Samsung Romania, crestere accelerata in Social Media, prin campanii creative si abordari inovatoare

Samsung Romania, crestere accelerata in Social Media, prin campanii creative si abordari inovatoare

Comunitatea Facebook a Samsung Electronics Romania a crescut cu peste 15% in 2014 fata de anul precedent, evolutia fiind generata de campaniile interactive care le-au oferit fanilor continut util si distractiv. Daca in 2013 aproximativ 1,4 milioane de utilizatori de Facebook erau fani ai celor 3 pagini Samsung, anul trecut, numarul acestora s-a ridicat la peste 1,6 milioane.

"Mediul online ne permite sa interactionam cu fanii Samsung din Romania, sa le intelegem mai bine dorintele si nevoile si sa le oferim suportul nostru in cel mai rapid mod cu putinta, atunci cand este cazul. Mediul online ne permite sa interactionam intr-un mod dinamic si creativ cu fanii nostri, sa le intelegem mai bine dorintele si nevoile. Suntem dedicati sa le oferim o experienta memorabila ori de cate ori oamenii intra in contact cu oricare dintre conturile de Social Media ale Samsung Romania," a declarat Radu Acsinia, Social Media specialist in cadrul Samsung Electronics Romania.

Cele trei pagini de Facebook ale Samsung Electronics Romania – Samsung Trends of Tomorrow, Samsung Mobile Romania si Samsung Romania – ocupa locuri fruntase in clasamentele locale. Astfel, anul trecut, 1.162.635 de utilizatori unici au interactionat cu pagina Samsung Mobile Romania si au reusit sa o pozitioneze pe primul loc in topul Social Bakers la segmentul Phone. Samsung Trends of Tomorrow ocupa locul patru in topul campanii, iar Samsung Romania este pe pozitia a saptea la categoria IT&C, conform Facebrands.ro.

Evolutia comunitatii Samsung a fost sustinuta de campanii interactive, care le-au oferit utilizatorilor ocazia de a afla informatii utile si distractive despre produsele Samsung, tehnologie, dar si tendinte relevante internationale si insight-uri locale despre piata si utilizatori. Au fost derulate campanii pe retele sociale variate, Facebook, Twitter, Instagram si YouTube, fiecare proiect valorificand specificul platformei in beneficiul utilizatorilor. In plus, comunitatile paginilor au fost impulsionate de continut relevant si informatii utile, live posting de la evenimente relevante pentru brand si useri, toate acestea contribuind la apropierea brandului de utilizatorii de pe Facebook.

Interactiunea continua si in timp real cu fanii a fost un principiu important care a ghidat activitatea in Social Media pe parcursul anului trecut, peste 4.000 de mesaje primite de la fanii de pe Facebook avand raspuns de la noi. Cea mai de succes postare a fost a paginii Samsung Mobile Romania si a avut 4.200 like-uri, 130 de share-uri si 59 de comentarii, in timp ce o medie a tuturor postarilor arata ca fiecare status al acestei pagini a generat 150 de like-uri, 10 comentarii si 3 share-uri.

In cadrul campaniei LIVE SMART, Samsung a dezvoltat prima platforma de crowdsourcing cu sfaturi prin care utilizatorii de accesorii smart isi pot imbunatati stilul de viata si pot beneficia de mai mult confort. Utilizatorii Facebook au fost provocati sa interactioneze cu brandul si sa devina autori de aplicatie. Dupa colectarea a peste 2.000 de sfaturi SMART, 365 dintre acestea au fost introduse in aplicatia disponibila gratuit in magazinul Google Play. Aceasta s-a aflat pe locul doi in topul aplicatiilor de lifestyle din magazinul de aplicatii.

Campanii pe Instagram si Twitter

Activitatea Samsung in Social Media este una integrata, astfel ca nu s-a limitat doar la reteaua Facebook, fiind gandite si implementate activari speciale si pentru utilizatorii retelelor Twitter, Instagram si YouTube.

Una dintre cele mai reusite campanii pe Instagram de anul trecut a fost desfasurata de Samsung Romania sub hashtagul #DorDeRomania. Utilizatorii Instagram din Romania au fost provocati, timp de o luna, sa posteze fotografii cu cele mai frumoase locuri din Romania, pentru a le face dor de tara celor plecati in strainatate. Hashtagul are la activ aproape 4.000 de fotografii, acesta continuand sa fie folosit si dupa incheierea campaniei.

O alta campanie s-a desfasurat la finalul anului sub hashtagul #AlphaMetalique, o campanie prin care utilizatorii au fost invitati sa fotografieze obiecte din metal care ii inspirau. Rezultatul a fost peste asteptari, aproape 1.000 de fotografii au fost incarcate pe Instagram cu hashtagul campaniei.

Prima campanie pe Twitter a brandului este in curs de desfasurare, aproape 1000 de tweet-uri au continut hashtag-ul campaniei, #In2015Vreau, campanie care strange toate rezolutiile utilizatorilor intr-o galerie de dorinte.

"In 2015 vom lucra intens pentru a crea un adevarat ecosistem Social Media construit in jurul oamenilor. Pentru ca acesta sa functioneze eficient si sa ofere noi experiente, vom continua sa initiem activitati inovatoare combinate cu un customer service si community management de cea mai buna calitate. Ne dorim sa crestem entuziasmul utilizatorilor dupa interactunea din social media cu brandul, in principal prin rezolvarea cat mai rapida a cererilor pe care le primim prin mesaje. In plus, vom oferi in continuare content de calitate, inspirational, dar si informatii in timp real", a mai spus Radu Acsinia.

Pagina Samsung Romania concentreaza informatii corporate si despre produse din toate categoriile (electronice, electrocasnice, foto-video, IT), despre cele mai mari expozitii internationale la care participa Samsung Electronics si despre cele mai noi tehnologii dezvoltate de Samsung.

Pagina cu cel mai mare numar de fani a ramas Samsung Mobile Romania. Aici, utilizatorii Facebook pot gasi informatii despre toate dispozitivele mobile si purtabile Samsung, despre utilizarea cat mai eficienta a lor. Tot aici, utilizatorii dispozitivelor Samsung primesc sfaturi si sunt indrumati atunci cand intampina dificultati in utilizarea dispozitivelor lor.

Samsung Trends of Tomorrow este pagina dedicata activitatii de CSR a companiei, este pagina dedicata studentilor si elevilor din anii terminali, locul unde acestia pot afla informatii despre caravana Trends of Tomorrow, despre salile de clasa echipate cu dispozitive tehnologice Samsung si despre alte proiecte de educatie la care Samsung se alatura in calitate de partener.

Echipa care gestioneaza activitatea Samsung in Social Media pe plan local este:

- Din partea Samsung Electronics: Nicoleta Ghinea (Digital Team Coordinator), Radu Acsinia (Social Media Specialist)

- Din partea Leo Burnett: Ilinca Nitu (Social Account Manager Romania & Bulgaria)

- Din partea MSLGroup The Practice: Monica Jitariuc (Managing Director), Arnold Vieriu (Community Manager)

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related