate de viață sau sănătate care să ofere familiei un sprijin financiar pe care să se poată baza în cazul unui eveniment neașteptat (aproape 7%).

Sondajul Allianz-Țiriac a fost desfășurat în aprilie 2025, la nivel național, pe un eșantion total de 1.011 utilizatori de internet din România. Aproximativ 52% dintre respondenți sunt bărbați, preponderent cu vârsta între 18 și 44 de ani, iar aproape 59% au venituri lunare de peste 4.000 de lei.

Allianz-Țiriac este parte a grupului german Allianz, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii financiare și asigurări și cel mai valoros brand de asigurări din lume, potrivit celei mai recente evaluări Interbrand. În cei 30 de ani de activitate, Allianz-Țiriac a contribuit cu 20 miliarde de euro la economia României. Aportul total în economie al Allianz-Țiriac echivalează cu 0,6% din PIB-ul României în perioada analizată și s-ar putea concretiza în până la 80 de spitale moderne, 2.000 de școli noi, 2.000 de kilometri de autostradă sau 130.000 de locuințe sociale.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related