Femei vs. barbati in social media

Femei vs. barbati in social media

Femeile folosesc in medie 20.000 de cuvinte pe zi, in timp ce un barbat doar 7.000. Atunci cand femeia ajunge seara acasa, barbatul deja si-a consumat mare pare din “norma” de cuvinte pe ziua respectiva. Mai in gluma mai in serios, femeile comunica mai mult decat barbatii, iar Lacramioara Loghin (Managing Director, Exact Cercetare si Consultanta) si Stefan Andrei (Business & Product Development Consultanta, Exact Cercetare si Consultanta) ne-au explicat in cadrul Marketing for Women, eveniment din seria SMARK KnowHow, despre nevoia de comunicare a doamnelor in online si cum se diferentiaza comportamentul reprezentantilor celor doua sexe in acest mediu.

Cei doi au inceput prin a preciza ca sunt 2.440.000 de femei in Romania, in mediul urban, cu varste intre 15 si 49 ani, care sunt utilizatoare de internet, iar dintre acestea, 1.630.000 fac achizitii online. Intreaga prezentare a lui Stefan si a Lacramioarei s-a bazat pe rezultatele din 2011 si 2013 furnizate de Barometrul Digital Exact Cercetare si Consultanta. Cercetarea a fost realizata online, pe un panel de 600 de respondenti din mediul urban, atat barbati, cat si femei, cu varsta intre 15 si 49 ani.

Despre femei aflam ca:

-          Aproape toate cele peste 2 milioane de femei utilizatoare de internet au un cont de Facebook (93%), iar numarul lor a crescut cu 6 puncte procentuale din 2011 pana in prezent;

-          83% dintre aceste femei intra pe Facebook zilnic, cu 22 puncte procentuale in crestere fata de 2011;

-          45% utilizeaza smartphone-urile pentru a naviga pe internet in fiecare zi;

-          O treime dintre ele detin un cont de LinkedIn, in crestere cu 10 puncte procentuale in comparatie cu 2011;

-          40% dintre aceste femei utilizeaza si alte retele sociale in fiecare saptamana;

-          82% folosesc un motor de cautare in fiecare zi;

-          48% cauta clipuri sau filme in fiecare zi;

-          34% folosesc site-urile de stiri zilnic;

-          79% folosesc contul de e-mail zilnic;

-          51% intra pe chat zilnic;

-          49% folosesc SMS-urile zilnic.

Femei vs. barbati in social media

O perspectiva comica asupra felului in care functioneaza mintea unei femei si cea a unui barbat ne-o ofera si Mark Gungor. El spune ca mintea unui barbat este alcatuita din cutiute mici in care stocheaza informatia despre anumite subiecte, iar atunci cand este nevoie deschide o singura cutie si doar pe aceea. In schimb, mintea unei femei este un mare ghem de ata si toate informatiile sunt conectate intre ele, aceasta fiind si o explicatie pentru faptul ca ele sunt emotionale si isi amintesc totul.

Pentru ca sunt diferiti, barbatii si femeile sunt interesati de aspecte diferite in social media.

Astfel, de gasirea prietenilor vechi pe Facebook sunt interesate cu precadere femeile, 70% declarand ca utilizeaza reteaua de socializare in acest scop. Tot ele vor sa pastreze legatura cu prietenii (88%) prin intermediul Facebook-ului, dau Like mai des (40%) si gasesc in media traditionala o sursa de informatii despre brand.

De cealalta parte, barbatii sunt interesati sa-si faca prieteni noi pe Facebook (36%) si sa se promoveze (28%), iar pentru a afla informatii despre branduri ei prefera sa intre pe forumuri.

Se observa astfel ca barbatii au tendinta sa caute informatii despre branduri, in timp ce femeile sa le astepte.

Relatia cu brandurile in online

Procentul barbatilor si al femeilor care sunt fani ai unor pagini de brand este aproximativ egal (64% barbati vs. 69% femei). In schimb, motivele pentru care aleg sa urmareasca o pagina de brand pe Facebook sunt diferite. Femeile fac asta pentru a citi parerile altor persoane despre brand (49%), pentru ca gasesc oportunitati pentru shopping online (67%), la fel si discounturi, cupoane si oferte speciale (47%).

De cealalta parte, barbatii aleg sa urmareasca un brand pentru a arata tuturor ca-l prefera (25%), pentru a simti ca fac parte din comunitatea brandului (22%), pentru ca le ofera un anumit statut social si pentru ca pagina de Facebook a brandului are de cele mai multe ori si jocuri si aplicatii (51%).

Lacramioara si Stefan precizeaza si ca femeile sunt mai deschise catre a cumpara direct de pe Facebook: 45% dintre femei ar face asta vs. 32% dintre barbati.

Marketing for Women este un eveniment ce face parte din seria SMARK KnowHow. Partenerul principal al conferintei este TLC, un canal din portofoliul Discovery Networks. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru.

Evenimentul este sustinut de Agrafa, 360 Revolution, Trade Media si Babylon Consult. Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Business Woman, Money Magazine, Money.ro, Money TV, Wall Street, Forbes si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Related