Reminiscente din preistoric: cum fac barbatii cumparaturi

Reminiscente din preistoric: cum fac barbatii cumparaturi

Marti Barletta, autoarea cartii "Marketingul adresat femeilor", spune ca barbatii cauta in primul rand solutii atunci cand merg la cumparaturi. Daca vor un produs, il vor cumpara pe primul care corespunde criteriilor. Femeile in schimb vor sa vada toate optiunile pana sa ia decizia finala de cumparare. Si, in timp ce exploreaza optiunile, vor gasi si alte produse de care sunt interesate, de care poate nu au nevoie pe moment. In plus, atunci cand merg la cumparaturi, nu cumpara doar pentru ele, ci si pentru copii, sot si alte rude.

Raportul de cercetare “Barbatul - de la arc la shopping cart”, realizat de Lighthouse Group sub umbrela SMARK Research, mentioneaza ca modul in care se comporta femeile si barbatii la cumparaturi, conform psihologilor americani Daniel Kruger si Dreyson Byker, reprezinta o adaptare a obiceiurilor stravechi la timpurile moderne. La cumparaturi, barbatii vaneaza. Prada este reprezentata de produsul pe care il doresc. Mai intai il observa, apoi se apropie si in final il ataca.

Un studiu realizat in Anglia in 2008 ne spune ca fetele incep sa fie interesate de cumparaturi la o varsta mult mai frageda decat baietii. 81% dintre fetele intre 16-19 ani se distreaza cand merg la cumparaturi, in comparatie cu doar 43% dintre baietii din aceeasi grupa de varsta.

Pentru a intari opiniile existente, studiul releva faptul ca barbatii vad cumparaturile ca pe o sarcina ce trebuie indeplinita (51,4%), in timp ce femeile le vad ca pe ceva placut (48,6%) si chiar fac cumparaturi ca sa se inveseleasca (28,4%).

Un alt studiu, realizat de The Verde Group, in 2007, pe teritoriul Statelor Unite, ne spune ca femeile sunt mai loiale fata de branduri decat barbatii, asta daca nu intampina probleme in timpul cumparaturilor. 67% dintre cumparatori, atat femei cat si barbati, inceteaza sa mai mearga la un magazin daca au avut o experienta neplacuta acolo si doar 30% decid sa mai dea magazinului o sansa, dar asta dupa aproximativ 14 luni.

Diferentele dintre femei si barbati sunt si mai evidente cand luam in calcul varsta acestora.  Barbatii intre 18-40 de ani au nevoie de mai mult ajutor cand vine vorba de localizarea unui anumit produs in supermarket, in timp ce pentru femeile din aceeasi grupa de varsta este mai important comportamentul vanzatorului. Barbatii parasesc magazinul cand nu gasesc produsul, femeile cand nu gasesc pe cineva care sa le ajute. Loialitatea barbatilor depinde de abilitatea vanzatorului de a-i aduce si a-i scoate repede din magazin, in timp ce pentru femei sunt importanti mai multi factori, de ordin operational, consultativ si emotional.

Si in Romania, aflam din raportul de cercetare “Barbatul de la arc la shopping cart”, atitudinea barbatilor fata de cumparaturi variaza in functie de varsta, regiunea in care locuiesc si venit. In timp ce majoritatea tinerilor prefera sa isi faca cele mai multe cumparaturi in supermarket, cei mai in varsta cauta locurile in care se pot folosi tichetele de masa, orientandu-se in acelasi timp dupa pret.

Barbatii in varsta de peste 40 de ani sunt mai atenti la promotii, cumpara produse care beneficiaza de reduceri, dand mai putina importanta marcii. Cei mai tineri apreciaza in mai mare masura producatorii cunoscuti, dar in acelasi timp sunt tentati si de produsele promovate in reclame.

Majoritatea barbatilor impart responsabilitatea achizitionarii produselor folosite zilnic in gospodarie cu alti membri ai familiei. Odata cu inaintarea in varsta, influenta partenerului de viata in luarea deciziilor de cumparare creste. Majoritatea barbatilor au influenta mai mare atunci cand se achizitioneaza bauturile alcoolice, masina si tot ce tine de tehnologie.

Mai multe despre comportamentul de cumparare al barbatilor din Romania, precum si informatii despre stilul de viata, preferintele si tipologiile in care se incadreaza acestia, puteti citi in raportul de cercetare “Barbatul - de la arc la shopping cart”.

"Barbatul – de la arc la shopping cart” este cel de-al noualea raport de cercetare de piata realizat sub umbrela SMARK Research. Partenerii media sunt: SMARK, IQads, IAA, UAPR, Money.ro, BIZ, WallStreet.ro, Realitatea.net si Radio Guerrilla.

Lighthouse Group este companie de research ce activeaza pe piata din Romania din 2002. Cu o experienta vasta in multiple categorii de consum, ofera servicii de cercetare personalizate si strategic orientate, actionand conform principiului "Actionable Answers to Relevant Questions".

SMARK Research este un serviciu asociat comunitatii de marketing SMARK, prin care sunt identificate trenduri relevante ale pietei si sunt oferite solutii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate in colaborare cu cele mai importante firme de research din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Related