[SMARK KnowHow: Marketing Research & Trends] Dragos Stanca: Accentul se pune din ce in ce mai mult pe audiente – mesajul potrivit la timpul potrivit pentru persoanele potrivite

[SMARK KnowHow: Marketing Research & Trends] Dragos Stanca: Accentul se pune din ce in ce mai mult pe audiente – mesajul potrivit la timpul potrivit pentru persoanele potrivite
Credit: Antonescu Dumitru

Dragos Stanca (Managing Partner, ThinkDigital) a vorbit, la Marketing Research & Trends 2015, despre 10 trenduri in digital care nu pot fi ignorate si implicatiile pe care le au acestea:

1. Duopolarizarea sau duopolitizarea – Google si Facebook dicteaza regulile jocului, iar “restul” joaca dupa cum dicteaza ei;

2. Batalia pe date – organizatia care este first data party detine puterea; restul pietei incearca sa aiba acces la date, dar nu trebuie sa cedeze monopolul playerilor globali;

3. Programmatic buying – algoritmul prin care se incearca democratizarea accesului la date. Playerii majori isi creeaza propriile solutii de management al datelor pentru a-si conserva pozitia pe piata, in timp ce playerii locali si regionali aduna datele folosind soft-uri alternative (un exemplu ar fi AppNexus). O schimbare importanta de paradigma, puncteaza Dragos, ar fi shift-ul de la site-uri la audiente: right message, right person, right time.

4. ADblocking – conform unui studiu citat de Dragos, 1 din 5 bowsere are un adblocker instalat. Fals, afirma Dragos: conform unui studiu ThinkDigital, doar 12% dintre browsere au un adblocker instalat. 

Doua mituri despre adblocks infirmate de Dragos:
- publisherii sunt cei vinovati - FALS, afirma el. Vinovata este industria in general, clientii si agentiile deopotriva, si cei care au acceptat bannere intruzive. 
- conform unui studiu, intre 25-35% dintre Romani au un adblocker instalat. Se creeaza o confuzie intre browser si user: un user folosi mai multe browsere, pe care poate avea, sau nu, instalate ADblockere.

5. Un alt tabu al industriei este low-view rate-ul: multi clienti platesc afisari care, conform statisticilor Google, nu se vad;

6. Native Ads – cum putem evita adblockers si low view rate? Prin publicitatea care nu e publicitate si crearea unor campanii care nu pot fi evitate, cum ar fi campania Hornbach - "The Hornbach Hammer: Made from Tank Steel".


7. Un alt raspuns la intrebarea "Cum evitam adblockerele?" Prin Smarter Ads: creative, spectaculose, frumose, in real time , adapatative, personalizate, targetate, data driven;

8. Mobile – telefonul e un computer care acopera si nevoia de comunicare audio. 

Daca studiem consumul de date, vom observa o crestere 25% al consumui de site-uri locale pe telefonul mobil, in comparatie cu perioada septembrie 2014 - iulie 2015 si scaderea desktop-ului cu 5%.

In Romania, 6.5 milioane de oameni intra pe Facebook de pe mobil (80% din totalul utilizatorilor - Android castiga in aceeasi perioada 1.100.000 de utilizatori / iPhone scade cu 600.000 / Windows inregistreaza o scadere cu 220.000);

9. VideoAD NOT TV ad – televiziunea ataca internetul, nu invers;

10. Know Tech or change your job: realitatea virtuala se va suprapune in urmatorii ani cu cea fizica: marketerii isi vor petrece mai mult timp in virtual si IT decat oamenii care au actualmente acest job.

 

Marketing Research & Trends 2015 este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Starcom MediaVest Group, ISRA Center, Spoon.

Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner.

Fotografiile de la eveniment poarta semnatura lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial.

 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

ThinkDigital

ThinkDigital este una dintre cele mai mari retele de servicii media online din Europa de Est si de Sud, cu birouri in Romania, Grecia, Cipru, Bulgaria, Ungaria si Albania. Sales house, regie de vanzari, digital... vezi detalii »

Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Related