[SMARK KnowHow: Marketing & Research Trends] Maria Tudor: Versatilitatea a devenit cheia in construirea brandurilor din FMCG

[SMARK KnowHow: Marketing & Research Trends] Maria Tudor: Versatilitatea a devenit cheia in construirea brandurilor din FMCG
Foto: Antonescu Dumitru

Maria Tudor, CEO Zenith Romania, si-a expus ideile in cadrul prezentarii "Transformarea in comunicare pentru a creste brandurile FMCG din prezent". La intrebarea "Cum se cresc brandurile?", Maria a detaliat cateva aspecte pe tema constructiei de brand. Intre care si ideile urmatoare:

- Promotiile nu sunt o strategie eficienta pentru ca nu aduc consumatori pe termen lung, chiar daca toate brandurile le desfasoara, iar cumparatorii spun ca le prefera.

Datele au aratat ca promotiile atrag mai degraba consumatorii deja existenti care se bucura de beneficiile promotiei, pe cand cresterea reala a unui brand nu se poate face decat atunci cand se ating consumatori noi, nu de la promotiile care ii ating pe cei deja existenti.

- Consumatorii sunt mai degraba lenesi si nu mai reactioneazala elemente de tipul unique selling proposition. Alegerea produsului se face in mod trivial, iar diferentierea (distinctiveness) e cea importanta. Unicitatea, expunerea unui singur element diferentiator, e prevalenta - pentru consumatori e mai simplu sa tina minte un singur element, nu o intreaga gama de caracteristici care sa fie recognoscibile.

Pentru a avea succes, marketeri iar trebui sa faca produsul disponibil si usor de tinut minte. Asta inseamna ca produsul trebuie sa fie accesibil fizic si mental.

- Schimbarea este constanta, iar volatilitatea a dus si la schimbarea canalelor de comunicare, iar in prezent exista multe puncte de comunicare intre brand si consumator. Consumatorii au devenit mult mai interesati de interactiuni umane cu brandurile, iar livrarea experientei de brand s-a transformat intocmai.

S-a trecut, deci, la o constructie de brand potrivita cu asteptarile consumatorilor, iar reach-ul a devenit un factor important, a adaugat Maria.

- Strategiile de comunicare din prezent au ca element central consumatorul, iar numeroasele puncte de contact pe care acesta le are cu brandul il forteaza pe acesta din urma sa-si construiasca o abordare croita. In plus, cum mediul online favorizeaza interactiunea, reactiile brandurilor trebuie sa fie rapide, de tip always-on.

Din cele prezentate, multitudinea de puncte de contact dintre brand si consumatori genereaza un trend al strategiilor bazate  puternic pe interactivitate permanenta.

Marketing Research & Trends 2015 este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Starcom MediaVest Group, ISRA Center, Spoon.

Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner.

Fotografiile de la eveniment poarta semnatura lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Grafica si Tipar

Grafică şi Tipar este poziţionată ca o agenţie de producţie creativă, cu expertiză în conceperea şi producerea de materiale pentru campanii de marketing şi comunicare. Activitatea noastră se desfăşoară... vezi detalii »

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Related