Barbatii, la vanatoare prin magazine

Barbatii, la vanatoare prin magazine

Conform studiului Men On a Mission, realizat de Daymon Worldwide in Statele Unite ale Americii, 52% dintre cei 1000 de barbati intervievati sunt direct responsabili de peste 78% dintre cumparaturile gospodariei lor. Mai mult, peste 50% dintre ei fac cumparaturi planificate, fiind in cautarea unor produse specifice. 

Sa nu credeti ca doar barbatii americani se implica in treburile gospodariei: din raportul de cercetare "Barbatul – de la arc la shopping cart”, realizat de Lighthouse, sub umbrela SMARK Research, am aflat ca in Romania exista sapte segmente de barbati (Atemporalul, Devoratorul, Exploratorul, Optimistul, Refractarul, Empiricul si Responsabilul), care se implica diferit in treburile casei. Daca unii dintre ei fac cumparaturi care ii privesc exclusiv pe ei, altii se ocupa in totalitate de achizitionarea electronicelor si electrocasnicelor sau se implica in cumparaturile de alimente, impreuna cu partenerele. Barbatii romani privesc ei diferit separarea rolurilor in gospodarie: barbatii din Transilvania, spre exemplu, considera ca femeilor le revine in totalitate indatorirea de a face cumparaturi si curatenie.

Studiul realizat de Daymon Worlwide identifica sase tipologii de barbati, fiecare cu propriul comportament de cumparare, in functie de trasaturile lor specifice:

- Traditional Male (15%), barbati traditionalisti, care ar prefera ca rolurile femeilor si barbatilor in gospodarie sa fie cele clasice: se bucura de mancarea gatita in casa de catre sotiile-gospodine;
- Modern-Day Male (12%): barbatul modern este dispus sa participe activ la ritualurile dintr-o gospodarie. Prefera sa manance mancare gatita, gatind chiar ei; 
- Primal Male (14%): masculi alfa, se considera sexul dominant, si cred cu tarie ca sunt mai potriviti sa gateasca si sa planifice cumparaturile decat jumatatile lor; 
- Confused Male (19%): cel de-al patrulea segment identificat este caracterizat de confuzie: nu este sigur pe sine sau de linia intre rolurile femeilor si barbatilor in gospodarie: pe de o parte, considera ca femeilor le revin sarcinile ca gatitul sau curatenia, pe de alta parte, nu vor sa isi jigneasca jumatatile si isi doresc sa le faca pe plac, ajutandu-le;
- Discerning Male (20%): barbati cu studii superioare si cu un venit peste medie, barbatii cu discernamant impart cateva trasaturi cu cei moderni: cred in egalitatea intre sexe si isi sustin sotiile in sarcinile de zi cu zi. Pentru ei primeaza calitatea si se implica activ in achizitionarea alimentelor;
- Heckled Male (20%): asemanator cu segmentul "confuzilor", acest grup tinde sa evite orice tip de conflict si sa le faca pe plac partenerelor. Cred in egalitatea dintre sexe, dar se tem de confruntari, drept pentru care declara ca uneori s-au simtit controlati in relatiile anterioare.

Studiul ofera si o alta perspectiva asupra felului in care barbatii fac cumparaturile: fiecarui segment ii este atribuita o modalitate de abordare a cumparaturilor. Astfel, segmentul"confuz" are doua comportamente atunci cand face cumparaturi: intr-o prima instanta, se raporteaza la persoanele pe care simte nevoia sa le multumeasca sau impresioneze. Cea de-a doua dimensiune este dedicata explorarii: barbatul confuz incearca uneori lucruri noi, explorandu-si posibilitatile.  Tipologia "primitivului" abordeaza cumparaturile nesofisticat, ca pe o misiune de cautare si recuperare. "Traditionalii" prefera sa "vaneze" produse simple si accesibile, punand accentul pe rapiditatea cu care fac cumparaturile. Ultimele doua categorii (Discerning si Heckled) pun accentul pe un stil de viata sanatos: sunt dispusi sa petreaca mai mult timp la cumparaturi, explorand oferte, citind etichete sau incercand sa descopere produse noi. Barbatului "modern" ii revine misiunea de a face cumparaturi pentru toata familia si este orientat spre rezultate.

Puteti afla care este comportamentul barbatilor romani la cumparaturi si ce produse achizitioneaza ei din "Barbatul – de la arc la shopping cart”, cel de-al noualea raport de cercetare de piata realizat sub umbrela SMARK Research. Partenerii media sunt: SMARK, IQads, IAA, UAPR, Money.ro, BIZ, WallStreet.ro, Realitatea.net si Radio Guerrilla.

Lighthouse Group este o companie de research ce activeaza pe piata din Romania din 2002. Cu o experienta vasta in multiple categorii de consum, ofera servicii de cercetare personalizate si strategic orientate, actionand conform principiului "Actionable Answers to Relevant Questions".

SMARK Research este un serviciu asociat comunitatii de marketing SMARK, prin care sunt identificate trenduri relevante ale pietei si sunt oferite solutii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate in colaborare cu cele mai importante firme de research din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related