iSense Solutions: Jumatate dintre romanii din mediul urban au cel putin un animal de companie

iSense Solutions: Jumatate dintre romanii din mediul urban au cel putin un animal de companie

Aproape jumatate (48%) dintre romanii din mediul urban, cu acces la internet, detin animale de companie, arata un studiu realizat de compania iSense Solutions. Cei mai multi dintre acestia au in grija caini (65%) si pisici (52%).

Topul celor mai populare animale de companie este completat de pasari (perusi, papagali – 11%), pesti (10%) si iepuri (4%). Conform studiului, 29% dintre persoanele care detin animale de companie au doar caini, in timp ce 22% au doar pisici.

"Este de remarcat ca 19% dintre romanii din mediul urban care detin animale de companie au in grija atat caini, cat si pisici, ceea ce arata ca eterna competitie intre cele doua animale sau intre iubitorii lor nu este atat de mare. De asemenea, observam ca preferinta romanilor pentru aceste doua categorii de animale este covarsitoare, intrucat doar 9% dintre posesorii de animale de companie nu detin nici caini, nici pisici", afirma Oana Ilie (Research Manager iSense Solutions).

Totusi, cainele se detaseaza ca animalul preferat de catre familiile mari - 76% dintre posesorii de animale de companie cu familii numeroase, de minimum patru membri, au caini.

Studiul analizeaza si locurile din care romanii cumpara hrana si accesorii pentru animalele de companie. Majoritatea prefera hypermarketurile/supermarketurile (63%) si petshop-urile de cartier (46%), urmate de magazinele mari specializate (Animax, Maxi Pet, Zoomania etc. – 25%) si de piata (23%).

De asemenea, proprietarii de animale nu neglijeaza sanatatea micilor necuvantatoare si merg, in medie, de 6 ori pe an la cabinetele veterinare. Principalele motive ale vizitelor la medic sunt legate de vaccinare (58%), deparazitari interne/externe (44%), urgente medicale (43%), control de rutina (37%), medicamente (29%) si taiere unghii/toaletare/infrumusetare (18%).

"Se observa o preocupare mai mare a persoanelor din Bucuresti-Ilfov pentru ingrijirea animalelor de companie pe care le detin, intrucat 41% dintre acestea cumpara hrana si accesorii de la magazinele mari specializate, care comercializeaza inclusiv produse premium, iar 32% dintre posesorii din aceasta zona isi duc prietenii necuvantatori la cabinetele veterinare pentru servicii de taiere unghii/toaletare/infrumusetare. Acest lucru se poate datora atat nivelului de educatie si puterii de cumparare mai ridicate in zona Capitalei, cat si unei prezente si diversitati mai mari a serviciilor, magazinelor specializate si a cabinetelor veterinare", adauga Traian Nastase (Managing Partner iSense Solutions).

 

In cadrul studiului, animalul de companie a fost definit drept „un animal pe care il cresteti din placere, fara a beneficia de alte foloase de pe urma acestuia".

 

Studiul a fost realizat online de catre compania iSense Solutions pe un esantion de 1.011 de respondenti, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu varsta de peste 18 ani, din mediul urban din Romania, iar culegerea datelor a fost realizata in luna decembrie, 2015. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de incredere de 95%.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related