[SMARK KnowHow: Marketing Research & Trends] Catalin Cincu: Cum devine viral un viral?

[SMARK KnowHow: Marketing Research & Trends] Catalin Cincu: Cum devine viral un viral?
Credit: Antonescu Dumitru

In cadrul ultimului panel din ultima zi de Marketing Research & Trends 2015, Catalin Cincu (PR Executive TreeWorks - Zelist / Facebook Monitor) a vorbit despre caracteristicile viralelor: de la o perspectiva de ansamblu asupra viralizarii, pana la exemple din mediul online romanesc obtinute prin monitorizarea Zelist.

Ce este viralizarea?

O definitie data de Nahon si Hemsley in "Going Viral" este: Procesul prin care mai mult persoane redistribuie o anumite informatie, intr-o perioada scurta din timp prin intermediul retelelor sociale. Mesajul se imprastie catre alte retele sociale, iar numarul persoanelor care il percepe creste rapid.

Ce tipuri de continut au cel mai mare potential de viralizare?

  1. Meme-urile;
  2. Tweet-urile: chiar daca in Romania nu e o reteta sociala reprezentativa, americanii o considera cea mai rapida forma de aflare a unei informatii;
  3. Content-ul video: cel mai popular tip de continut viral. Se da o batalie foarte mare intre Facebook si YouTube, Facebook Videos fiind preferat de branduri, puncteaza Catalin;
  4. Articolele scrise: cei de la Huffington Post spun ca se sharuiesc cel mai bine articolele cu peste 3000 de caractere;

Au trecut 10 ani de la existenta primului video viral: Nike - A Touch of Gold strangea, in 2005, peste 1.000.000 de vizualizari pe YouTube:

Catalin isi continua prezentarea cu  un set de metode care fac posibila viralizarea, via BBC:
- trebuie sa capteze atentia in 7 secunde si, apoi, sa o sustina; - trebuie sa fie amuzant; - trebuie sa "contina" animale; ajuta daca este sharuit de o vedeta; trebuie sa surprinda; trebuie sa emotioneze; trebuie sa aiba o durata cat mai scurta.

 

Viralizarea in Romania (sondaj ianuarie - mai 2015)

Din datele Zelist, principalele teme abordate pe platformele de blogging, in ordinea importantei in perioada ianuarie-mai 2015 au fost: invatamant si sfaturi, politica si economie, retete culinare, defrisari abuzive, biserica, Charlie Hebdo. In ceea ce priveste YouTube-ul, cel mai vizualizat este un videoclip Fly Project.

In top 10 vlog-uri romanesti, Noaptea Tarziu este pe primul loc, cu 830.000 medie vizualizari pe clip; urmeaza canalele dedicate adolescentilor: Zmenta, Bianca Adam, Tudi Popa. In total, vlog-urile romanesti insumeaza peste 8.000.000 de subscriberi.

In ceea ce priveste Instagram-ul, Inna si Antonia sunt in topul numarului de like-uri la postari.

 

Marketing Research & Trends 2015 este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Starcom MediaVest Group, ISRA Center, Spoon.

Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner.

Fotografiile de la eveniment poarta semnatura lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial.

 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Grafica si Tipar

Grafică şi Tipar este poziţionată ca o agenţie de producţie creativă, cu expertiză în conceperea şi producerea de materiale pentru campanii de marketing şi comunicare. Activitatea noastră se desfăşoară... vezi detalii »

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Related