[SMARK KnowHow: Marketing Research & Trends] Daniel Enescu, despre epoca multiscreen-ului si consumul de media: 4 ecrane si 3 generatii

[SMARK KnowHow: Marketing Research & Trends] Daniel Enescu, despre epoca multiscreen-ului si consumul de media: 4 ecrane si 3 generatii
Credit: Antonescu Dumitru

Ne aflam in prima zi de Marketing Research & Trends 2015 si vom arunca o privire lunga si profunda asupra trendurilor pe tot parcursul zilei. In primul panel, ne-am restrans aria de "actiune" la consumator si trendurile care ii caracterizeaza comportamentul. Daniel Enescu (Chairman of the Board, Millward Brown Romania) a deschis acest panelul vorbind pe marginea unui studiu Millward Brown ce vizeaza problema multiscreen-ului si modul in care acesta influenteaza consumul de media.

Cele 4 ecrane

Daca in urma cu 10 ani, televizorul era central vietii cotidiene a consumatorilor (urmat de presa, radio, outdoor etc), in prezent, TV-ul a devenit doar un alt mijloc de comunicare, intre laptop (PC), tableta si smartphone. Consumatorul petrecea atunci mai mult de 3 ore in fata TV-ului, acum consumatorul petrece in jur de 6 ore si jumatate in fata unuai dintre cele 4 ecrane.

- Mai exact, precizeaza Daniel, TV-ul a ajuns in prezent pe locul 3 ca utilizare in ierarhia consumatorului, ca timp: in medie, romanul petrece 100 de minute zilnic in fata TV-ului. Pe locul intai in Romania se afla laptopul sau PC-ul, cu 127 de minute, urmat de smartphone, cu 118 minute. Tv-ul este pe penultimul loc, urmandu-i tableta, cu 54 de minute.

- De asemenea, se petrece un overlap intre timpii petrecuti in fata ecranelor - TV versus celelalte 3 ecrane; shifting-ul alternativ intre 2 ecrane se produce in proportie de 70%, iar suprapunerea utilizarii a cate doua ecrane in acelasi timp este la 30%.

- Motivele pentru utilizarea internetului suprapus cu TV-ul se impart in:

1. cautarea de content relationat - meshing;
2. cautarea de content nerelationat - stacking -  pauze efective de TV si actiuni independente online;

-  In Romania, activitatile de meshing si stacking suntimpartite cvasi-egal, a adaugat Daniel.

- Smartphone-ul si laptopul sunt utilizate pe tot parcursul zilei, TV-ul e consumat preponderent seara.

 - Favorabilitatea la reclame este mai scazuta in Romania prin comparatie cu media globala. TV-ul e in continuare cel mai important canal la nivel de receptivitatea la reclame, celelalte ecrane aflandu-se pe tenta ascendenta la acest aspect.

Cele 3 generatii si consumul de media

Vorbim despre Baby Boomers (1946-1964), Generatia X (1865-1980), Generatia Millennials (dupa 1980), spune Daniel. Millennialii sunt mult mai orientati catre canelele de new media, Boomers sunt mai orientati catre TV, insa YouTube-ul este cel mai utilizat canal de entertainment video pentru toate generatiile. In timp ce audienta tanara e centrata pe smartphone si merg inspre zona de streaming si YouTube, celelalte doua generatii tind sa se bazeze mai mult pe laptop/PC.

Daniel a adaugat ca, din prisma publicitatii, TV-ul a pierdut foarte mult din putere in State, unde reclamele care intrerup programele televizate sunt evitate de conusmatori, care inregistreaza filmele/emisiunile cu device-uri inteligente fara a mai fi nevoiti sa urmareasca si spoturile publicitare. 

Concluzii

1. Tehnologia aduce cu sine o fragmentare puternica a canalelor de media.
2. Desi TV-ul e inca rege cel putin din punct de vedere al favorabilitatii, regatul acestuia se miscsoreaza.
3. Smartphone-ul domina generatia tanara si YouTube domina continutul video pentru entertainment, in ce priveste toate generatiile.
4. Campaniile de media nu mai pot ignora teritoriile de tip digital, care reprezinta 75% din timpul alocat ecranelor.
5. Complexitarea creariii unui media-mix optim a crescut si este sporita de modul diferit al utilizarii celor 4 ecrane de catre cele 3 generatii.

Marketing Research & Trends 2015 este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Starcom MediaVest Group, ISRA Center, Spoon.

Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner.

Fotografiile de la eveniment poarta semnatura lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related