[SMARK KnowHow: Marketing Research & Trends] Mihai Barsan: Cei care au in prezent intre 25-49 de ani sunt cea mai atractiva parte a populatiei

[SMARK KnowHow: Marketing Research & Trends] Mihai Barsan: Cei care au in prezent intre 25-49 de ani sunt cea mai atractiva parte a populatiei
Foto: Antonescu Dumitru

Mihai Barsan (Marketing VP, Ursus Breweries) deschide ultimul panel din prima zi de Marketing Research & Trends 2015 cu o prezentare despre trendurile care nu afecteaza numai comunicarea, ci si intreg mersul societatii in care traim. In baza evolutiei demografice a populatiei in Romania, Mihai identifica cateva trenduri pentru urmatorii 5 ani.

In functie de generatia careia se adreseaza, brandurile trebuie sa aiba in vedere cateva caracteristici: daca nu vorbesti digital, generatia Z (<25 de ani) te va ignora; generatia Y (25-34), care se va micsora numeric din cauza scaderii ratei natalitatii post-comuniste, brandurile vor trebui sa isi dubleze eforturile de comunicare; generatia X (34-49 de ani) este cea mai stabila financiar si are cea mai mare putere de cumparare; in final, generatia Baby Boomers (peste 50 de ani) este singura generatie care va creste numeric in urmatorii 5 ani si care va avea putere de cumparare mai mare decat oamenii de aceeasi varsta din trecut.

In Romania, spre deosebire de tarile din Occident, segmentele de populatie difera: daca tinerii sunt mai numerosi in afara, in tara noastra este mai numeroasa generatia X, datorita faptul ca acestia din urma s-au nascut in perioada comunista, cand avorturile erau interzise.

Urmatoarele segmente demografice, spune Mihai, sunt cele care vor inregistra cele mai notabile cresteri:

- generatia X (34-49, venituri mari, numerosi si stabili din punct de vedere demografic), care pune accent pe viata de familie si viata sanatoasa;

- Baby Boomers (50+). Pentru ei, este importanta sanatatea si relaxarea, dar sa isi traiasca viata, vor sa se simta tineri si au resursele materiale necesare pentru a calatori si isi creste calitatea vietii.

Cei care au in prezent intre 25 si 49 de ani vor forma, in 5 ani, cel mai atractiv pol de crestere: aici este puterea de cumparare si decizie, cu o dinamica pozitiva in urmatorii ani. Ei vor decide castigatorii pe majoritatea pietelor din consumatori. 

Mihai incheie referindu-se la categoriile de produse identificate ca avand cel mai mare potential de reusita in urmatorii 5 ani: farmaceutice, cosmetice, stil de viata sanatos, turism de aventura, produse pentru intreaga familie.

Marketing Research & Trends 2015 este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Starcom MediaVest Group, ISRA Center, Spoon.

Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner.

Fotografiile de la eveniment poarta semnatura lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Grafica si Tipar

Grafică şi Tipar este poziţionată ca o agenţie de producţie creativă, cu expertiză în conceperea şi producerea de materiale pentru campanii de marketing şi comunicare. Activitatea noastră se desfăşoară... vezi detalii »

Sectiune



Related