Barbatii - mai cheltuitori decat femeile in preajma sarbatorilor

Barbatii - mai cheltuitori decat femeile in preajma sarbatorilor

Pentru ca e luna decembrie atmosfera de sarbatoare se simte in fiecare centru comercial in care calci: melodii de sezon, luminite, globuri, zapada artificiala si brazi uriasi, vitrine impodobite si promotii de Craciun, care mai de care mai atractive, menite sa te convinga sa deschizi portofelul pentru a cumpara macar o atentie persoanelor dragi. Doar sunt sarbatorile. Si daca sunteti tentati sa credeti ca femeile sunt cele mai dornice sa cumpere cadouri, nu va grabiti sa spuneti asta cu voce tare pentru ca un studiu recent ESPN Research and Analytics arata ca barbatii americani lasa mai multi bani in magazine decat femeile in timpul sarbatorilor anuale. Este adevarat insa ca femeile petrec mai mult timp la cumparaturi.

In timp ce ele cauta fara sa achizitioneze ceva, vizitand mai multe magazine, barbatii se asteapta sa cumpere atunci cand au asta in plan si prefera sa achizitioneze mai multe produse dintr-un singur magazin. Barbatii se considera cumparatori mai rapizi si mai directi. Dar, in preajma sarbatorilor, 56% declara ca petrec mai mult timp pentru a face cumparaturile. Studiul arata ca ei intra in magazin si cumpara ce au nevoie. Apoi, ca recompensa, trec si prin magazinele de electronice si de articole vestimentare de unde aleg cateva lucruri pentru ei.

In plus, barbatii tind sa fie mai putin sensibili la pret. Pe de o parte, pentru ca vor ca persoana pentru care cumpara cadoul sa fie fericita, iar pe de alta parte, pentru ca vor sa scape rapid de task-ul inceput. Studiul arata si ca barbatii cheltuiesc cu 39% mai mult decat femeile in preajma sarbatorilor. Mai mult, ei vor sa se laude in fata prietenilor cu suma de bani cheltuita.

O alta concluzie a studiului este faptul ca barbatii cauta valoare, pe care nu o asociaza cu o cheltuiala mai mica. Pentru ei, valoarea ar putea sa insemne sa cheltuiasca mai mult, dar sa gaseasca produsul perfect, bazandu-se pe o cercetare asidua. Barbatii, mai mult decat femeile, folosesc internetul si telefoanele mobile pentru a se documenta cu privire la o achizitie potentiala.

Mai mult, 33% dintre barbati se considera pricipalii responsabili de cumparaturi pentru gospodaria lor, in crestere fata de procentajul de barbati care se descriau in acelasi mod in 1985 (14%).

Despre comportamentul de cumparaturi al barbatilor din Romania aflam insa din studiul „Barbatul – de la arc la shopping cart”, realizat de Lighthouse Group sub umbrella SMARK Research. Raportul identifica 7 tipologii masculine. In timp ce in grupele tinere de varsta s-au conturat ‘Devoratori’ (“experientele noi ma energizeaza”), ‘Responsabili’ (“imi place sa risc pentru ca asta inseamna noi oportunitati, dar imi place sa o fac controlat”) si ‘Exploratori’ (“imi place sa explorez noi teritorii”), in segmentul matur (40-65 ani) observam ponderea covarsitoare a ‘Optimistilor’ (“nu am multe posibilitati financiare, dar ma descurc, viata merge inainte oricum”), ‘Refractarilor’ (“nu doresc sa schimb ce sunt sau am - sunt impacat cu mine”) sau ‘Atemporalilor’ (“sunt in lumea mea si nu vreau sa ies prea curand’). Studiul arata, de exemplu, ca exploratorii considera pretul cel mai bun indicator de calitate. In plus, ei cumpara programat, dar nu rezista tentatiei de a lua ceva si de langa casa de marcat, cu toate ca nu se afla pe lista.

Barbatul – de la arc la shopping cart” este cel de-al noualea raport de cercetare de piata realizat sub umbrela SMARK Research. Partenerii media sunt: SMARK, IQads, IAA, UAPR, Money.ro, BIZ, WallStreet.ro, Realitatea.net si Radio Guerrilla.

Lighthouse este companie de research ce activeaza pe piata din Romania din 2002. Cu o experienta vasta in multiple categorii de consum, ofera servicii de cercetare personalizate si strategic orientate, actionand conform principiului "Actionable Answers to Relevant Questions".

SMARK Research este un serviciu asociat comunitatii de marketing SMARK, prin care sunt identificate trenduri relevante ale pietei si sunt oferite solutii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate in colaborare cu cele mai importante firme de research din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Subiecte

Sectiune



Related