Strategii pentru o promotie eficienta: 2013 vs. 2014

Strategii pentru o promotie eficienta: 2013 vs. 2014
Sursa foto: blog.ebiquity.com

Datele despre evolutia promotiilor in Romania consolidate de agentia Daedalus Millward Brown si prezentate la conferinta Promotions Now 2013 deseneaza portretul unui consumator care s-a orientat tot mai mult spre promotii, pe care le cauta proactiv si le arbitreaza. Daca, in 2011, 54,7% dintre consumatori au spus ca au achizitionat un produs pe care nu intentionau initial sa il cumpere dupa ce l-au gasit la promotie, in 2013 numarul acestora a crescut pana la 80%. Cresterea de aproximativ 20 de procente se pastreaza si in ceea ce priveste numarul celor pe care promotiile i-au convins sa schimbe brandul sau sa aleaga un ambalaj diferit. Mai mult, consumatorul si-a mutat tot mai mult decizia la raft. Pleaca de acasa stiind tot mai putin ce brand vrea sa cumpere, asteapta sa vada ofertele care-l asteapta in magazine.

Producatorii au reactionat la schimbare si si-au intensificat si ei activitatea la raft cu 20% in 2012 fata de 2010, arata analizele realizate cu ajutorul tool-ului PromoWatch, al Daedalus Millward Brown. 

Odata cu aceasta intensificare a activitatilor promotionale, apare si nevoia de inovare, atat in ceea ce priveste canalele pe care sunt desfasurate promotiile si concursurile, cat si din punctul de vedere al tehnologiei integrate, al mecanismelor si premiilor, precum si al comunicarii.

SMARK KnowHow organizeaza pe 6 si 7 martie evenimentul Promotions Now 2014, in cadrul caruia va realiza o radiografie completa a promotiilor si concursurilor, oferind si solutii practice pentru eficientizarea lor, pornind de la idee pana la implementare. Editia 2014 va contine 3 segmente: conferinta, workshop si competitie a celor mai bune promotii desfasurate in 2013 in Romania. Tematica acopera subiecte precum promotiile cu castig instant, promotiile cu premii sau cu reduceri de pret, concursuri, activari, campanii de retail, in-store, shopper marketing.

Evenimentul se afla la a doua editie, asa ca in continuare va vom prezenta cele mai importante concluzii identificate in cadrul editiei de anul trecut, despre starea promotiilor din Romania si unde e loc de imbunatatiri, urmand ca pe 6 si 7 martie sa vedem cum s-au schimbat lucrurile intre timp.

Consumatorul ultimilor ani se simte vinovat atunci cand face cumparaturi din impuls si trebuie sa creada ca in spatele cumparaturilor a fost o decizie rationala pe care a luat-o.

In ce priveste tipologia promotiilor, se remarca o crestere a procentului de promotii cu pret special, care deja dominau piata. Chiar daca e pragmatic, consumatorul asteapta sa primeasca si o poveste noua sau o experienta memorabila din partea brandului. Astfel, premiile cele mai relevante si mai atragatoare pentru consumatori vor fi cele care ofera o experienta la care nu pot avea acces in mod obisnuit sau una pe care si-o doresc dar pe care nu si-ar cumpara-o singuri. Fiecare decizie trebuie sa porneasca de la o observatie care tine de consumator, de produs sau chiar de specificul retailerului, si nu doar de la ce a functionat in trecut. In acest context, poate fi chestionat orice, de la mecanism, la premii sau la puncte de contact cu consumatorul.

Pentru ca premiile mari pot parea insa de multe ori intangibile din perspectiva sanselor, producatorii trebuie sa gandesca concepte creative si pentru celelalte premii, care vor ajunge la majoritatea participantilor. Premiile medii si mici sunt de multe ori trecute cu vederea din punct de vedere creativ si ajung sa fie percepute ca o dezamagire pentru castigatori. Organizatorii de promotii trebuie sa isi aplece atentia si asupra lor si sa vada in premiile mai mici o oportunitate de a spune o poveste despre brand care sa ii placa si consumatorului.

Ocazii de diferentiere apar si in conceptul in care e imbracata promotia. La fel ca publicitatea, si promotia poate fi o sursa de divertisment pentru consumator. Consumatorul nu trebuie neaparat sa faca un lucru ca sa obtina un alt lucru, sa aiba un comportament de mercenar, ci poate sa faca ceva extraordinar in sine si apoi sa fie si rasplatit pentru asta.

Ce poate sa mearga rau in etapa de implementare, ce au invatat intre timp marketerii si cum poate fi eficientizata o campanie vom afla in cadrul celei de-a doua editii a conferintei Promotions Now. 19 speakeri au confirmat pana acum participarea la eveniment, urmand ca lista lor sa fie updatata in urmatoarele zile, pe site-ul evenimentului. Printre acestia se numara: Dan Burlacu (Consultant Ascendis), Daniel Enescu (Managing Partner, Daedalus Millward Brown), Mihai Pocorschi (Co-founder siCEO, Mobuy), Doru Spataru (Owner, Front Line Marketing), Catalin Ciurezu (Director Executiv,Mediapost Hit Mail), Adrian Alexandrescu (Managing Partner, Interactions), Maria Gheorghita (Marketing & PR Manager, AdProduction), Stefan Chiritescu (Head of Innovation, Graffiti BBDO), Nir Refuah (General Manager, MRM Worldwide Romania), Corin Chiriac (Planner, Geometry Global), Lucia Ciuca (Marketing Manager, eMAG), Adina Andrei (Director Achizitii FMCG, Carrefour Romania), Camelia Dau (Group Brand Manager, Kinder), Mihai Gongu (Creative Director, GMP Advertising), Laura Nedelschi (Creative Director, TBWA) si Catalin Dobre (Executive Creative Director, McCann Bucuresti).

Pentru a demonstra ca promotiile implica munca de teren, nu doar munca intr-un Excel, workshop-ul sustinut de Dan Burlacu si Adina Andrei va include si o vizita la Carrefour Feeria, in timpul careia se vor stabili o serie de criterii pe baza carora putem urmari eficienta unei campanii.

In plus, anul acesta SMARK KnowHow introduce si competitia Best Promotions of 2013, in cadrul careia premiaza cele mai creative promotii ale anului precedent, realizate de agentii locale pentru piata romaneasca. Inscrierea, criteriile de selectie si juriul vor fi anuntate in cel mai scurt timp pe site-ul evenimentului.

Informatii complete despre program si despre participarea la eveniment sunt disponibile pe site-ul oficial. Pentru toti cei care se inscriu pana la data de 24 februarie inclusiv este disponibil un pret de tip early bird, cu 20% reducere.

Promotions Now 2014 este un eveniment ce face parte din seria SMARK KnowHow. Solutions provider al evenimentului este AdProduction.

AdProduction a fost infiintata in 2002 si pune la dispozitia clientilor servicii de print outdoor si indoor, alaturi de produse de semnalistica si POSM-uri. La acestea se adauga competente – de la design la productia in house si ulterior pana la montaje in locatiile clientilor.

Creative food partner este frufru. Partenerii evenimentului sunt: IQads, Casa de traduceri, Catavencii, Forbes, BestJobs, Zumzi, Wall-Street, Port.ro, 24FUN, HotNews, Ziare.com, Business24, The Institute, IAA, UAPR, Magazinul Progresiv, Cariere, Piata, Radio Guerrilla.

SMARK este o marca a Blue Idea, alaturi de IQads, cel mai citit produs media in limba romana dedicat industriei de comunicare.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Geometry

Suntem o agentie full service, parte a grupului WPP, care functioneaza pe piata romaneasca din 1992. Prietenii mai vechi ne stiu dupa numele anterioare (Grey, respectiv G2). Din iunie 2013 a luat nastere un nou grup... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Related