Horatiu Dimulescu: Mobile Advertisingul functioneaza bine atata timp cat consumatorul detine controlul

un interviu cu Horatiu Dimulescu (Managing Mobile Advertising, Vodafone Romania)

Piata de Mobile Advertising va continua sa creasca anual prin dezvoltarea de noi canale si solutii tehnologice indreptate catre utilizatorii de telefonie mobile, potrivit lui Horatiu Dimulescu - Manager Mobile Advertising, Vodafone Romania. Din cercetarile Vodafone, aproape 58% dintre utilizatorii romani de telefonie mobila apreciaza ca ar fi placut sa primeasca mesaje publicitare prin SMS si MMs pe telefonul mobil, iar 30% considera ca acestea le-ar fi utile. Despre criteriile de selectare a publicului tinta, avantajele acestui gen de promovare cat si despre viitorul advertisingului pe terminalele mobile, puteti afla din interviul SMARK. Pe 25 februarie, in cadrul evenimentului Mobile Advertising Congress, reprezentantii Vodafone va vor dezvalui mai multe despre ceea ce inseamna publicitatea pe mobil.

Anca Zaharia: Care sunt criteriile de selectare a publicului tinta?

Horatiu Dimulescu: In prezent Vodafone ofera mai mult de 10 criterii standard de profilare si foarte multe altele in proiecte speciale. Printre criteriile standard cele mai des intalnite se numara varsta, genul, veniturile estimate, locatia si profilul comportamental. In ceea ce priveste proiectele speciale, fiecare dintre ele reprezinta atat o provocare, cat si o oportunitate de a demonstra advertiserilor ca daca ei isi cunosc destul de bine clientii, noi ii putem ajuta cu trimiterea de mesaje catre acestia.

Anca Zaharia: Care sunt cele mai intalnite obiective ale companiilor care apeleaza la acest tip de promovare?

Horatiu Dimulescu: Marea majoritate a campaniilor urmaresc popularizarea promotiilor curente sau sporirea traficului in locatiile advertiserului. Exista de asemenea advertiseri care au trecut la urmatorul nivel, implicandu-se intr-o comunicare activa cu targeturile lor, folosind o combinatie de canale.

Anca Zaharia: Care sunt avantajele pe care le ofera Vodafone AdPlus?

Horatiu Dimulescu: Vodafone AdPlus vine sa completeze mixul actual de promovare aducand beneficiile unei extraordinar de bune targetari, unei eficiente ridicate datorata comunicarii personale si unui reach comparabil cu al principalelor canale ATL.

Anca Zaharia: Cat de receptiv este publicul tinta la primirea pe telefonul mobil a unor mesaje comerciale si cu continut personalizat?

Horatiu Dimulescu: Conform studiilor facute de Vodafone, clientii apreciaza ofertele primite pe oricare dintre canalele de Mobile Advertising oferite de Vodafone atata timp cat acestea sunt targetate, nu se depaseste un anumit numar de mesaje lunar si exista posibilitatea de a opta pentru primirea sau oprirea acestor mesaje. Cu alte cuvinte, Mobile Advertising functioneaza bine atata timp cat consumatorul are controlul asupra optiunilor sale si primeste informatii relevante.

Anca Zaharia: Cati abonati Vodafone sunt de acord sa primeasca publicitate pe mobil?

Horatiu Dimulescu: In acest moment aproximativ 4,8 milioane clienti au raspuns favorabil pentru primirea de mesaje cu caracter comercial, intelegand beneficiile mobile advertising-ului.

Anca Zaharia: Care credeti ca este viitorul advertisingului pe terminalele mobile? Care este potentialul pentru acesta in pietele emergente, precum tarile est-europene?

Horatiu Dimulescu: Mobile Advertisingul este un domeniu aflat intr-o crestere rapida, atat in tarile cele mai dezvoltate cat si in Europa de Est. La nivel mondial se estimeaza continuarea cresterii rapide a acestui domeniu iar Romania, iar cresterea de aproximativ 60% din ultimul an, nu face exceptie de la aceasta tendinta.

Anca Zaharia: Cum contribuie display advertisingul la cresterea valorii unui brand?

Horatiu Dimulescu: Display Advertisingul a fost, este si, probabil, va ramane in planurile media atunci cand o firma doreste sa obtina brand awareness si brand favorability. Mobile Advertising vine sa completeze exact acest brand favorability prin crearea unei relatii intre consumator si brand, oriunde s-ar afla consumatorul. De aceea, combinarea display advertising cu mobile advertising poate aduce beneficii substantiale pe termen lung pentru branduri.

Anca Zaharia: La cat estimati piata de mobile marketing in acest moment?

Horatiu Dimulescu: Piata de mobile marketing creste anual prin dezvoltarea de noi canale si solutii tehnologice indreptate catre utilizatorii de telefonie mobila.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Sectiune



Related