Brandul Peris are o traditie de aproape 50 de ani in cresterea porcinelor si comercializarea produselor din carne, insa de curand brandul a inceput un proces de rebranding, proces evidentiat si printr-un nou concept de magazin de desfacere a produselor. Despre acestea, precum si despre tipologia consumatorilor brandului, tipuri de produse comercializate si campanii de CSR in care se implica un brand de produse din carne, ne-a vorbit Cristina Norocel (Director Marketing si Comunicare, Grupul REINVENT- Holding ce detine productia si distributia brandului Peris).
SMARK: Stim ca Peris e prezent pe piata de mai mult de 40 ani. Ce s-a intamplat in aceasta perioada?
Cristina Norocel: Povestea porcului de Peris incepe in anul 1963, cand, intre lacul Snagov si raul Ialomita, a fost edificata, cu sprijinul englezilor, ferma de porci de la Peris. In anul 1970, a fost initiata activitatea de cercetare, prin crearea Statiunii Centrale de Cercetare pentru Cresterea Porcinelor, iar in anul 1981 a fost infiintat Institutul de Cercetare si Productie pentru Cresterea Porcinelor Peris, prin inglobarea a sapte complexe de selectie.
De-a lungul anilor, aceste investitii au generat rezultate precum: omologari si brevetari, ameliorari, obtinerea unor rase hibride, imbunatatiri ale metodologiilor de selectie si ale tehnologiilor de crestere, parteneriate cu clinici medicale si institute de cercetare din domeniul biologic, agronomic si al medicinei. S-au obtinut scroafe hibride cu performante reproductive superioare si hibrizi comerciali PERHIB. Au fost, de asemenea, ameliorate populatiile de Landrace si Marele Alb.
In prezent, noul management al Romsuintest Peris S.A. implementeaza un amplu proces de modernizare si retehnologizare, restructurare si repozitionare. S-a modernizat unul dintre complexele porcine, a fost construit un abator nou si s-a achizitionat o dotare la nivelul ultimelor standarde pentru Laboratorul de Analiza Fizico-Chimica si Microbiologica. Mentinerea si chiar imbunatatirea calitatii carnii, in conditiile sporirii procentului de tesut muscular din carcasa, a fost directia vizata de cercetarile desfasurate in unitate.
SMARK: In ce consta procesul de rebranding prin care trece brandul Peris?
Cristina Norocel: Peris a devenit treptat, un brand matur, cu o imagine neconturata. Rebrandingul a avut drept obiectiv repunerea brandului in drepturile sale, prin cultivarea valorilor care au stat la baza succesului Peris: incredere, satisfactie, sanatate, apartenenta.
Procesul de rebranding a presupus dezvoltarea unei strategii de brand, in jurul careia au fost construite personalitatea si identitatea vizuala, dar si repozitionarea pe piata produselor si preparatelor de carne.
S-au avut in vedere cei aproape 50 de ani de traditie in cresterea porcilor, experienta celor peste 20 de ani in cercetare, prin infiintarea Institutului de Cercetare si Perhibul, care au condus la obtinerea singurei rase create in Romania, dar si recunoasterea calitatii produselor "de Peris".
Logo-ul transpune aceasta poveste intr-o imagine, a carei culori, sugereaza seriozitatea si maturitatea brandului. Frunzele verzi au un caracter simbolic si confera un aer de natural. Sloganul "Gustul Cunoscut" comunica atributele brandului, fundamentat pe trecut, familiar, competent, actual, romanesc.
"Porcul de Peris" a fost dintotdeauna faimos pentru pieptul si picioarele foarte musculoase, proportia mare de carne din masa totala, fragezimea, aspectul placut si gustul sau inconfundabil. Deoarece carnea de porc este un produs de baza in alimentatia consumatorului, iar ambalajul este un indicator important in perceptia asupra calitatii produsului, am avut grija ca designul ambalajelor sa ilustreze caracteristicile produselor, gustul si prospetimea, dar sa pastreze in acelasi timp nota vizuala atractiva a logo-ului.
SMARK: Ce tipuri de produse comercializati?
Cristina Norocel: Peris este prezent pe piata produselor si preparatelor din carne cu gama DeGust, adresata segmentului premium, gama DePlin, adresata segmentului mainstream, iar cat de curand vom lansa gama de mezeluri pentru cei mici, denumita DePici. Carnea macra este comercializata sub denumirea de Peris.
Diferenta, dintre aceste game, consta in concentratia de carne din produse. Mezelurile sunt 100% naturale, in procesul de productie nu se folosesc nitriti, MDM-uri si E-uri nocive. Aceasta compozitie, dar si unicitatea gustului preparatelor, sunt determinate de cercetarile si ameliorarile genetice si pe linie de nutritie. Au fost abordate si aprofundate studii privind efectul unor enzime si probiotice asupra modului de valorificare a hranei, perfectionarea tehnologiilor de preparare, conservare si administrare a nutreturilor.
SMARK: Ati lansat un nou concept de magazin de comercializare a produselor Peris. Prin ce este acesta diferit de magazinele traditionale?
Cristina Norocel: Magazinul, care a fost inaugurat la inceputul anului 2012 ofera clientilor produse 100% naturale, fara nitriti, nitrati, MDM-uri si E-uri nocive. Pe langa produsele de Peris, in cadrul magazinului punem la dispozitie clientului si produse conexe: paine, oua, branza, lapte, dar si vin. Colaborarea se face cu producatori romani, care respecta, ca si Peris, retete naturale.
Decorul, modern si primitor, reflecta personalitatea premium a brandului. In cadrul punctului de desfacere desfasuram diferite campanii promotionale, degustari de vin, branzeturi si alte delicatese culinare preparate de catre Dan Boerescu cu produsele Peris.
SMARK: Care este tipologia consumatorului Peris?
Cristina Norocel: Brandul Peris se adreseaza persoanelor din mediul urban, cu varste cuprinse intre 30 si 60 de ani, cu educatie medie si superioara. Consumatorul nostru este informat, are necesitati distincte si nu doar de baza in ceea ce priveste alimentatia. El este interesat de calitate si sanatate, de experienta gustului si cunoasterea provenientei hranei.
SMARK: Cum se implica un brand de produse din carne in campanii de CSR?
Cristina Norocel: Noul management al Romsuintest Peris SA este implicat activ in diferite proiecte de responsabilitate sociala, fiind, printre altele, initiatorul campaniei "Ora Pamantului" in Romania. Anual, sub sloganul "Lasa Pamantul sa respire!", s-a urmarit implicarea institutiilor publice, societatilor din toate domeniile de activitate, precum si a cetatenilor, intr-un demers care sa produca schimbarea mentalitatii asupra mediului inconjurator, printr-un simplu gest de stingere a luminilor si decuplare a echipamentelor electronice aflate in stand-by, pentru o ora. Denumita Earth Hour, manifestarea se desfasoara anual la nivel mondial si isi propune sa determine factorii de decizie guvernamentali, sa recurga la masuri ferme pentru stoparea fenomenului de incalzire globala.
Compania participa si la actiuni de sustinere a educatiei, prin dezvoltarea proiectelor sustinute de USAMVB. Acestea vizeaza primirea in stagii de practica a unor studenti si oferirea know-how-ului necesar acestora in domeniul zootehnic.
SMARK: Dupa procesul de rebranding, ce planuri aveti pentru Peris?
Cristina Norocel: Si in acest an, vom continua sa investim in tehnologie, distributie si comunicare. Pana la sfarsitul lui 2012, ne propunem sa avem deschise un numar total de 11 magazine. Pana finele lui 2013, intentionam sa avem un numar de 21 de magazine cu prezenta a brandului Peris in Bucuresti, Ploiesti, Brasov si Constanta. Pana la finele lui 2014, se vor investi 17 milioane EUR pentru amenajarea moderna a Complexului nr.2 de la Peris, cu o capacitate totala de 100.000 capete porcine si spre extinderea retelei de distributie proprii.
Intentionam sa lansam oficial brandul prin dezvoltarea unei campanii de comunicare, care sa readuca "Porcul de Peris" nu numai in mintea romanului, dar si pe masa lui. Am lansat site-ul Peris destinat consumatorului final, urmand ca ulterior brandul sa fie prezent si in social media.






















Comentarii
Unul dintre domeniile in care activeaza grupul Reinvent este acela al preluarii si reorganizarii societatilor comerciale. Asemenea situatii implica operatiuni complexe de gestionare a datoriilor, insotite de tensiuni la nivelul tuturor factorilor implicati: actionari si angajati ai companiilor preluate, furnizori, colaboratori, angajati si parteneri proprii.
Nu trebuie sa-si inchipuie nimeni ca Reinvent Consulting va veni cu valizele pline de bani pentru a acoperi datoriile celor care au adus companiile in pragul falimentului, uneori cu buna stiinta. Mai ales atunci cand este vorba de bunuri si produse supraevaluate. Nu avem si nici nu vom plati asemenea datorii. Nu vom fi complici la asemenea escrocherii.