Comenzile Wolt cresc cu peste 20% în timpul valului de căldură. Românii comandă înghețată, apă și chiar brățări de festival

Comenzile Wolt cresc cu peste 20% în timpul valului de căldură. Românii comandă înghețată, apă și chiar brățări de festival

Pe măsură ce temperaturile au crescut vara aceasta, Wolt România a înregistrat o creștere semnificativă a activității de livrare, volumul comenzilor fiind cu aproximativ 20% mai mare, în cele mai călduroase zile ale lunii iulie. Datele arată schimbări clare în comportamentul clienților, preferințele de produse și tiparele de livrare reflectând modul în care românii își adaptează obiceiurile pentru a face față caniculei.

 

Pofte răcoritoare și produse esențiale de vară

Preparatele pe bază de carne de pasăre au rămas un element de bază, printre preferatele clienților numărându-se meniul Maxi McChicken, burgerul McPuișor cu castraveți murați, meniul Maxi Big Tasty, Chicken McNuggets, kebabul de curcan și clasicul cheeseburger.

Însă înghețata și alte produse congelate s-au evidențiat drept favoritele absolute în timpul valului de căldură, cererea crescând cu până la 40%. Și băuturile – inclusiv apa și sucurile reci – au înregistrat un salt semnificativ, la fel ca produsele lactate precum laptele, iaurtul și brânza, fiecare categorie crescând cu până la 20%. O tendință interesantă constă în numărul mai mare al comenzilor de salate și produse pentru animale de companie, semn că românii sunt atenți nu doar la confortul lor, ci și la cel al animalelor lor.

 

Momentul și volumul comenzilor

Zilele de joi și vineri au fost cele mai active din punct de vedere al comenzilor, cu vârfuri zilnice în intervalele 11:00–12:00 și 18:00–19:00. În timpul valului de căldură, nu doar numărul comenzilor a crescut cu 20%, ci și volumul total al produselor vândute, cu aproximativ 15%, subliniind astfel preferința tot mai mare pentru serviciile de livrare în condiții meteo extreme.

 

Orașele și categoriile cu cele mai bune performanțe

Cele mai active orașe în această perioadă caniculară au fost București, Timișoara, Cluj-Napoca, Iași și Brașov.

În segmentul de produse alimentare, articolele proaspete precum legumele și fructele – în special bananele, care au dominat topul – s-au aflat în fruntea preferințelor. Apa minerală a fost un alt element esențial, alături de produse de sezon precum ceapa verde românească și cartofii noi albi. Un best-seller neașteptat: brățara de acces general la festivalul Electric Castle, disponibilă prin platformă.

 

Comenzi record și curiozități

• Cea mai mare valoare a unei singure comenzi: 17.829 de lei, la Yasser – restaurant libanez.
• Cel mai activ client: un utilizator din București a plasat 53 de comenzi de la 21 de locații diferite, majoritatea fast-food.
• Locul al doilea ca activitate a revenit unui client din Brașov, care a plasat 42 de comenzi – 18 dintre ele de la cafenele, inclusiv 12 de la Starbucks și 6 de la Ted’s Coffee.

Wolt a înregistrat și performanțe remarcabile din partea curierilor, în această perioadă. Cel mai activ partener curier între 1 iunie și 15 iulie a realizat 1.335 de livrări cu motocicleta, parcurgând peste 8.500 de kilometri – o medie de 500 km pe zi, cu o viteză de 18,7 km/h.

 

Aromele verii

Pentru a învinge căldura, înghețata de cacao și vanilie a fost în topul preferințelor, urmată de cea de vișine și pepene roșu. În categoria băuturilor, cola a rămas cea mai populară băutură carbogazoasă, în timp ce lămâia a condus segmentul băuturilor necarbogazoase, urmată de piersică, ceai verde și zmeură.

„Valul de căldură din această vară a evidențiat cât de mult se bazează oamenii pe Wolt pentru a le face viața mai simplă și mai plăcută, chiar și în condiții meteo extreme”, a declarat Alin Șerban, General Manager Wolt România.

„De la înghețată și băuturi reci, la produse proaspete și chiar brățări de festival, suntem mândri că putem susține clienții cu tot ce e esențial, dar și cu micile bucurii care îi ajută să treacă mai ușor peste cele mai fierbinți zile. Este un exemplu clar al modului în care ne transformăm misiunea în realitate: folosim tehnologia pentru a aduce bucurie, simplitate și oportunități în întreaga Românie”, a adăugat Alin Șerban.

Wolt este o platformă de comerț local cu sediul în Helsinki, care are misiunea de a construi tehnologie ce aduce bucurie, simplitate și oportunitate în cartierele din întreaga lume. Wolt conectează oamenii care doresc să comande mâncare, produse alimentare sau alte bunuri cu cei care vor să le vândă și să le livreze.

Pentru a face acest lucru posibil, Wolt dezvoltă o gamă variată de tehnologii – de la soluții logistice la software pentru retail, servicii financiare și propriile magazine alimentare sub brandul Wolt Market.
Wolt a fost fondată în 2014 și s-a alăturat companiei DoorDash în 2022. Împreună, DoorDash și Wolt operează în peste 30 de țări. În România, Wolt este prezentă în 34 de orașe și zone limitrofe începând cu mai 2025: București, Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov, Iași, Sibiu, Craiova, Bacău, Pitești, Arad, Galați, Constanța, Oradea, Târgu Mureș, Ploiești, Suceava, Focșani, Botoșani, Baia Mare, Deva, Satu Mare, Vaslui, Râmnicu Vâlcea, Brăila, Alba Iulia, Buzău, Târgoviște, Piatra Neamț, Sfântu Gheorghe, Reșița, Slatina, Drobeta-Turnu Severin, Târgu Jiu și Zalău.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related