O echipă DeSoi: Totul a început cu niște rafturi pe care încet-încet s-au adunat povești și descoperiri

O echipă DeSoi: Totul a început cu niște rafturi pe care încet-încet s-au adunat povești și descoperiri

În București, scena gastronomică se reinventează constant, însă doar câteva concepte de locantă reușesc să treacă proba timpului și să rămână deschise. DeSoi este unul dintre ele. Născut din prietenia și pasiunea comună a trei antreprenori, restaurantul a apărut acum aproape trei ani ca un loc în care brunch-ul, cina și vinurile atent selecționate au fost gândite ca experiențe pentru clienți.

Povestea DeSoi este cea a unui antreprenoriat pornit de la zero, construit pas cu pas prin relații directe cu producători locali și internaționali de cei trei fondatori: Damian Morcovescu, Bogdan Ivan și Cristian Ivana.

La finalul lunii septembrie va fi deschisă a doua locație, la câțiva pași de parcul Cișmigiu, într-una dintre clădirile emblematice ale Bucureștiului. Noua bucătărie va purta amprenta lui Mugur Rusnac, un head chef de doar 24 de ani, format în restaurante de top din Irlanda și Belgia, care aduce cu el o abordare tânără și inovatoare asupra gastronomiei.

„Întreaga zonă în care se află noua noastră locație este foarte instagramabilă. Noi ne imaginăm că DeSoi poate fi punctul perfect din care poate începe sau în care se poate încheia o plimbare pe Bulvardul Elisabeta sau prin Cișmigiu”, spun fondatorii DeSoi

Vorbim cu Damian, Bogdan și Cristian în continuare despre DeSoi.

 

Cum a apărut brandul

DeSoi a apărut în urmă cu aproape trei ani, din pasiunea noastră comună pentru gastronomie. Suntem trei și suntem prieteni încă din copilărie și deși avem și alte proiecte împreună, la DeSoi ne-am dat frâu liber imaginației și dorințelor și am creat un loc în care să găsim tot ce ne place: un brunch reconfortant, o cină surprinzătoare cu ingrediente de sezon, o seară dedicată tartarului și vinuri alese cu grijă. Am început de la zero și am încercat să creăm relații cu producători locali, dar și internaționali, am căutat, descoperit, testat și selectat cele mai bune produse, iar acum suntem pregătiți pentru următorul pas: o a doua locație, mai mare, mai centrală, dar la fel de primitoare.

 

Conceptul

Damian Morcovescu: Astăzi, DeSoi este mai mult decât un restaurant, este un one-stop shop gastronomic, un amestec de băcănie & wineshop cu un restaurant a cărui bucătarie e deseori prea mică pentru ideile mari pe care le avem. Noua locație va oferi echipei libertatea de a crea în voie și sperăm că ne va permite să punem în prim-plan preparatele noastre. Vom păstra și aici elementele care definesc DeSoi, masa comună,  “biblioteca” de vinuri în fața căreia ne place să povestim și o serie de produse locale de băcănie, dar atenția va fi îndreptată spre meniul de brunch și cină.

 

Amprenta voastră

Bogdan Ivan: DeSoi a început ca un restaurant într-o băcănie. Am gândit din start preparate cu ingrediente pe care le găsești și la raft și pe care le poți lua acasă pentru a experimenta cu ele la rândul tău, sau pur și simplu pentru a împărtăși cu cei dragi bucuria unei descoperiri culinare.  Când revii apoi la noi, găsești aceeasi desfătare sub mai multe forme: gustări de luat acasă (sandwich-uri, plăcinte și alte bunătăți), everyday brunch și cină à la carte. Suntem mereu în mișcare, încercând să satisfacem poftele tuturor celor care ne trec pragul.

 

Provocările

Cristian Ivana: Totul a început cu niște rafturi pe care încet-încet s-au adunat povești și descoperiri. A fost o adevarată provocare să adunăm laolalta această colecție de produse #desoi, mai ales pentru că cele românești sunt prea puțin cunoscute. Pentru noi, însă, a fost un adevărat “labor of love”- un proces făcut din pasiune și plăcere, așa că nu ne plângem, din contră, de abia așteptam să ducem povestea mai departe.

 

Amenajarea spațiului

Bogdan Ivan: Ca și prima dată, designul noului spațiu de pe bulevardul Regina Elisabeta nr. 38, care este în apropierea parcului Cișmigiu și la parterul clădirii Hotelului Cișmigiu, poarta amprenta arhitectului Alexandru Dabija, care a reușit să îmbine cu succes nevoile practice ale unui restaurant cu acel “wow” pe care ni l-am dorit. Am vrut să păstrăm interacțiunea dintre client și produs, spre exemplu opțiunea de a-ți alege singur vinul după ce ai examinat eticheta, conceptul nostru de sharing table și, în același timp, să punem în valoare și frumusețea și moștenirea deosebită a clădirii.

 

Cum ați gândit locul să fie instagramabil

Bogdan Ivan: Cred că e important de spus că întreaga zonă în care se află noua noastră locație este foarte instagramabilă. Noi ne imaginăm că DeSoi poate fi punctul perfect din care poate începe sau în care se poate încheia o plimbare pe Bulvardul Elisabeta sau prin Cișmigiu. În ceea ce privește wow-factor-ul locației: va trebui să ne faceți o vizită și să-l descoperiți singuri. Vă promitem doar că nu veți rezista să fotografiați doar spațiul, ci și dish-urile noastre, care sunt cu adevărat speciale.

 

Meniul

Damian Morcovescu: Meniul este semnătura head chef-ului nostru, Mugur Rusnac. Preparatele nou create se alătură unor dish-uri deja iubite de către clienții noștri, la care nu ne gândim să renunțăm nici în noua locație. Indiferent de alegere, toate preparatele poartă amprenta noastră: ingredientele descoperite pe rafturile băcăniei și puse în valoare prin ideile pline de creativitate ale lui Mugur.

 

Cum se poate pune un restaurant pe harta locurilor „must try”

Cristian Ivana: Prin pasiune, disciplină și prin dorința de a nu accepta niciodată acel “las’ că merge și așa”. Avem curajul de a experimenta și de a încerca iar și iar până găsim acel ceva care ne entuziasmează cu adevărat  - acel vin bun, echilibrul perfect în farfurie sau aroma perfectă a cafelei de dimineață. La fel de important, considerăm noi, este și căldura cu care îi întâmpinăm pe toți cei care ne vizitează.

 

O zi obișnuită pentru voi în culisele restaurantului

Nu credem că există nicio zi în care să nu fim prezenți în locație. E adevărat că o mare parte din treabă ține de partea administrativă, însă apar zilnic și momente pe care ne face plăcere să le împărtășim: Chef Mugur testează un nou preparat sau avem de gustat vinuri pentru a decide ce punem pe raft. Mai este un “ritual” care ne bucură mult: discuțiile cu clienții. De multe ori îi abordăm pe cei care par nehotărâți în fața raftului de vinuri sau răspundem curiozităților legate de meniu.

 

Promovarea

Cristian Ivana: Canalul principal de promovare este social media, unde ne place mult să spunem povești: fie că e vorba despre ce facem noi zi de zi în culisele restaurantului, fie despre producătorii pe care îi găzduim pe rafturile DeSoi prin conceptul #negustories. Încercăm, de asemenea, să ajungem la cât mai multe expoziții și festivaluri de profil ca parteneri de încredere ai producătorilor, fie ei mici sau mari, locali sau, de ce nu, chiar și internaționali.

 

Clienții și poveștile lor

În cei trei ani și jumătate am strâns nu doar povești frumoase, ci și mulți prieteni. În nenumărate rânduri ne-au emoționat cuvintele frumoase și complimentele primite de la clienții noștri - lucruri care ne-au dat energie și ne-au inspirat să mergem mai departe și să încercăm mereu să fim mai buni decât ieri.

Oaspeții DeSoi vin pentru astmosfera primitoare, bucuria unei cafele de specialitate, simplitatea unui sandwich cu ingrediente atent alese, sau plăcerea unui pahar de vin ales chiar de ei. Dar, la fel de mult, sunt deschiși și bucuroși de a sta la masa noastră mare și de a împărtăși momente mici cu oameni noi.

Cel mai frumos feedback? Hmm… atunci când ni se spune că se vede că punem suflet în ceea ce facem.

 

În ce fel v-a schimbat pe voi acest business ca oameni, nu doar ca antreprenori

Bogdan Ivan: Ne place să glumim că ne-am îngrăsat! (râde). Vorbind serios… cred că am adunat foarte multe cunoștinte și ne-am lărgit foarte mult orizonturile. Echilibrul între partea creativă și partea pragmatică e susținut de personalitățile noastre foarte diferite: fiecare are focusul în zone distincte ale business-ului, deși toți împărtășim aceeași pasiune - și astfel împreună reușim să ne completăm perfect.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related