[SMARK KnowHow: Marketing Research & Trends] Evolutia a doua nevoi esentiale ale consumatorului si trendurile aferente. Maria Stefanescu (Ipsos), despre apartenenta la grup si progresul individual

[SMARK KnowHow: Marketing Research & Trends] Evolutia a doua nevoi esentiale ale consumatorului si trendurile aferente. Maria Stefanescu (Ipsos), despre apartenenta la grup si progresul individual
Foto: Antonescu Dumitru

Maria Stefanescu (Senior Qualitative Researcher, Ipsos Research) a continuat primul panel de la Marketing Research & Trends 2015 vorbind despre evolutiile unor nevoi ale consumatorilor, ce au fost percepute ca trenduri - si urmate, de asemenea - in diverse perioade. Astfel, Maria a desfasurat pentru audienta de la UniCredit Tower evolutia a doua nevoi esentiale ale omului - cea de apartenenta la grup si cea de progres individual - precum si expresiile acestora in business, marketing si comunicare de-a lungul timpului.

Evolutia nevoii de apartenenta la grup

2006: validarea de grup; alegerile fiecaruia cantaresc mai mult cand sunt impartite de grup;
2010: intoarcerea la traditii, la valorile esentiale si autentice, specifice oricarui grup;
2012-2013: "suntem impreuna online"; unificarea emotiilor simtite analogic si exprimate digital;

2015: Peer-to-peer economy sau trecerea de la McDonald-izare la Uber-izare, cum a mai numit-o Maria.

Apartenenta la grup incepe sa treaca la urmatorul nivel - cel activ. Cu alte cuvinte: sa fii parte dintr-un grup presupune sa contribui la grup si/sau sa actionezi alaturi de grup.

Nu mai e vorba doar de a "exista" in retea, ci si de a intreprinde actiuni in interiorul retelei, adauga Maria, iar asteptarile de la branduri presupun parteneriate reale in ceea ce priveste aceste demersuri.

Oamenii isi iau in mana economia, grija fata de mediu, responsabilitatea parerilor, constienti ca este timpul de a schimba lucruri impreuna, spune Maria.

Evolutia nevoii de a progresa - partea individuala

2008: a fost perioada de revolta, anti-resemnare - regandirea mitului Miorita intr-un cadru actual, perioada "revolutiei" Guerilla;
2010: trecerea la arme, asumarea responsabilitatilor pentru spatiul public si actionare; curajul de a face ceea ce gandesti; perioada in care a luat nastere proiectul Let's Do It Romania;
2012-2013: performanta tine de fiecare dintre noi, acum fiind timpul ca cineva sa recunoasca meritele individului - exemplu: campania Vodafone - "Romanii au Initiativa";

2015: nevoia de progres tine de upgrade-uri: multi-carierismul. Lumea digitala se afla intr-un continuu upgrade si ii inspira pe oameni sa sa priveasca pe sine in acelasi mod, in plan profesional.

Ce trebuie sa faca brandurile: upgrade-uri proprii la nivel de identitate, imagine sau portofolii.

Concluzie

Valorile fundamentale si expresiile de comunicare nu sunt acelasi lucru. Daca primele sunt stabile, cele din urma se schimba si trebuie updatate odata cu trecerea timpului.

Marketing Research & Trends 2015 este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Starcom MediaVest Group, ISRA Center, Spoon.

Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner.

Fotografiile de la eveniment poarta semnatura lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Grafica si Tipar

Grafică şi Tipar este poziţionată ca o agenţie de producţie creativă, cu expertiză în conceperea şi producerea de materiale pentru campanii de marketing şi comunicare. Activitatea noastră se desfăşoară... vezi detalii »

Oameni

Subiecte

Sectiune



Related