[Tinerii si manierele financiare] Claudia Nica (UniCredit): Observam o migrare a tinerilor catre online si internet banking nu numai pentru a efectua plati de facturi, ci si pentru a solicita produse si servicii aditionale

[Tinerii si manierele financiare] Claudia Nica (UniCredit): Observam o migrare a tinerilor catre online si internet banking nu numai pentru a efectua plati de facturi, ci si pentru a solicita produse si servicii aditionale

E adevarat ca tinerii sunt mai interesati de experiente decat de bani, iar timpul pe care sunt  dispusi sa-l investeasca intr-o "relatie" bancara a scazut foarte mult comparativ cu preferintele altor segmente de varsta. Dar timpul mai scurt nu e sinonim decat cu un mod de interactiune cat mai eficient. Asta aflam si de la Claudia Nica (Head of Private Individuals Segment, UniCredit Bank):

"Acest segment de clienti cauta sa isi maximizeze timpul disponibil, alocand foarte putin timp pentru rezolvarea sarcinilor zilnice (plata facturilor, cumparaturi, drumuri la banca, etc). De aici rezultand un apetit crescut vizavi de produsele de tranzactionare la distanta. 

Aceeasi predilectie se manifesta si atunci cand solicita noi produse sau consultanta financiara - mutand paradigma clasica bancara dinspre sucursala catre mediul virtual".

Iar daca facilitatile si serviciile bancare sunt bine aliniate, tinerii devin un segment de clientela foarte activ, adauga Claudia.

 

Tema comportamentului financiar al tinerilor romani este inspirata de studiul The Future of Money, realizat de reteaua Starcom MediaVest, ce urmareste trendurile de la nivel global si local, pe un target investigat de persoane cu varste cuprinse intre 19-34 de ani si experti din 18 tari.

 

 

Potentialul tinerilor din pozitia de clienti ai bancii

Tinerii reprezinta un segment important pentru banci, in special in zona de tranzactionare. Acestia au un potential ridicat atat in ceea ce priveste utilizarea canalelor digitale (online, mobile banking) cat si a tehnologiilor de ultima generatie (contactless, aparate multifunctionale de tip self-banking).

De asemenea, cauta in permanenta inovatia, sunt conectati mereu la informatie si daca au la dispozitie mijloacele bancare adecvate si mai aproape de nevoile lor, reprezinta unul dintre cele mai active segmente de clientela.

Segmentul tinerilor (19-34) reprezinta mai mult de 25% din portofoliul UniCredit Bank. 

 

Evolutia comportamentului financiar in urma patrunderii digitalului

Tinerii accepta mediul virtual si utilizeaza tehnologia pentru a-si maximiza timpul liber; drept urmare, observam o migrare a acestora catre online si internet banking nu numai pentru a efectua plati de facturi, ci si pentru a solicita produse si servicii aditionale.

In acelasi timp, se informeaza mult mai usor utilizand internetul si tind sa fie mai la curent cu noutatile in domeniul financiar decat alte categorii de clienti, iar ”social media” reprezinta un pilon atat  pentru comunicare, cat si pentru informare.

Prin comparatie cu clientii din alte categorii de varsta, tinerii utilizeaza intr-o proportie mai mare aplicatiile de mobile banking si fac in medie mai multe tranzactii.

 

Comportamentul financiar actual al tinerilor

Acest segment de clienti cauta sa isi maximizeze timpul disponibil, alocand foarte putin timp pentru rezolvarea sarcinilor zilnice (plata facturilor, cumparaturi, drumuri la banca, etc). De aici rezultand un apetit crescut vizavi de produsele de tranzactionare la distanta. Aceeasi predilectie se manifesta si atunci cand solicita noi produse sau consultanta financiara - mutand paradigma clasica bancara dinspre sucursala catre mediul virtual.

Internetul si gadget-urile sunt extrem de comune in randul tinerilor, devenind chiar un mod de viata aproape omniprezent.

Apoi, tinerii capitalizeaza conceptul de ‘value for money’, pretul fiind unul dintre aspectele de care tin seama atunci cand isi aleg un produs bancar.

De asemenea, clientii intre 28 si 34 de ani reprezinta  un important target si pentru creditele imobiliare, fiind la varsta la care incep sa capete independenta si sa se orienteze catre achizitionarea unui imobil propriu.

Totodata, tinerii au inceput sa fie din ce in ce mai preocupati de accesarea produselor de investitii ca alternativa la produsele de economisire.

In randul segmentului tinerilor, se poate observa o penetrare mai mare a canalelor de remote banking decat in cazul altor categorii de varsta. De asemenea, se poate observa ca nu mai prefera cash-ul in aceeasi masura ca alte categorii de varsta. Tind sa utilizeze cardul intr-o mai mare masura pentru tranzactii online, tranzactii internationale sau nationale la POS vs. retrageri de numerar.

 

Servicii financiare adresate tinerilor

Asa cum am mentionat, segmentul tinerilor este unul care are un potential deosebit si, de aceea, si la UniCredit Bank suntem atenti la nevoile pe care le manifesta. Avem, in oferta bancii, o serie de produse care asigura beneficii multiple tinerilor – in special in zona de tranzactionare (de exemplu, online banking) -, nefiind insa vorba despre o gama de produse dedicata exclusiv acestui segment de clienti.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Oameni

Sectiune



Related