Tehnologii noi folosite in retail la nivel international

Tehnologii noi folosite in retail la nivel international

Magazinul viitorului ar putea avea vitrine care interactioneaza cu trecatorii, invitandu-i in universul retailerului. Ar putea avea rafturi sub forma unor ecrane tactile care sa le permita clientilor sa rasuceasca pe toate partile toate produsele brandului, nu doar pe cele disponibile in forma fizica in magazin, sau s-ar putea muta in strada sub forma unor simple panouri pe care telefoanele sa le poata scana pentru a face cumparaturi. Magazinul viitorului s-ar putea folosi de smartphone-urile clientilor pentru a le afla preferintele sau pentru a le trimite la cabina de proba toate produsele dorite. Retailerii ar putea sa foloseasca oglinzi inteligente care sa le arate consumatoarelor cum le-ar sta cu o anumita nuanta de ruj fara a-l atinge de buze. In plus, le-ar mai putea oferi clientilor nu doar o experienta de cumparaturi, cat o experienta de viata care sa-i scoada din cotidianul agitat.

Toate acestea sunt schimbari pe care comportametul nostru, al consumatorului, le declanseaza, pe care o serie de branduri le-au implementat si pe care le vom aminti in continuare pentru a ne contura o imagine de ansamblu asupra viitorului retailului. Mai multe despre comportamentului cumparatorului si al consumatorului si cum pot fi aplicate informatiile despre el vom afla in cadrul conferintei Marketing Research Conference 2013, un eveniment din seria SMARK KnowHow care are loc pe 15 si 16 mai. Pentru toti cei care se inscriu pana pe data de 8 mai inclusiv este disponibil un pret de tip early bird, cu 15% reducere.

Vitrine care creeaza o experienta de brand

Brandul intra prima data in contact cu trecatorii prin intermediul vitrinelor unui magazin. Dar cum ar fi daca tehologia ar putea interveni pentru a opri trecatorii in fata vitrinei printr-o experienta interactiva, reusind sa transmita si caracteristicile brandului? LEGO a reusit asta in Chicago prin intermediul unui dispozitiv Kinect instalat in fata vitrinei, permitandu-le tracatorilor sa se transforme in omuleti LEGO carora sa le controleze miscarile cu corpul lor.

Alte branduri care au apelat la vitrine inteligente au fost Bloomingdales, care le-a permis trecatorilor sa probeze virtual ochelari, sau BMW, in magazinul caruia vitrinele transformau masinile normale de pe strada in autoturisme ale viitorului.

Rafturi virtuale care usureaza decizia si efortul cumparatorului

Inovatia vine si in ceea ce priveste rafturile magazinelor care pot sa sustina business-ul retailerului mai mult decat ne-am obisnuit. adidas a folosit tehnologia Intel pentru adiVERSE Footwear Wall, un perete digital cu ecrane tactile care permiteau cumparatorilor sa vizualizeze 3D nu doar produsele aflate in stoc, ci pana la 8.000 de produse ale brandului.

Sursa: psfk - adidas Wall

adidas le-a permis astfel celor care intrau in magazin sa obtina informatii pe care le-ar fi gasit in mod normal pe internet si nu intr-un magazin fizic. Impreuna cu promotiile derulate in mod clasic in magazin, initiativa a dus la crearea unei adevarate experiente de brand in magazin si la o crestere de 500% a vanzarilor dupa instalarea peretelui interactiv.

Oglinzi inteligente care usureaza alegerea 

Tehnologia are implicatii pozitive si din perspectiva igienei. Marks & Spencer a instalat 10 oglinzi inteligente cu ajutorul carora clientele pot afla cum ar arata cu o anumita nuanta de fard sau cu un anumit ruj fara a le incerca cu adevarat pe pielea lor.

Continut digital in interiorul produselor pentru a spune o poveste

Daca fiecare bucatica dintr-un magazin poate fi modificata cu tehnologii de ultima generatie pentru a raspunde nevoilor consumatorilor, de ce brandurile nu ar imbogati experienta consumatorului si prin intermediul produselor? Burberry a ales sa spuna o poveste incluzand tag-uri digitale in produsele sale, care puteau fi scanate cu un device mobil sau cu o oglinda high-tech pentru a declansa un film scurt care arata cu cata grija a fost lucrat fiecare obiect in parte.

Sursa: psfk- Burberry Smart Personalisation tag

Burberry a inclus si el oglinzi high-tech in interiorul magazinului sau emblema din Londra. Odata ce oamenii din magazin probau un articol vestimantar, ecranele din oglizi reactionau in timp real la tag-urile digitale din interiorul lui, lansand filmuletul despre modul in care a fost creata haina respectiva.

Serviciul era parte a campaniei Made To Order in care cosumatorii puteau comanda cu un smartphone produse direct de pe podiumul de prezentare. Hainele erau livrate in 9 saptamani, personalizate pe masurile cumparatorului si cu o placuta gravata cu numele lui (de exemplu: “MADE FOR ELIZABETH THOM”).

Personalizarea prezentei in-store

Neiman Marcus, un lant de magazine de haine premium, a lansat o aplicatie location-aware pentru iOS numita NM Service. Imediat ce un utilizator intra in magazin, consultantii de vanzari erau anuntati prin aplicatie, primind totodata si toata istoria de cumparaturi din magazin a clientului respectiv, impreuna cu imaginea de profil de pe Facebook a acestuia, pentru a putea oferi recomandarile potrivite. Aplicatia ii permitea utilizatorului chiar sa-si selecteze consultantul de vanzari dorit si sa-si faca o programare la acesta.

I se poate intampla oricui sa mearga singur la cumparaturi si se trezeasca in situatia de a nu putea alege intre mai multe outfit-uri, situatie in care o alta parere este necesara. Pentru astfel de situatii a fost creata Voto, o aplicatie pentru iOS care le da posibilitatea utilizatorilor sa distribuie in reteaua lor poze cu articolele vestimentare care le plac, urmand ca prietenii inscrisi in aplicatie cu profilul de pe o platforma de social media sa voteze. Voto poate fi utilizat si de catre branduri pentru ca le permite acestora sa distribuie poze cu produsele in reteaua lor si sa le supuna votului fanilor, afland astfel informatii despre preferintele acestora si despre trenduri.

Hointer, care comercializeaza blugi de designer pentru barbati, a lansat un nou format de magazin impreuna cu o aplicatie care sa le usureze experienta cumparatorilor. Intr-un magazin de dimensiuni mari, fara angajati care sa interactioneze cu clientii, fiecare pereche de blugi este expusa impreuna cu un QR code. Prin intermediul unei aplicatii, utilizatorul il poate scana, isi poate selecta marimea potrivita, iar produsele dorite il vor astepta la cabina de proba, totul robotizat. Tot din aplicatie, in timp ce se afla in cabina de proba, poate cere o alta pereche de blugi.

Acestea sunt doar cateva exemple de branduri care au integrat tenologiile moderne intr-un magazin al viitorului, ca raspuns la schimbarile in comportamentul cumparatorilor. Mai multe despre consumatori si cumparatori, dar si despre identificarea barierelor de achizitie sau modalitati de identificare a unor audiente valoroase puteti afla la conferinta Marketing Research Conference 2013 pe 15 si 16 mai.

Marketing Research Conference 2013 este o conferinta din seria SMARK KnowHow si este cel de-al treilea din 2013, fiind dedicat profesionistilor din industria de marketing si comunicare.

Partener de know-how al Marketing Research Conference 2013 este Starcom MediaVest Group.

Evenimentul este sustinut de Agrafa, 360 Revolution, Trade Media si Casa de Traduceri, iar creative food provider este frufru. Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24-FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV, Doing Business, IAA, UAPR si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Marks

Marks este un nou tip de echipa, iar fondatorii Marks sunt specialisti care vin atat din “lumea clientului”, cat si din “lumea agentiilor”; specialisti in domenii diferite –... vezi detalii »

Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Related